Jaarling komt gewond terug uit de opfok..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Jaarling komt gewond terug uit de opfok..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:10

Jammer dat er geen contract is,de opfok waar ik mijn jonkie naar toe bracht doet wel aan contracten en heel bitter daar staat wel in dat het risico voor mij is maar dat ze er uiteraard alles aan doen om het te voorkomen.

Heb nu een fries met een plukje wit haar, weet zeker dat dat er niet aan zat toen ik haar bracht maar met gestoei en een keer het gebit in een ander zetten is een wond(je) zo gebeurd.

Beterschap met het paard en wat al eerder is genoemd,let op dat er dieper in niet iets beschadigd,dan ben je nog verder van huis..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:11

niky_walter schreef:
[ [url=m/7HezOK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo ben ik hem gaan ophalen, lijkt mij toch wel op te vallen?

Noemde de dierenarts deze wond een week oud?

Je zegt geen contract te hebben, heb je mondeling wel afspraken gemaakt?

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:14

Ik vind dit wondje er ook erg vers uitzien. Maar misschien dat de foto vertekend.
Maar geen zand en zo mooi doorbloed.

Wondjes kunnen, maar het hoort wel doorgegeven te worden.

niky_walter
Berichten: 50
Geregistreerd: 23-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 17:35

_San87_ schreef:
niky_walter schreef:
[ [url=m/7HezOK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo ben ik hem gaan ophalen, lijkt mij toch wel op te vallen?

Noemde de dierenarts deze wond een week oud?

Je zegt geen contract te hebben, heb je mondeling wel afspraken gemaakt?


Ik denk eerder dat hij dan terug een beetje open is gehaald.
De avond ervoor zag hij meer bruin en vies..
Natuurlijk met zo wat 2jaarse erbij hij was wel de onderste in de rang.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:40

Zulke dingen kunnen helaas altijd gebeuren.
Maar als de wond inderdaad ouder dan een dag of paar dagen is was het wel netjes geweest als het opfokbedrijf jou had ingelicht.

Mijn paard heeft ook in een opfok gestaan en ik werd altijd gebeld als er iets aan de hand was waarover ze twijfelende, zo nodig werd er dan in overleg een dierenarts bij gehaald.

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Jaarling komt gewond terug uit de opfok..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:08

ik snap eigenlijk niet goed waarom je denkt kosten te kunnen verhalen? Had het opgemerkt moeten worden. Misschien wel, misschien niet...dat hangt af van de gemaakte afspraken, maar gezien je geen contract hebt is dat al lastig...
maar of de dierenarts nu meteen was gekomen, of pas later...de kosten had je sowieso gehad. En je argument duur op een feestdag gaat ook niet op, want dan had je dus woensdag gelijk moeten bellen. Of nog een dag wachten.

Ik vind de wond er overigens ook vers uitzien.

niky_walter
Berichten: 50
Geregistreerd: 23-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 18:17

IHN schreef:
ik snap eigenlijk niet goed waarom je denkt kosten te kunnen verhalen? Had het opgemerkt moeten worden. Misschien wel, misschien niet...dat hangt af van de gemaakte afspraken, maar gezien je geen contract hebt is dat al lastig...
maar of de dierenarts nu meteen was gekomen, of pas later...de kosten had je sowieso gehad. En je argument duur op een feestdag gaat ook niet op, want dan had je dus woensdag gelijk moeten bellen. Of nog een dag wachten.

Ik vind de wond er overigens ook vers uitzien.


Ik wil gewoon ervaringen horen heb hier nooit laten vallen dat ik een vergoeding wil.
Ook heb ik al aangehaald dat ik het zelf gevaarlijk vond om de dierenarts dan te laten komen het was al laat, paarden kennen daar de weide niet.

Equos

Berichten: 37
Geregistreerd: 20-05-18
Woonplaats: Hogwarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:38

Nikass schreef:
Equos: dat moet je nou juist niet aannemen. Niet op pensionstallen en niet in de opfok. Verantwoordelijkheid nemen voor je dier is niet ervan uitgaan dat iemand goede bedoelingen heeft. Dat is gewoon zelf kijken of de situatie juist is.

Geheel met je eens! Wat los je er ook mee op of de desbetreffende man goed heeft gekeken? Niets, wanneer je geen contract hebt is het überhaupt al anders. Het is alleen goed om het te weten omdat je anders maatregelen kan nemen in de toekomst om nog meer schade te voorkomen. In ieder geval heel veel sterkte en beterschap voor de TS en haar paard < 3

Truedreams
Berichten: 123
Geregistreerd: 27-05-20

Re: Jaarling komt gewond terug uit de opfok..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 06:59

Hoe gaat t nu?

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Jaarling komt gewond terug uit de opfok..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 07:08

Wat vervelend zeg. Het blijft altijd een risico een opfok. Jonge paarden spelen met elkaar en dat gaat niet rustig. Mijn opfok werden ze dagelijks nagekeken op wonden of andere gekke dingen. Ik had ook een contract getekend. Het risico is voor mij en ze halen er eerst een DA bij en stellen dan de eigenaar in kennis. Ik ben bang dat je niet veel kan dan een opfok zoeken welke wel oplettend is en waar er een contract wordt opgesteld. Kan idd zijn dat de man het niet heeft gezien maar dat vind ik makkelijk gezegd..

niky_walter
Berichten: 50
Geregistreerd: 23-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 14:23

Truedreams schreef:
Hoe gaat t nu?


Gaat gelukkig al beter.
Staat nog in een verband maar de wonde geneest goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:40

Fijn dat het goed gaat.

Als er geen afspraken gemaakt zijn over het in de gaten houden van jouw paard dan is dat zo. Sommige opfokplaatsen controleren wel elke dag goed, deze blijkbaar niet.

Je kan hier dus niks mee behalve voor jezelf bepalen of je in de toekomst nog van dit adres gebruik wilt maken. Vind het een flinke wond om maar niet te zien.

Anoniem

Re: Jaarling komt gewond terug uit de opfok..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:24

Als je paarden bij elkaar in gooit dan kunnen er dingen gebeuren. Daar kies je voor als je paarden bij elkaar zet. Kosten verhalen op de opfok vind ik dan ook niet kunnen.

Dat een paard wat dagelijks in de hand komt en met een zeer klein groepje staat en dat een wonde aan het been dan niet wordt opgemerkt, vind ik ronduit slordig. Vind ik niet kunnen. Dan let men gewoon niet op.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Jaarling komt gewond terug uit de opfok..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:53

Staat het paard nog bij dezelfde opfok of heb je een nieuw plekje kunnen vinden?