Dwaling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:54

ik bedoelde meer om aan te tonen dat het soms zo simpel niet ligt.
Maar dan dwalen we af van het topic.

Het is helaas erg frappant dat er meerdere mensen zijn met slechte verhalen over deze dame. Goed opletten blijkt maar weer.

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:10

Hi Galuppy,

Tjee wat een herkenbare situatie. Niet van die stal, maar ik zat in exact dezelfde situatie. Een superbraaf paard bij de fokker en vanaf het begin een gevaarlijke draak bij mij. Ook ik heb contact gehad met de fokker van mijn merrie, maar ondanks dat die gezegd had dat ze altijd paarden terug nam, had ze uiteraard voor mijn paard geen plek. En ze wilde haar niet terugkopen, ook niet als fokmerrie.

We zijn nu bijna 5 jaar verder. Ik heb nog wel eens gevraagd aan de fokker of zij haar niet terug wilde nemen of voor mij wilde verkopen. Begin dit jaar nog.

Ik ben inmiddels diverse keren "afgestapt" en heb meerdere keren in het zkh gelegen.

Ik zou heel erg blij geweest zijn toentertijd met het terugkoop bod dat jij kreeg. Natuurlijk zou ik ook gebaald hebben van die 850 euro, maar beter wat dan niets. Nu kun je verder.

Ik heb inmiddels vanaf januari bijna niet meer gereden het is niet verantwoord. Toch ga ik weer rijden en ik doe veel andere dingen met haar en ik ben helemaal gek van dat paard. Het is heel dubbel.

Ik ben blij voor jou dat het je gelukt is. Een volgende keer kun je misschien een proefperiode vragen.

En je schreef dat je een tink wilde misschien. Het paard waar ik het over heb is een tinker...

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:22

Ik heb ook ooit een Tinker gekocht die bij de handelaar heel erg braaf leek en de eerste 3 weken bij mij ook. En toen sloeg hij ineens om en werd gevaarlijk.Het heeft me ontzettend veel moeite gekost omde handelaar dit paard te laten terugnemen en van het aankoopbedrag kreeg ik maar een fractie terug. Maar ik was al lang blij dat ik van hem af was....

esther45
Berichten: 6
Geregistreerd: 24-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:35

Ik val van mijn stoel had haar tijdje niet gevolgd koop geen paard bij haar of bij haar onderneming! Ons verhaal is een kopie van voorgaande beschreven en veel mensen die ons benaderd hebben die het ook herkenden of ervaren hebben. Je denkt ik koop van een manegehoudster dat is betrouwbaar want die wil geen negatieve reclame, niets is minder waar. Wat een ellende en in en in triest dat het nog steeds aan de orde is. Ons is het enkele jaren geleden overkomen. Attentie al haar advertenties op Markplaats zijn identiek, altijd gekeurd recent, en altijd betrouwbaar etc. etc.

Duran123
Berichten: 1075
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 17:51

Oei bof ik even. Lees dit topic net op tijd. Was nml van plan te reageren op een advertentie van haar.
Neem het zekere voor het onzekere en ga verder zoeken. Het risico is mij te groot....

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 18:48

Ik zal je er ook niet aan branden. Via een fb oproep een tijd terug stroomde de verhalen over haar ook binnen. Helaas werd dat bericht verwijderd.

esther45
Berichten: 6
Geregistreerd: 24-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:10

informatie ingewonnen bij een advocaat destijds en die zei jullie staan volledig in je recht en gaf ons adviezen hoe te handelen. Toen we de advocaat de opdracht wilden geven zei het kantoor wij hebben tegen tegenpartij als klant dus u moet op zoek naar een andere advocaat en gaf tips van goede advocaten bekend met handel in paarden. En 1 van fb pagina's vermoedelijk nauw banden met haar alles wat al meerderen aangedragen hebben wordt genegeerd of pittige reacties terwijl veel zwart op wit bewijs o.a. rechtszaken.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:10

dina45 schreef:
informatie ingewonnen bij een advocaat destijds en die zei jullie staan volledig in je recht en gaf ons adviezen hoe te handelen. Toen we de advocaat de opdracht wilden geven zei het kantoor wij hebben tegen tegenpartij als klant dus u moet op zoek naar een andere advocaat en gaf tips van goede advocaten bekend met handel in paarden. En 1 van fb pagina's vermoedelijk nauw banden met haar alles wat al meerderen aangedragen hebben wordt genegeerd of pittige reacties terwijl veel zwart op wit bewijs o.a. rechtszaken.

Wat probeer je te zeggen?

Galuppy0546Jarig
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 15:17

dina45 schreef:
informatie ingewonnen bij een advocaat destijds en die zei jullie staan volledig in je recht en gaf ons adviezen hoe te handelen. Toen we de advocaat de opdracht wilden geven zei het kantoor wij hebben tegen tegenpartij als klant dus u moet op zoek naar een andere advocaat en gaf tips van goede advocaten bekend met handel in paarden. En 1 van fb pagina's vermoedelijk nauw banden met haar alles wat al meerderen aangedragen hebben wordt genegeerd of pittige reacties terwijl veel zwart op wit bewijs o.a. rechtszaken.



Klopt
die fb pagina (Opgelicht in de paardenwereld) heb ik ook gecontacteerd met al het zwart op wit bewijs. Maar wilden niks plaatsen :).

esther45
Berichten: 6
Geregistreerd: 24-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:21

GDG schreef:
dina45 schreef:
informatie ingewonnen bij een advocaat destijds en die zei jullie staan volledig in je recht en gaf ons adviezen hoe te handelen. Toen we de advocaat de opdracht wilden geven zei het kantoor wij hebben tegen tegenpartij als klant dus u moet op zoek naar een andere advocaat en gaf tips van goede advocaten bekend met handel in paarden. En 1 van fb pagina's vermoedelijk nauw banden met haar alles wat al meerderen aangedragen hebben wordt genegeerd of pittige reacties terwijl veel zwart op wit bewijs o.a. rechtszaken.

Wat probeer je te zeggen?


Precies zoals we schrijven dat lijkt ons helder.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 00:16

dina45 schreef:
GDG schreef:
Wat probeer je te zeggen?

Precies zoals we schrijven dat lijkt ons helder.

'We'? Fijn dat het 'jullie' helder lijkt maar je zit hier op een forum en lijkt iets over te willen brengen dus dan lijkt het me functioneel dat een ander (ik in dit geval) je bericht kan begrijpen, anders kun je het beter in een dagboek schrijven.

Het zou al veel helpen als je gewone volzinnen zou gebruiken en gebruik zou maken van interpunctie..

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:24

Nou beetje minder mag ook wel GDG.

Het klopt inderdaad dat die fb pagina een bekende van haar is. Want er worden berichten toegelaten met geen bewijs over andere stallen. Maar keihard bewijs is niet genoeg.
Ze heeft inderdaad Stephan Wensing als advocaat.

Lukasje
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:39

Nu ik begreep van het bericht van Dina ook geen sikkepit :?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:01

Lukasje schreef:
Nu ik begreep van het bericht van Dina ook geen sikkepit :?

En als ik dan netjes om uitleg vraag krijg ik zo'n vage reactie :') . Tja, dan krijg je een heldere reactie terug.

anadma
Berichten: 1
Geregistreerd: 11-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:36

Heb bij Kim bekhuis in juli 2020 een paard gekocht wat totaal niet voldeed aan de beschrijving.
Zou braaf,niet sensibel,klinisch goedgekeurd zijn en zeer nuchter van karakter.
Was gewend alleen bij de weg langs te gaan en zeer aanhankelijk karakter.
Paard bleek aan bovenstaande omschrijving niet te voldoen en totaal niet verkeersmak waardoor ik nu,op moment van dit schrijven,nog steeds rondloop met blessure veroorzaakt door het paard.
Jurist ingeschakeld maar de kosten van procederen zullen niet in verhouding zijn met aankoopbedrag van het paard.En dat weet deze dame maar al te goed.
Koop dus nooit een paard bij Kim bekhuis,beschrijving van haar paarden is altijd hetzelfde,braaf nuchter niet sensibel enz terwijl zij het paard niet eens kent .Vaak staat het paard zeer kort bij haar waardoor zij hier helemaal geen uitspraak over kan doen.
Om meer gedupeerden en ongelukken te voorkomen kun je haar via mp laten aanmerken als dubieuze verkoper en op haar you tube kanaal je ervaring plaatsen bij haar verkoop video.

Mochten er meer gedupeerden zijn kunnen we gezamenlijk ook proberen om dit te stoppen.

esther45
Berichten: 6
Geregistreerd: 24-09-20

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:06

komt nu advertentie voorbij op Koopplein Kim Bekhuis met als plaats Amsterdam maar het zijn foto's gemaakt in Vasse (Twente) en zij staat als verkoopster. Dus ipv Marktplaats nu naar Koop plein.

Galuppy0546Jarig
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-20 13:46

@Dina ook op marktplaats is ze nog wel erg actief helaas :c.

Overigens, ik snap dat mensen mijn advies en hulp vragen. Ik krijg nog altijd veel berichten hierover en dat mag altijd, geen enkel probleem!. Voel je vrij om mij ten aller tijde een berichtje te doen.
Wel wil ik hier graag bij vermelden dat ik de laatste rijd regelmatig de vraag krijg of ik voor mensen wil getuigen in de rechtbank omdat ze een lopende rechtzaak met haar hebben. Ik heb hier geen interesse in. Ik heb voor mijzelf dit hoofdstuk een beetje afgesloten en heb er persoonlijk geen belang bij om dat weer open te moeten trekken.
Nogmaals vragen, verhalen, opmerkingen is allemaal welkom. Maar voor ieder die graag wil dat ik mee getuig in een rechtzaak moet ik je dan toch teleurstellen. Ik heb hier persoonlijk geen interesse in.

Babootje

Berichten: 26239
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:25

Dat snap ik best. Dan kun je wel bezig blijven. Maar toch zou het best goed zijn als bv je naam genoemd mag worden in bijvoorbeeld een lijst met medegedupeerden. Het is niet altijd zo dat je ook echt moet komen opdraven.

Galuppy0546Jarig
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-20 18:52

Oh mijn naam is geen probleem hoor :) dat geef ik mensen ook wel aan.
Ik krijg gewoon regelmatig de vraag of ik echt als getuige mee wil de rechtbank in met al mijn eigen bewijsmateriaal. En dat is iets waar ik gewoon niet op zit te wachten.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:55

Dat kan ik me voorstellen Galuppy0546, maar wel goed om te horen verschillende kopers het aan durven om dit soort verkopers toch voor de rechtbank te laten komen.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:21

Kan je je post gewoon aanpassen aub... je bent de enige die nu post en dan is 3x berichten een beetje vervelend lezen.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:23

Hij is nieuw, maar denk dat deze informatie wel erg nuttig is, vooral omdat het zich nu verzamelt op 1 plek.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:24

Ik ben blij dat het nu allemaal naar buiten komt, toen ik een miskoop bij haar deed stond er helaas niks over haar op internet. Denk je bij een bekende ruiter een leuk paard te kopen, krijg je deze ellende. Had alles van onder tot boven uitgezocht. Blij dat er ook genoeg tegengeluid nu over haar te vinden is!

esther45
Berichten: 6
Geregistreerd: 24-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:38

Bestaande handelsnamen van ondernemingen van betreffende personen (bron KVK) zie hieronder. Echter meerdere huidige gedupeerden geven aan dat ze andere taktiek heeft door een prive-persoon op hun verkoopdocument te zetten. Dat ze in opdracht verkopen. Neemt niet weg dat je zaken doet met betreffende bedrijf en niet met de prive-persoon. Andere taktiek men verwijst naar hun eigen algemene voorwaarden echter dit is ook een dwaalspoor. De wet gaat altijd boven algemene voorwaarden. Hierbij de handelsnamen:


KB Equestrian
KB Livestock
KB Sportpaarden
KB Stud
KB Veehandel
KB Zadels & Ruitersportartikelen
KB IMPEX
KB Sporthorses
KB International
KB Handelsonderneming
Sporthorses De Beekzijde
Stoeterij De Beekzijde
De Beekzijde Stud
De Beekzijde Stables
Stal De Beekzijde
Manege De Beekzijde
De Beekzijde Horses
De Beekzijde Showjumpers
Handelsstal De Beekzijde

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:05

Dit vind ik echt allemaal heel ernstig! Dit is geen gewone vorm van oplichting meer maar heel bewust en geraffineerd te werk gaan! Heel anders dan een handelaar die zelf onwetend een paard met gebreken verkoopt, iets wat per ongeluk altijd kan gebeuren aangezien het om levende wezens gaat. Maar dit is dus weloverwogen fraude! :(