Dwaling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joltsje

Berichten: 9025
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:57

hey TS,

ik denk dat dit voor jou de beste oplossing is.
ik denk dat die laatste 850 euro je heel veel stress had opgeleverd was je er mee doorgegaan.
nu lekker op zoek naar een braaf paardje en genieten. daar was je anders het eerste half jaar ook niet aan toe gekomen

Nielojram

Berichten: 7798
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:04

Galuppy0546 schreef:
De mening om wat ik doe met mijn paard werd niet gevraagd als je niks nuttigs te zeggen hebt over het onderwerp van het topic maar alleen komt zeiken omdat ik mijn paard terug hebt gedaan, blijf dan lekker weg


Heel veel succes met het vinden van een paard, Galuppy.

Zinzi_jewel

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 23:17

MightyMike schreef:
Zizi-jewel, je hebt de pony binnen een week ongeveer al terug gebracht? Dat vind ik wel heel snel. De laatste die we hier nu zo'n 7 weken hebben staan (en dus helaas op gezondheid nu kwakkelt), zou een brave leerpony zijn van 18 jaar voor de echte beginner. Veel gezien dus, maar diertje was het hier helemaal kwijt door de verhuizing. 2 weken lang, geen land mee te bezeilen, maakte zich enorm sterk, was niet op de poetsplaats te houden, kon niet fatsoenlijk mee lopen of longeren, helemaal in de stress, onze dochter durfde niet eens in de buurt te komen, was geen hoofdstel om te krijgen zonder dat hij er van tussen wilde bikkelen. Dus gewoon even rustig laten gaan en na 2 weken de superbrave pony die hij bij het kijken ook leek te zijn en nu compleet geen stress meer. Van de 5 paarden en pony's die ik hier aan huis heb gehad de laatste paar jaar, was er maar 1 vanaf de 1e dag netjes te rijden en overal braaf mee. 3 van de 4 die we hier nu hebben zijn bomproof, superbraaf, echt topdiertjes waar ik onze kinderen gerust mee op pad stuur, maar hadden echt allemaal een wenperiode nodig gehad. Mijn allerbraafste heeft dus flink gebokt in het begin. Soms hebben ze echt wel even nodig om tot rust te komen en zichzelf weer te vinden. Al in geval van ts heeft ze hem al 2 maand en lijkt het alleen maar erger te worden. Maar vergis je niet in wat het toch doet met een diertje soms, verhuizen. Even de tijd geven hoort er soms bij!


Zoals ik schreef zat er een verhaal achter
Ze was nl amper 2 maand eerder via een andere handel stal te koop aangeboden als erg groen
En erg groen zochten we niet .
Ze kan niet in 2 maand tijd waarvan al weken niet ingezet in manege door corona van erg groen naar brave kinderpony
Vandaar terug gebracht en niet afgewacht .

Zinzi_jewel

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 23:35

TS
Goed dat je dit zo hebt kunnen oplossen
Al blijft t zuur dat je 850 moest toegeven en 2 maand stalgeld

Succes met vinden van wat anders

Elisa2

Berichten: 37110
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:20

Fijn dat het opgelost is! ik denk ook dat dit het beste is wat je er uit hebt kunnen halen qua kosten en tijd.

Hopelijk komt het dier goed terecht en vind je een leuk nieuw paard die wel geschikt is voor je doel.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:27

Je verlies is zuur maar je bent nu wel van alle ellende af! Heel verstandig ik zou precies hetzelfde gedaan hebben!

Succes met de zoektocht naar een nieuw paard! Laat bij de keuring bloed trekken op verdoving pijnstilling ik vertrouw helemaal niemand ;)

Berdien

Berichten: 64511
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:31

He TS, wat een zure afloop zeg. Ik kan me voorstellen dat je al met al hier een ontzettend nare smaak van over hebt gehouden. Ik vind dat je het goed hebt aangepakt :j

Wel wil ik je waarschuwen, zeker als je op zoek gaat naar een Tinker. Wees héél voorzichtig, vraag goed na en ga NIET voor een import paard. Vraag desnoods hier op Bokt naar ervaringen met de grote stallen, want er wordt zo ontzettend veel rommel verkocht.

Ik wens je veel succes, en hopelijk heb je snel een leuk, passend paardje op stal staan!

Earth

Berichten: 7903
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:57

Berdien schreef:
He TS, wat een zure afloop zeg. Ik kan me voorstellen dat je al met al hier een ontzettend nare smaak van over hebt gehouden. Ik vind dat je het goed hebt aangepakt :j

Wel wil ik je waarschuwen, zeker als je op zoek gaat naar een Tinker. Wees héél voorzichtig, vraag goed na en ga NIET voor een import paard. Vraag desnoods hier op Bokt naar ervaringen met de grote stallen, want er wordt zo ontzettend veel rommel verkocht.

Ik wens je veel succes, en hopelijk heb je snel een leuk, passend paardje op stal staan!

Dit vind ik wel een goede. Ik zie heel veel import voorbij komen. Heb er ook een paar in handen gehad en heel vaak is het gedrag afwijkend. Om nog maar niet te beginnen over de bouw en het beenwerk soms.
Paarden die zadelmak lijken, maar eigenlijk gewoon hulpeloos zijn en zich afsluiten. En geen idee hebben wat been betekent. Paarden waar je helemaal geen contact mee krijgt, die constant in de freeze mode staan. En dat kost veel werk om dat eruit te krijgen en dan krijg je ineens bommetjes omdat ze hun eigen karakter terug krijgen.

Enfin, kritisch zijn dus.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 10:09

Zuur dat je nu flink verlies moest nemen, maar snap je keuze wel. Bovendien was ze het anders zo gaan uitrekken, dat je die 850 uiteindelijk wel aan stalling kwijt was geweest.
Al met al qua schadebeperking is dit dan wel de beste oplossing.
Dat de oplossing niet helemaal naar tevredenheid is, is daarom ook wel te begrijpen, want wettelijk had je gewoon recht gehad op het gehele bedrag. Maar goed; nu is je schade verder wel beperkt gebleven.

Heel veel succes met de zoektocht naar een geschikte pony

Babootje

Berichten: 26239
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:11

In ieder geval goed dat je de naam hier hebt vermeld. Dit trucje kan de verkoopster natuurlijk vaker herhalen.

Katrienliez
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:30

Zijn er mensen die mij ervaringen over KB Equestrian of ovef Kim Bekhuis kunnen sturen?

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:12

Joh wat een verhaal!
Ik heb vorig jaar ook bijna een paard bij haar gekocht.
Leuk beestje was braaf en hun hadden al gekeurd zowel klinisch als röntgen.
Fotos naar eigen DA doorgestuurd en die vond een foto niet duidelijk, en zou wel eens slecht kunnen uitpakken.
Gevraagd of er dus opnieuw fotos gemaakt konden worden en vanaf dien liep het contact eigenlijk niet.
Er werd heel moeilijk over gedaan en ook druk achter de verkoop gezet van als er nu iemand anders komt is ze verkocht.
Uiteindelijk geen reactie meer gehad.. achteraf misschien maar beter ook..

Katrienliez
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-07-20

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 07:55

Herkenbaar verhaal. Onze dierenarts reageerde precies hetzelfde op de foto’s. Ze laat foto’s maken bij een röntgenologisch centrum en er komt geen dierenarts aan te pas. Altijd herkeuren dus voor je iets koopt bij haar!!

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:08

Ik heb ook een paard bij KB Equestrian gekocht wat topbraaf zou moeten zijn, nou, dus niet! Ik werd er bij het opstappen al afgegooid en vervolgens nog twee keer. Uiteraard heeft 'ie het daar op stal niet gedaan. Vervolgens kreeg ik in principe alleen de optie tot ruilen of voor mij verkopen, ben daar alleen niet mee akkoord gegaan gezien het gewoon dwaling is. Bespaar je centen, je stress en je energie en ga lekker ergens anders heen.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:05

Ik zie dat er inmiddels een advertentie wordt aangeboden van hem. Als je een leuke brave wil, laat deze staan :+

Babootje

Berichten: 26239
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:36

Is dat die grote Rouseau ruin?

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:52

Nee, een X van 14 jaar oud. Advertentie staat er sinds vandaag op.
Laatst bijgewerkt door Apple op 02-11-20 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: afstamming verwijderd

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:03

Was dat die van jou die je terug gebracht hebt? Het valt mij op dat ineens overal bij staat "in opdracht te koop".

Als je via een handelaar koopt heb je 6 maanden garantie. Maar hoe zit dat als zij in opdracht verkopen voor particulier?

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:49

Je hebt bij een handelaar helemaal geen garantie. Je hebt 9/10 keer geen poot om op te staan. Helaas in een zelfde situatie gezeten met een andere handelaar. Rechtsbijstand erbij geroepen, je gaat het gewoon niet winnen.

Galuppy0546Jarig
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 15:44

Eigenlijk dienen zij gewoon 6 maanden die garantie te bieden, en als jij een en ander kunt aantonen maak je wel degelijk kans om het te winnen.
Ik had gewoon niet het geduld om 6 maanden juridisch gevecht te gaan houden, wilde de koppijn niet nog langer hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110655
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:03

Katrienliez schreef:
Ze laat foto’s maken bij een röntgenologisch centrum en er komt geen dierenarts aan te pas.


Huh? Hoe kan dit dan?

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:09

Cayenne schreef:
Katrienliez schreef:
Ze laat foto’s maken bij een röntgenologisch centrum en er komt geen dierenarts aan te pas.


Huh? Hoe kan dit dan?


Ja zijn meerdere handelaren die dat doen. Die laten een hoefsmid (hier bij ons in de buurt) langskomen met zo'n apparaat. Die kan wel zien of er afwijkingen zijn maar is natuurlijk geen DA. Kost je dan 275 euro incl rug en hals.

Rocamor

Berichten: 10846
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:37

Michelleex schreef:
Je hebt bij een handelaar helemaal geen garantie. Je hebt 9/10 keer geen poot om op te staan. Helaas in een zelfde situatie gezeten met een andere handelaar. Rechtsbijstand erbij geroepen, je gaat het gewoon niet winnen.


Kun je aangeven wat je precies bedoelt?

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:41

N0a schreef:
Was dat die van jou die je terug gebracht hebt? Het valt mij op dat ineens overal bij staat "in opdracht te koop".

Als je via een handelaar koopt heb je 6 maanden garantie. Maar hoe zit dat als zij in opdracht verkopen voor particulier?


Ja, maar dat is niet in opdracht hoor, die is gewoon weer van haar zelf.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:42

Michelleex schreef:
Je hebt bij een handelaar helemaal geen garantie. Je hebt 9/10 keer geen poot om op te staan. Helaas in een zelfde situatie gezeten met een andere handelaar. Rechtsbijstand erbij geroepen, je gaat het gewoon niet winnen.

Het paard is al terug naar de handelaar.

Overigens heb ik die advertentie van haar bekeken en volgens mij heb ik ooit een advertentie van een fries gezien, maar vond het paard zo sloom en saai ogen dat ik niet ben gaan kijken.