xxl knutselproject trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

xxl knutselproject trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 13:29

Hallo allemaal!

leuk dat je kijkt en deel vooral je mening, ideeën, creativiteit en kennis!


afgelopen weekend onze oude en gesloopte (door ons paard William) trailer opgehaald.
eerst was deze van mijn moeder en stond hier het rijtuig in en haalde ze soms er hout mee voor de kachel.
nou zag mijn mij er al even niks meer in en vond hem ook niet meer betrouwbaar. ( logisch )

ik wilde een trailer kopen voor ons om ook william weer te vervoeren. mijn vader zou mee gaan kijken bij 1 trailer deze was alleen al eerder verkocht dan de afspraak. toen hoorde mijn vader van de oude trailer en wilde dus met mij en mijn vriend de uitdaging aangaan om hem op te knappen.

mijn vader heeft dit namelijk eerder gedaan bij andere trailers.



nu moet ik er nog wel bij zeggen dat mijn vriend en ik ook aan het verbouwen zijn aan ons eerste huisje en ik zit in mijn laatste jaar van de mbo niv 4 en mijn vriend geselecteerd is voor een wk in de hondensport......normaal rijd ik ook dressuurwedstrijden maar door de corona ligt dat nu dan wel even stil. *\o/* al met al alle gekte op een stokje dit jaar **\O/**


hierbij de foto's van de trailer die verbouwd is door William

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


en de dader :

Afbeelding
/3



laat vooral weten wat je ervan vind en laat al je ideeën en tips erop los !

kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: xxl knutselproject trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 11:56

niemand die ideeën of een mening erover heeft ?

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: xxl knutselproject trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:52

De bodem zal helemaal vervangen moeten worden denk ik. Het lijkt mij ideaal om deze als toplaag met een rubberproduct af te werken.

Als tip zou ik mee geven om te kijken hoeveel delen je los kunt krijgen. Door zoveel mogelijk elementen uit elkaar te halen kun je deze goed schoonmaken en eventueel verven.

Het ijzermateriaal ziet er voor hoever ik kan zien op de foto goed uit. Dat zal een hoop schelen.

Welke kleur wil je voor de buitenkant?

Maar ook heel belangrijk om te kijken naar welk budget heb ik om m op te knappen.

Bodem lijkt me het belangrijkste.

Functioneert de trailer wel goed op de weg? Het mechanische gedeelte in orde?

kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 13:07

Kimmie schreef:
De bodem zal helemaal vervangen moeten worden denk ik. Het lijkt mij ideaal om deze als toplaag met een rubberproduct af te werken.

Als tip zou ik mee geven om te kijken hoeveel delen je los kunt krijgen. Door zoveel mogelijk elementen uit elkaar te halen kun je deze goed schoonmaken en eventueel verven.

Het ijzermateriaal ziet er voor hoever ik kan zien op de foto goed uit. Dat zal een hoop schelen.

Welke kleur wil je voor de buitenkant?

Maar ook heel belangrijk om te kijken naar welk budget heb ik om m op te knappen.

Bodem lijkt me het belangrijkste.

Functioneert de trailer wel goed op de weg? Het mechanische gedeelte in orde?


de trailer gaat helemaal uit elkaar, alles wordt vervangen op de kap na. een budget heb ik niet persee, ik wil gewoon een goede trailer die veilig is en niks mankeert. hierdoor ook gekozen om deze op te knappen. het heeft geen haast ik kan namelijk op stal een trailer huren.

het lijste wat vervangen wordt

- de bodem
- alle zijwanden
- deurtje
- banden
- neuswiel
- koppelstuk voor de trekhaak
- remmen
- achterklep
- alle rubbertjes
- alle refelctoors
- alle lichten

wat we gaan verbeteren
- andere trapbescherming + rondom (rubber )
- bodem ook met rubbermat ( speciaal voor paarden trailers )
- zadelkamer komt erin

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Re: xxl knutselproject trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:17

Had je dan niet beter voor een goede 2e hands kunnen kijken bij een dealer? Dit lijkt me nogal uit de klauwen te lopen met alles wat je wilt vervangen, en dan zijn je man uren niet mee opgeteld.

kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 13:22

Spaansepony schreef:
Had je dan niet beter voor een goede 2e hands kunnen kijken bij een dealer? Dit lijkt me nogal uit de klauwen te lopen met alles wat je wilt vervangen, en dan zijn je man uren niet mee opgeteld.


manuren heb ik niet. mijn vader en ik doen het.

een 2de hands weet je ook niet wat je koopt en een opgeknapte starline kost ook zo 3500 bij een dealer. kan ik beter voor 3500 deze opknappen.

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:56

kimwilliam schreef:
manuren heb ik niet. mijn vader en ik doen het.

een 2de hands weet je ook niet wat je koopt en een opgeknapte starline kost ook zo 3500 bij een dealer. kan ik beter voor 3500 deze opknappen.

Als je deze voor 1000 kan inruilen, ben je minder kwijt dan 3500..nl 2500
Daarnaast staan vanaf 2500 bij de dealer te koop.. die van 3500 zijn de nieuwere van 3-5 jaar oud.

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:57

Klinkt als een leuk project, maar verkijk je niet op de hoeveelheid werk die er in gaat zitten. Ik heb ook samen met mijn vader mijn vorige trailer opgeknapt, daar hoefde alleen de bodem van vervangen te worden, en daar zijn zo al 4 weekenden in gaan zitten en zo'n 900 euro aan materiaalkosten.

Toen de wanden op een gegeven moment ook slecht werden heb ik ervoor gekozen om de investering te doen in een mooie nieuwe trailer.

Rambogirl

Berichten: 3587
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:18

Oh wauw, nou ik weet niet wat je budget is, maar een goede keuze zou zijn om voor aluminium wanden te gaan. Die panelen zijn gewoon los te koop.
Een vriendin van mij heeft dit net met haar opknapper gedaan en het ziet er fantastisch uit!
Ze was geloof ik €1500,- kwijt aan de panelen, verbindingsstukken etc.

Wij hebben ook een aantal jaar terug een trailer opgeknapt. 1 want vervangen en de bodem.
Mijn vader is er nogal van dat het veilig moet zijn voor het paard en heeft nachtmerries van paarden die door trailerbodems heen zakken dus ik heb een bodem van 5 cm dik :Y) (2x betonplex 18mm en speciale rubberen mat van 14mm.

Nu tie al weer een aantal jaar buiten staat, en de renovatie van de trailer van die vriendin mee heb gemaakt, begint t bij mij toch ook wel tr kriebelen om ook de wanden te vervangen door aluminium.

Wees vooral voorbereid op de K*U*T klus van de bedrading door het dak heen te krijgen.
Dat heeft ons en hun nogal vele vloekwoorden gekost :') :j

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: xxl knutselproject trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:57

900 euro?

Ik heb het ook samen met mijn vader gedaan. 4 Zaterdagen wanden bodem en al het kleine spul nieuw 500 euro.

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:07

kimwilliam schreef:
de trailer gaat helemaal uit elkaar, alles wordt vervangen op de kap na. een budget heb ik niet persee, ik wil gewoon een goede trailer die veilig is en niks mankeert. hierdoor ook gekozen om deze op te knappen. het heeft geen haast ik kan namelijk op stal een trailer huren.

het lijste wat vervangen wordt

- de bodem
- alle zijwanden
- deurtje
- banden
- neuswiel
- koppelstuk voor de trekhaak
- remmen
- achterklep
- alle rubbertjes
- alle refelctoors
- alle lichten

wat we gaan verbeteren
- andere trapbescherming + rondom (rubber )
- bodem ook met rubbermat ( speciaal voor paarden trailers )
- zadelkamer komt erin

Mijn tip: kijk eerst goed naar de totale kosten en of dat bij deze trailer wel opweegt tegen z'n waarde.

Deze als wrak inruilen op een eenvoudige Weijer of Henra levert je een betere trailer tegen minder kosten, vrees ik.

kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 10:02

Rambogirl schreef:
Oh wauw, nou ik weet niet wat je budget is, maar een goede keuze zou zijn om voor aluminium wanden te gaan. Die panelen zijn gewoon los te koop.
Een vriendin van mij heeft dit net met haar opknapper gedaan en het ziet er fantastisch uit!
Ze was geloof ik €1500,- kwijt aan de panelen, verbindingsstukken etc.

Wij hebben ook een aantal jaar terug een trailer opgeknapt. 1 want vervangen en de bodem.
Mijn vader is er nogal van dat het veilig moet zijn voor het paard en heeft nachtmerries van paarden die door trailerbodems heen zakken dus ik heb een bodem van 5 cm dik :Y) (2x betonplex 18mm en speciale rubberen mat van 14mm.

Nu tie al weer een aantal jaar buiten staat, en de renovatie van de trailer van die vriendin mee heb gemaakt, begint t bij mij toch ook wel tr kriebelen om ook de wanden te vervangen door aluminium.

Wees vooral voorbereid op de K*U*T klus van de bedrading door het dak heen te krijgen.
Dat heeft ons en hun nogal vele vloekwoorden gekost :') :j


waar kwam het aluminium vandaan? ik sta er wel voor open namelijk.

Rambogirl

Berichten: 3587
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 06:57

kimwilliam schreef:
Rambogirl schreef:
Oh wauw, nou ik weet niet wat je budget is, maar een goede keuze zou zijn om voor aluminium wanden te gaan. Die panelen zijn gewoon los te koop.
Een vriendin van mij heeft dit net met haar opknapper gedaan en het ziet er fantastisch uit!
Ze was geloof ik €1500,- kwijt aan de panelen, verbindingsstukken etc.

Wij hebben ook een aantal jaar terug een trailer opgeknapt. 1 want vervangen en de bodem.
Mijn vader is er nogal van dat het veilig moet zijn voor het paard en heeft nachtmerries van paarden die door trailerbodems heen zakken dus ik heb een bodem van 5 cm dik :Y) (2x betonplex 18mm en speciale rubberen mat van 14mm.

Nu tie al weer een aantal jaar buiten staat, en de renovatie van de trailer van die vriendin mee heb gemaakt, begint t bij mij toch ook wel tr kriebelen om ook de wanden te vervangen door aluminium.

Wees vooral voorbereid op de K*U*T klus van de bedrading door het dak heen te krijgen.
Dat heeft ons en hun nogal vele vloekwoorden gekost :') :j


waar kwam het aluminium vandaan? ik sta er wel voor open namelijk.


Zal ik eens navragen

kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: xxl knutselproject trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 09:23

gisteren een begin gemaakt met het uit elkaar halen en schoonmaken van het dak.

zal vanmiddag update plaatsen met foto's.

kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: xxl knutselproject trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 13:04

tijdens koningsdag / woningsdag zijn we van start gegaan met de trailer.
hierbij een update:

zo was hij voor we begonnen.
Afbeelding

cabrio in de aanbieding, ideaal met warm weer.
Afbeelding

even lachen
Afbeelding

binnenkant zonder dak
Afbeelding

het dak
Afbeelding

gelijk schoonmaken nu we er goed bij kunnen. (let niet op mijn witte stressvolle huid)
Afbeelding

tijdens het schoonmaken gingen mijn vader en mijn vriend verder met het demonteren.
Afbeelding

einde van de middag was dit het resultaat.
Afbeelding


en een schoon dak!
Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: xxl knutselproject trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:20

Wat een klus! Respect!

kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 13:22

Poekkie schreef:
Wat een klus! Respect!


valt mee 11 uur begonnen en 16.00/16.30 gestopt en tussendoor paar keer wat gedronken en gegeten.

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Re: xxl knutselproject trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:46

netjes hoor. Zijn jullie inmiddels al weer wat verder?
Ik begin ook aan een project als deze dus ben heel erg benieuwd naar jullie verhalen

kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 10:13

Mandy schreef:
netjes hoor. Zijn jullie inmiddels al weer wat verder?
Ik begin ook aan een project als deze dus ben heel erg benieuwd naar jullie verhalen



nee helaas nog niet verder... de laatste 2 weken weer hard in ons huis bezig geweest met verbouwen en aankomende 3 weken heb ik examens 8)7

20 mei ga ik het hout bestellen en alle andere spullen die we nodig hebben.


tof wat voor project heb je?

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Re: xxl knutselproject trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:31

een trailer ook.
Maar ben er nog niet helemaal achter of het rendabel gaat zijn.
Ben ook heel benieuwd op welke kosten jij uit komt.

kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 12:37

Mandy schreef:
een trailer ook.
Maar ben er nog niet helemaal achter of het rendabel gaat zijn.
Ben ook heel benieuwd op welke kosten jij uit komt.


ik heb mazzel dat mijn vader bij zijn autobedrijf dingen kan inkopen voor inkoopprijs, hierdoor scheelt het heel veel.

Sloffer
Berichten: 56
Geregistreerd: 09-05-20

Re: xxl knutselproject trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:51

Ik volg ook graag even. Ik heb een oude 1,5 paardstrailer, waarvan de wanden nu slecht aan het worden zijn. De bodem is nog keihard. Toch denk ik erover hem helemaal te doen en dan met aluminium. Dan ben ik denk ik echt wel voor een tijdje klaar. Voordeel van deze trailer is dat hij veel lichter is qua gewicht dan de moderne trailers.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:54

Sloffer schreef:
Ik volg ook graag even. Ik heb een oude 1,5 paardstrailer, waarvan de wanden nu slecht aan het worden zijn. De bodem is nog keihard. Toch denk ik erover hem helemaal te doen en dan met aluminium. Dan ben ik denk ik echt wel voor een tijdje klaar. Voordeel van deze trailer is dat hij veel lichter is qua gewicht dan de moderne trailers.


Heb je een idee van wat dit zal gaan kosten? Ik zit hier ooit misschien ook over te denken. De nieuwe trailers zijn allemaal te zwaar voor onze auto.

Sloffer
Berichten: 56
Geregistreerd: 09-05-20

Re: xxl knutselproject trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:58

Nee ik heb nog geen idee van de kosten. Ik heb wel een leverancier gevonden die die aluminium delen levert.

kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 15:21

vandaag zijn de onderdelen en het hout geleverd. we kunnen gaan opbouwen!! *\%/*

zodra dit weer gedaan is zal er nog een bestel ronde komen voor nieuw rubber/bescherming en upgrades voor de trailer :list: