Aanschaf (nieuwe) trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Emperor
Berichten: 196
Geregistreerd: 19-12-10

Aanschaf (nieuwe) trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 22:32

Hoi! :wave:

Zo langzamerhand is mijn huidige trailer aan vervanging toe en ben ik het een en ander aan het uitpuzzelen. Nu zijn er wel een aantal vragen ontstaan en hoor ik graag verschillende meningen, dus vandaar dit topic. :)

De trailer die ik nu heb is een 1 ¾ Sluis trailer met houten zijwanden/bodem en zonder zadelkamer. Graag zou ik over willen gaan op een aluminium trailer en zat ik te denken aan de merken Humbaur of Böckmann.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met een van deze twee merken? En dan met name de aluminium trailers?

Verder twijfel ik of ik beter een trailer kan nemen met of zonder zadelkamer… Het nadeel wat ik kan bedenken is dat ik minder ruimte heb in de trailer zelf, bijvoorbeeld bij een moeilijk te laden paard is extra ruimte handig. Het voordeel is natuurlijk dat de spullen niet in de auto (bestelbus) hoeven te liggen. Het is de bedoeling dat de trailer een aantal jaren meegaat en kan inspelen op veranderingen. Denk aan evt. een ander paard en een andere auto er voor.

Zijn hier mensen die bewust hebben gekozen voor wel of geen zadelkamer?

Ik hoor het graag! :D

Contendro-HKlareina † ♡ Por Dios RSPura Vida-B


Ipsilonka
Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Aanschaf (nieuwe) trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:57

Ik heb een humbaur xanthos (wel de uitvoering met koetsframe) en heb bewust voor een zadelkamer gekozen. Ben er heel blij mee, kan echt veel spullen erin kwijt. Heb de trailer deze maand 5 jaar alweer.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

cp112
Berichten: 14708
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Aanschaf (nieuwe) trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 23:38

In een gewone standaard maat trailer geen zadelkamer zetten. Je hebt echt amper ruimte tussen de voor stang en de zadelkamer.

Zeker met lastige paarden super onhandig.


Mijn ervaringen met humbaur zijn qua wegligging niet denderend.
Bockmann daarentegen vind ik erg fijne en degelijke trailers.

Maar, geen ervaring met de aluminium.
Wij hebben wel aluminum maar hebben een Nugent.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

Forcalquier
Berichten: 2062
Geregistreerd: 07-01-05

Re: Aanschaf (nieuwe) trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 00:09

Wij hebben sinds 1,5 maand een nieuwe 2 paards aluminium trailer (niet de genoemde merken)
Bewust gekozen voor een trailer zonder zadelkamer maar daarvoor in de plaatst een vooruitloop. Onze nieuwe trailer uitgekozen op ruimte en licht i.v.m. paard dat voorheen slecht te laden was. Door een zadelkamer lever je behoorlijk wat ruimte in aan de voorzijde.

Bockmann's zijn fijne trailers (rijd ermee voor werk) Humbaur geen ervaring mee.

Daar heb je een punt -> .

xsensibel
Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 00:13

Ik heb sinds 1,5 jaar een Sirius S45. Dit is een 1 3/4 met zadelkamer en enorm veel ruimte! Zelfs met een groot paard heb ik ruimte zat bij de deur etc icm de zadelkamer! :D

Bewust wel gekozen voor de zadelkamer dus ivm dat vieze natte en modderige spullen (eventing ruiter) dan niet achter in de auto hoeven..
[ img ]
[ img ]

❥ Esprit

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Aanschaf (nieuwe) trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 06:20

Ja hoor hier ervaring met de Humbauer!

We hebben dit voorjaar ook weer (vorige trailer was ook een humbauer) voor een humbaur gekozen!
Ook de Xanthos met zadelkamer en aluminium bodem, top en zeer fijne trailer, wij zijn er weer onwijs tevreden over en ze zijn ook nog een best gunstig geprijsd, maar in dit geval gaat goedkoop is duurkoop niet op!

Nee hoor wij zijn er weer blij mee!

OleJon
Berichten: 2494
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 06:37

[ img ]
Ik heb in mei een nieuwe bockman uno gekocht anderhalve paards met zadelmaker ben er erg tevreden over ivm we hem niet binnen kunnen hebben voor een allumium gekozen zeer fijn ding

Sure_lee
Berichten: 10348
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Aanschaf (nieuwe) trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 07:05

Ik heb een aluminium Bockmann. Heel blij mee. Ik heb bewust gekozen voor geen zadelkamer. Ik vind een zadelkamer echt onhandig met laden. Leg mijn spullen gewoon in de auto. [ img ]

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 07:42

Zadelkamerbezitters: wat doet de kogeldruk bij een volgestouwde zadelkamer??

Want dat gewicht is het punt waar niemand over nadenkt. Besef dat alles wat in een zadelkamer gestopt wordt voor minimaal 50 a 60% op de kogel rust!
Heb je een dikke 4x4 met 3500kg trekgewicht en 250kg kogeldruk, dan boeit het allemaal niet zoveel, maar met een middenklassertje ervoor, met 75kg kogeldruk, kan dat best een issue worden!

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Laura1982
Berichten: 4052
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Aanschaf (nieuwe) trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 07:49

Hier een humbauer met zadelkamer 1,5 paardentrailer. Onwijs fijn achter de auto en paard, fries, heeft meer dan genoeg ruimte.

Ikke zadelkamer is voor een zadel.en hoofdstel en sjabrakjes die kan je niet volstouwen zoveel ruimte is er nu ook weer niet.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Skythelimit
Berichten: 7
Geregistreerd: 11-06-17
Woonplaats: Katwijk

Re: Aanschaf (nieuwe) trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 07:55

Ik heb een humbauer 1,5 trailer aluminium met zadelkamer. Fijne trailer en goede wegligging. Paard heeft er genoeg ruimte in.
[ img ]

Vala
Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 07:56

Ik heb destijds bewust geen zadelkamer genomen omdat mijn paard in de trailer van mijn vriendin vol tegen de zadelkamer stond te rammen met zijn voorbenen. Maar het is wel handiger, geen vieze spullen in de auto.

Crealief
Berichten: 180
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 08:00

Ik heb vorig jaar een nieuwe bockmann portax gekocht. Echt super fijne trailer. Zadelmaker voorin aan de binnenkant waardoor meer dan genoeg ruimte. Doorverwezen ronde vorm, veel meer ruimte in de trailer. Top wegligging. Grote deuren. Veel licht.
Ik had een demomodel scheelde uit eindelijk maar iets van 1500 met een nieuwe humbaur of Sirius, omdat daar alle opties extra bijkomen en bij bovkmann veel al standaard is.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Aanschaf (nieuwe) trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 08:24

Ik heb ook sinds dit jaar een Bockman Champion Uno (volledigd aluminium) met zadelkamer en hij bevalt enorm goed! In vergelijking tot Sirius (heb ik ook naar gekeken) vond ik het verschil in kwaliteit niet zodanig opvallen dat ik het prijsverschil tussen die twee bij wilde leggen.

Zadelkamer heb ik idd voor modderige spullen. Mijn paard was lastig te laden, maar je hebt in mijn ogen genoeg ruimte voorin om te manoeuvreren. Echter haal ik met mijn manier van laden wel altijd de voorstang eruit, dus dan heb je sowieso al meer bewegingsruimte.

Roulette_
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 08:32

Ik heb zelf een Humbaur Single, vriendin van mij heeft een Bockman Uno, beide even oud, aluminium en met zadelkamer (en tot op de cent even duur voor dezelfde opties). Vind het allebei fijne trailers voor het paard en met het laden, ze lijken ook wel erg veel op elkaar. Achter de auto heb ik alleen ervaring met de Humbaur en ben daar echt tevreden mee, fijne wegligging.
Bewust gekozen voor een zadelkamer en ook daar nog steeds erg blij mee, geen spullen of paardengeur in mijn man zijn auto en met afzadelen zet ik mijn paard gewoon stil naast de zadelkamer en kan super makkelijk alles opbergen. (ben meestal alleen).
Zadelkamer is wel het grootste verschil tussen beide trailers, bij de Bockman zit de deur van de zadelkamer in de trailer en is de zadelkamer voor mijn gevoel ook iets kleiner/minder handig in gebruik dan bij de Humbaur. Als ik nu opnieuw een trailer uit zou moeten zoeken, zou ik denk ik exact dezelfde kopen.

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)

Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 08:34

Wij hebben ook getwijfeld over die zadelkamer. Maar uiteindelijk niet gedaan. Ik zag gewoon teveel gedoe met de veiligheid van de spullen. Die zadelkamer moet ook weer op slot als je een poos weg gaat van je trailer. Dan moet je ook weer allebei een sleutel hebben. En het feit dat er minder plek is op de trailer zelf. Dus uiteindelijk gekozen om er geen te nemen.
En niet te vergeten het gewicht gaat ook een stuk omhoog met zo'n zadelkamer.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Aanschaf (nieuwe) trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 15:38

heerlijk juist die zadelkamer!

Geen gestinkt of geprop meer in je auto, vind het echt een uitkomst, zo zie je maar weer, ieder zijn wensen :+

_Sofie
Berichten: 4430
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Aanschaf (nieuwe) trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 08:26

Ik heb sinds begin dit jaar een Humbaur Single Alu met zadelkamer. Daarvoor jarenlang een Henra Amazone gehad. Ben heel blij met de trailer! Paard staat er fijnen, wegligging is goed en de zadelkamer vind ik echt een uitkomt. Auto blijft schoon en je kan alle spullen netjes ophangen.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Morris
Berichten: 3443
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Aanschaf (nieuwe) trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 08:38

Ik kwam ook van een Sluis 1 en 3/4, ik heb toen een anderhalf paards Ifor gekocht met zadelmaker. Maar ik deze zadelmaker eigenlijk niet geschikt voor mijn zadel. Ik vond em te krap. Dus zadel weer in de auto en prut in de zadelmaker.

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers