Paard delen met zusje, onmogelijk?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xrobbiee

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 22:30

Lieve bokkers,
Na lang nadenken plaats ik toch maar even een berichtje, omdat ik het toch van me af moet schrijven en wat onafhankelijke meningen wil horen.

Dus. De situatie. Ik heb mijn eigen paard en mijn zusje heeft haar eigen paard, alleen mijn zusje studeert en woont in Utrecht waardoor er geen tijd is voor het paard.
Ik heb tijd over en vind het leuk dus doordeweeks rij ik het paard. Steek daar erg veel tijd en zorgen in, om te zorgen dat het paard vooruit gaat qua rijden, happy blijft in z’n koppie en toch genoeg rust krijgt dat mijn zus in het weekend gewoon 2 dagen lekker kan doen waar ze zin in heeft met dat paard zonder bang te zijn dat ze te veel vraagt.
Dat ik net begon met het rijden kwam het paard terug van een blessure, en of het nou kwam door het rijden van mijn zusje of door lang niet gereden te hebben; paard had geen balans. Ontspanning was heel erg ver te zoeken en een rechte lijn stappen onmogelijk. Ik ben daar heel hard mee aan het werk gegaan en heb zelf het idee dat dat best aardig gaat.
Het plan is wel dat het paard verkocht gaat worden, omdat mijn zus niet binnenkort meer tijd gaat hebben. Ik denk dat ik paard voor de verkoop nog wel een aantal klassen omhoog kan rijden. Dit is voor mij ook de reden en motivatie om het te doen, ik vind wedstrijden erg leuk en zo haal ik er ook nog wat uit.!Wanneer ik aangaf bij de zus dat ik met paard zou gaan starten werd zij boos. Het voelde voor haar niet meer alsof het paard van haar was en dan had het voor haar geen zin meer om te rijden. Dat zelfde weekend heeft ze wel 2 dagen gereden, 1 dag was ik bij. Er was ontzettend veel spanning en op het einde ging paard er vandoor en stuiterend door de bak. Juist terwijl ik dacht dat ik hele stappen had gedaan richting het ontspannen rijden. Al mijn harde werk voor niks. De dag erna had zus gesprongen, en niet tegen mij gezegd. Prima dat ze springt, als ze daar vrolijk van wordt, vooral doen. Alleen, zou het toch fijn vinden als dat aangegeven werd, dan kan ik er rekening mee houden met mijn planning de week erna, om te zorgen dat het paard genoeg loopt maar niet alle dagen achter elkaar aangezien rust belangrijk is. Wanneer ik dat aangaf bij de zus kreeg ik te horen dat ze dat niet aan mij hoefde door te geven omdat het haar paard was en dat het paard niet dood gaat als hij even hard werkt.
Dit deed mij erg veel pijn. Ik doe naar mijn idee zo hard mijn best om alles goed te doen voor haar en het paard, en dan krijg ik dit terug. Wat mij ook pijn doet is dat mij dwarszitten en haar eigen trots blijkbaar belangrijker zijn dan het welzijn van het paard. Ik haal ontzettend veel plezier uit dit paard, en stoppen zou me ook erg veel pijn doen aangezien paard dan 5 dagen in de week stil staat en ik dat niet eerlijk vind.
Heel erg sorry voor dit lange verhaal, maar ik moest het even kwijt.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 22:35

Ik denk dat als het echt haar paard is je niet zomaar zelf beslissingen kunt nemen. Dat zou net zoiets zijn als dat ik een vreemd paard uit een weiland zou rijden omdat ik het sneu vindt dat hij daar maar staat en ik vindt het leuk om te rijden, het is in principe niet jouw paard. Maar het is wel je zus of je zusje (de zus?). Misschien een keer rustig met haar praten en kijken of je tijdens zo'n gesprek afspraken kunt maken als ze er voor open staat.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 22:44

Waar zijn je ouders in dit verhaal. Want als paard inderdaad verkocht gaat worden in de nabije toekomst zou ik het niet meer dan logisch vinden dat die meer getraind wordt en op niveau gebracht. Want dan levert die gewoon meer op in de verkoop, als zuslief het hier niet mee eens is moet ze in mijn ogen gewoon meer tijd vrij maken voor het paard en hem zelf oppakken.

Ik en mijn zus hebben ook een paard gedeeld, en dit ging 1 maand goed. Rijstijl en niveau liggen bij ons veel te ver uit elkaar om samen een paard te trainen. Mijn zus heeft een enorme harde en stugge hand en ik vind dit niet kunnen op een paard, dit heeft voor veel problemen onderling gezorgd tot paard helemaal van mij werd en ze uiteindelijk is gestopt met rijden. Kort daarna is die ook verkocht en heb ik een compleet ander paard voor mezelf gekocht, nu rijd ze niet meer omdat ze simpelweg niet kan rijden met huidig paard en dit vind ik wel zo fijn.

xrobbiee

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 22:47

Het paard is voor het grootste gedeelte van mijn ouders en zij heeft een heel klein deel mee betaald. Het idee dat ik wedstrijden zou rijden is in overleg gegaan met mijn ouders en samen hebben we besloten het niet te vragen maar meer mee te delen, aangezien vragen toch eindigt in een nee met 0 mogelijkheid tot gesprek. Wat ik in de OP ook aangaf is dat ik keurig vroeg of we met elkaar konden overleggen wie wat gedaan had met het paard zodat we (vooral ik) er rekening mee kon houden met wat ik de rest vd week doe. De reactie was als volgt: Het is nog steeds mijn paard dus ik hoef niet alles aan jouw door te gaan geven, en ze gaat echt niet zomaar dood.
Dit is de kopie van het berichtje wat ze stuurde, daar heb ik erg veel moeite mee.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 22:48

Ik verplaats dit topic naar paardenpraat.

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 22:52

Ik vind dit een typisch geval van puberaal zussen gedrag en dan van beide kanten. Dus nee, delen gaan blijkbaar niet.

Ik denk dat je er goed aan doet er niet meer op te rijden en het er ook niet meer over te hebben. Misschien even bij je ouders aangeven dat een bijrijder zoeken een idee is.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:00

Hoe oud zijn jullie als ik vragen mag, want ik mis hier gewoonweg sturing van ouders. Je zus kan echt niet verwachten dan paardlief de hele week maar op het land staat om dan in het weekend flink aan het werk gezet te worden en dan weer niks, dat moeten je ouders ook inzien dat dit niet kan, dan heeft zuslief gewoon even een lesje hoe ga ik met paarden om nodig. :o

Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:03

Familie kwesties...altijd moeilijk...

Misschien komt het door mijn eigen verleden (niks met ruzie te maken) maar ik zou zeggen, maak geen problemen daar waar het gewoon niet nodig is. En bedoel dit voor beide partijen.

Ik snap beide reacties niet echt eigenlijk :o
Ik snap niet dat je zus moeilijk doet over het feit dat jij haar paard rijd, zeker met het oog dat ze er toch geen tijd voor heeft en het paard verkocht gaat worden.
Maar ik snap ook niet waarom het zo erg is dat zij op haar eigen paard rijd. Geef hem/haar dan s maandags rust.

Ik zou het ook niet bepaald leuk vinden als ik mezelf zou moeten verantwoorden over wanneer ik op mijn paard rij en wat ik ermee doe.
Maar ik zou ook weer niet moeilijk doen moest iemand mijn paard doorrijden met oog op verkoop.

Moeilijk dus...

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:08

Allebei even de ego opzij zetten en zonder ‘ja maar jij’ het gesprek aan gaan.
En je vooral niet gaan ergeren aan wat je zusje met haar eigen paard doet. Leven en laten leven.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:14

xrobbiee schreef:
Het paard is voor het grootste gedeelte van mijn ouders en zij heeft een heel klein deel mee betaald. Het idee dat ik wedstrijden zou rijden is in overleg gegaan met mijn ouders en samen hebben we besloten het niet te vragen maar meer mee te delen, aangezien vragen toch eindigt in een nee met 0 mogelijkheid tot gesprek. Wat ik in de OP ook aangaf is dat ik keurig vroeg of we met elkaar konden overleggen wie wat gedaan had met het paard zodat we (vooral ik) er rekening mee kon houden met wat ik de rest vd week doe. De reactie was als volgt: Het is nog steeds mijn paard dus ik hoef niet alles aan jouw door te gaan geven, en ze gaat echt niet zomaar dood.
Dit is de kopie van het berichtje wat ze stuurde, daar heb ik erg veel moeite mee.


Heel eerlijk ben ik het wel met je zus eens en ik heb het idee dat jij je niet echt in je zus kan inleven. Ik snap ook dat ze boos wordt als jij zonder enig overleg maar besluit wedstrijden te rijden met háár paard. En zij moet jouw informeren over wat ze doet met háár paard? Ik snap dat ze dat allemaal samen echt niet leuk vindt, kun je dat vanuit haar kant niet inzien dat het voor echt niet leuk is?

Sowieso mis ik het eea aan info in je verhaal. Wilde je zus dat je haar paard reed of was dat jouw eigen initiatief? Wordt het paard wel verzorgd als jij niet rijdt (voeren, schone stal, binnen en buiten zetten)? Wie is verantwoordelijk voor de kosten van het paard?
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 21-10-19 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:16

Het is zeker niet onmogelijk! Hier gaat het al jaren goed en ik zou niet anders willen.

Maar als ik jouw verhaal lees verschillen jullie wel veel. Mijn zusje en ik plannen vaak aan het begin van de week wie wat doet (ivm roosters), wedstrijden kunnen altijd en omdat het mijn pony is regel ik de dingen als hoefsmid, tandarts etc. Maar als ik echt niet bij 1 van die afspraken kan zijn, dan vraag ik haar en is het alsnog opgelost. Daarnaast hebben we dezelfde instructrice, rijden we beide met een zachte hand (anders is pony ook niet blij) en hebben we dezelfde ideeën waardoor alles heel soepel loopt.

Ik denk dat het goed is om eens echt in gesprek te gaan met je ouders erbij. Wat wil je zusje zelf? Verkopen? En dan wel met een hogere klasse of niet? En weet ze wat ze van haar paard kan vragen als hij 5 dagen stilstaat? En als hij vol spanning door de bak gaat, heeft ze er dan überhaupt nog plezier in? Want zo niet, dan is verkopen misschien het beste.

Zonder hele goede randvoorwaarden klinkt het wel onmogelijk om dit probleem op te lossen.

Edit; laten leven zie ik hier ook staan en daar sluit ik me bij aan. Je hebt zelf een paard lees ik, haal je daar je voldoening uit? Dan zou ik me een stuk minder druk gaan maken, dat alleen wil soms al helpen ;)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:18

Is het niet mogelijk dat je haar deel van het paard overkoopt?Als het toch de bedoeling is dat het weg gaat.Ik begrijp de irritatie's wel langs beide kanten..

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 07:29

Tja je geeft haar het gevoel dat je haar paard inpikt. Dat snap je vast wel. Is er een manier waarop je haar Dat gevoel niet geeft?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:03

Citaat:
om te zorgen dat het paard genoeg loopt maar niet alle dagen achter elkaar aangezien rust belangrijk is

Een paard kan makkelijk meerdere uren op 'n dag lopen als ie gezond en fit is. Er is geen enkele reden een paard een volle dag rust te geven nadat iemand er 'n uurtje wat sprongetjes mee gedaan heeft.

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:16

Jullie hebben beide je eigen paard en ik snap op deze manier heel goed dat je zus zo reageert. Het komt nu over als haar paard inpikken en alles zonder overleg willen beslissen voor haar dier. Ik zou dat ook niet pikken. Overleg is wel het minste.

Ik zou eens goed gaan praten met haar en je excuses aanbieden voor hoe het nu gelopen is. En dan meteen uit proberen te leggen wat je drijfveren zijn en dat ze er zelf ook profijt van heeft als haar paard hoger geclasseerd is. Het dier zal dan waarschijnlijk meer opleveren en dat kan ze als student vast goed gebruiken.

Mocht dat niet werken dan zou ik het probleem naar je ouders verschuiven. Zij hebben meebetaald en kunnen je zus mss wel uitkopen. Of wellicht kun je dat zelf

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:25

Jullie hebben beide punten waar ik me in kan vinden.
Zo kan een paard het echt wel om eens een keer te springen. Als ze niet ineens 3 parcoursen van 1.60 springt, hoef je daar echt je schema niet op aan te passen.
Maar ik denk dat je zus ook wel dankbaarder mag zijn dat jij zorgt dat het paard niet de rest van de week stilstaat. Al kan ik me het gevoel van inpikken ook voorstellen.

Ik zou, zoals gezegd eens goed in gesprek gaan, zeggen van jullie motieven, gedachten en gevoelens zijn.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:28

Ik vind jou ook wel een beetje zeuren om het springen. Wat maakt dat nu in godsnaam uit? Ik was ook boos geworden als ik daar commentaar over had gekregen. :=

Ik zou gewoon je ouders het nogmaals laten zeggen, dat jij het dier ook gaat starten. Er zijn ook doordeweeks wedstrijden, zodat je zus gewoon nog in het weekend 2 dagen kan rijden.

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:36

Wanneer ga jij wedstrijden starten? Is dat in het weekend?

Want dan kan ik mij goed voorstellen dat je zusje daar niet blij van wordt. Haar 2 dagen rijden worden dan afgenomen omdat jij een wedstrijd hebt.
Kan mij niet voorstellen, als jij zondag wil starten, dat je zusje zaterdag dan mag rijden. Want gezien jouw commentaar op haar manier van rijden zal dat niet goed komen.

Overleggen met je ouders of het paard op jouw over kan of verkocht kan worden. Tot die tijd lekker door de week blijven rijden en niet starten als het tot verkoop komt. Mocht het paard over gaan naar jou, dan is het natuurlijk ook jouw beslissing wanneer je rijdt/start enz.

Jouw paard niet beschikbaar voor je zusje om te rijden in het weekend?

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:40

Ik snap je situatie best wel eigenlijk.. Aan de ene kant heeft je zusje (wat is haar leeftijd?) er een beetje met de pet naar gegooid door geen tijd meer te kunnen nemen voor het paard en eigenlijk in jouw ogen ook niet zo best met hem te rijden. Maar aan de andere kant voelt zij zich nu wel heel erg in de hoek gezet. En roept je vraag bij haar eigenlijk op dat ze zich moet verantwoorden voor wat ze gedaan heeft. Dat is niet je bedoeling, ga ik vanuit. Maar emotie en gevoel doen rare dingen met hoe en mens reageert. En zo dus ook je zusje. Een soortgelijke situatie heb ik met mijn zusje meegemaakt en dat ging pas goed toen ze aangaf klaar te zijn met de paardensport.. We kunnen nu weer door een deur samen. Maar daarvoor hebben we elkaar echt twee jaar niet gesproken, en we woonden beide gewoon thuis..

Wat doen jullie ouders hiermee? Hebben ze verstand van paarden en proberen ze tussen jullie te sussen/schipperen? Of is het echt "geen idee, zoek maar uit"?

Misschien kunnen zij beter met haar praten namelijk. En haar eerst even aanhoren over haar gevoel hierbij.. Het is niet niks dat je weet dat je paard weggaat omdat jij er geen tijd voor hebt en als er dat andere mensen mee aan het werk gaan, dan is dat heel confronterend.

Je doet er lief en goed aan voor het paard om hem te helpen hoor. Je ouders ook voor de verkoop. Maar ik heb niet echt het gevoel dat je zus daarmee volledig is ingestemd en daarom nogal wat nare gevoelens meedraagt over de situatie. Los van hoe ze wel of niet rijdt.. want plotseling gaan springen en niets zeggen is wel een indicatie voor mij dat ze tegen de situatie aan probeert te trappen. Dus het met een aantal stukken uit je verhaal niet eens lijkt. Daar helpt enkel praten bij, elkaars standpunten begrijpen en elkaar en beetje loslaten.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:46

xrobbiee schreef:
Het paard is voor het grootste gedeelte van mijn ouders en zij heeft een heel klein deel mee betaald. Het idee dat ik wedstrijden zou rijden is in overleg gegaan met mijn ouders en samen hebben we besloten het niet te vragen maar meer mee te delen, aangezien vragen toch eindigt in een nee met 0 mogelijkheid tot gesprek. Wat ik in de OP ook aangaf is dat ik keurig vroeg of we met elkaar konden overleggen wie wat gedaan had met het paard zodat we (vooral ik) er rekening mee kon houden met wat ik de rest vd week doe. De reactie was als volgt: Het is nog steeds mijn paard dus ik hoef niet alles aan jouw door te gaan geven, en ze gaat echt niet zomaar dood.
Dit is de kopie van het berichtje wat ze stuurde, daar heb ik erg veel moeite mee.

Dan had je natuurlijk op je vingers na kunnen tellen dat ze hier boos over zou worden dus beetje vreemd dat jij daar dan van opkijkt.

Weet je, het is aan je zus of zij wil dat hij haar paard een paar klassen hoger rijdt of niet, niet aan jou. Dus als jij dat allemaal zo graag wil dan zul je haar toestemming moeten vragen of je koopt het paard van haar over (als zij daarmee akkoord gaat). Het is niet jouw paard.

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:58

De manier waarop je dingen naar haar brengt vind ik niet echt vriendelijk. Ik zou ook boos worden als ik van mijn zus de mededeling krijgt dat ze dit en dat gaat doen met MIJN paard.

Zo lang het paard van je zusje is zal je echt moeten gaan overleggen en geen mededelingen doen over hoe en wat. Ze hoeft niet te mededelen dat ze gaat springen. Het is HAAR paard, niet die van jou. Dat je je dan een beetje aan de kant gezet voelt omdat je doordeweeks zo je best doet met het paard, dat ligt dan helaas echt aan jou. Niemand vind dat jij doordeweeks dat paard MOET rijden. Paarden kunnen prima 5 dagen stilstaan hoor, zo lang ze maar uit de stal komen. En je hoeft ook je hele schema niet aan te passen omdat ze even wat sprongetjes neemt. Zoals je zusje al zegt: ze gaan niet zomaar dood hoor. En ze worden ook niet zomaar kreupel.

Als ik 7 dagen in de week wil rijden met mijn paard, dan doe ik dat. Als ik haar 4 dagen stil wil hebben staan, dan doe ik dat. En bij beide opties komt de niks te kort en wordt ze echt niet overvraagd.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:04

xrobbiee schreef:
Het paard is voor het grootste gedeelte van mijn ouders en zij heeft een heel klein deel mee betaald. Het idee dat ik wedstrijden zou rijden is in overleg gegaan met mijn ouders en samen hebben we besloten het niet te vragen maar meer mee te delen, aangezien vragen toch eindigt in een nee met 0 mogelijkheid tot gesprek. Wat ik in de OP ook aangaf is dat ik keurig vroeg of we met elkaar konden overleggen wie wat gedaan had met het paard zodat we (vooral ik) er rekening mee kon houden met wat ik de rest vd week doe. De reactie was als volgt: Het is nog steeds mijn paard dus ik hoef niet alles aan jouw door te gaan geven, en ze gaat echt niet zomaar dood.
Dit is de kopie van het berichtje wat ze stuurde, daar heb ik erg veel moeite mee.

Ik snap haar punt wel, als jij wedstrijden rijdt kan zij in het weekend niet rijden.
En ik denk ook niet dat je een paard gigantisch overbelast als zij 2 dagen rijdt. Je gaat iets te veel op in je eigen plan en vergeet daarbij dat je zus de 1e persoon is op dit paard.
Je zou bijv in je eigen schema kunnen plannen dat je dinsdag woensdag en vrijdag rijdt, je zus het weekend. Dan heeft je paard 2 dagen rust, meer als genoeg. Het is ook geen top niveau dat jullie rijden.

Als je ouders willen dat jij het paard start voor de verkoop dan moeten zij dat met je zus regelen en niet jij.
Misschien van paard wisselen?

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:07

Hoe snel denk je het paard naar een hogere klasse te kunnen rijden zonder haar weekenddagen in de weg te zitten?

Ik zou ook not amused zijn als ik verantwoording moet afleggen over mijn dier. Dan ook nog een beetje gaan bepalen dat er wedstrijden gereden gaan worden ook. Kunnen je ouders er niet wat meer tussen gaan zitten?

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:13

Je hebt ook nogal wat kritiek op je zus; je vraagt je af of de blessure misschien is ontstaan door haar manier van rijden, ze roept spanning op bij het paard. En dan wil je ook nog dat zij met jou overlegt wat ze gaat doen. En je ouders zijn het met jou eens.....
Probeer je eens te verplaatsen in je zus. Die komt thuis, wil lekker rijden en krijgt alleen maar te horen hoe goed het gaat met jou. Als ze wil rijden sta jij aan de kant (daar zou ik ook zenuwachtig van worden) en ze moet vooral blij zijn omdat jij zoveel voor haar doet.
Ik zou dat ook niet fijn vinden. Eigenlijk vind je dat je rechten krijgt omdat je een aantal keren per week op het paard rijdt. Dat is natuurlijk niet zo. Het paard blijft van je zus. Je zou blij moeten zijn dat ze het goed vindt dat je er zoveel mee doet.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:25

Je had veel meer moeten overleggen met haar.
Wil zij ook dat het paard naar een hoger niveau wordt gereden? Hoe vind je het als ik wedstrijden met je paard gaat rijden?
Ik snap wel dat je zus er niet blij mee is.