Paardenvervoer in de toekomst.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 05:52

Ik begrijp wat jullie zeggen hoor tamary & sunnda!
Ik had mij beter moeten verwoorden!
Ik bedoelde het geval van enkel en alleen zelfrijdende voertuigen op de weg.
Bedankt trouwens, interessant filmpje’

Anders is het inderdaad onmogelijk :)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Paardenvervoer in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 07:08

Als belg heb ik geen idee wat bijtelling inhoud,kan iemand dat uitleggen.
Wij hebben zelf een semi zelfrijdende auto.In het begin vond ik het eng,toch verbaast het me hoe goed hij functioneert.

link2thepast
Berichten: 189
Geregistreerd: 20-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 07:21

beatje schreef:
Als belg heb ik geen idee wat bijtelling inhoud,kan iemand dat uitleggen.
Wij hebben zelf een semi zelfrijdende auto.In het begin vond ik het eng,toch verbaast het me hoe goed hij functioneert.


Bij het opmaken van de belasting ( in Nederland ) tellen we een gedeelte van de nieuwprijs op bij het totale inkomen, je betaalt daardoor meer belasting.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 07:29

link2thepast schreef:
beatje schreef:
Als belg heb ik geen idee wat bijtelling inhoud,kan iemand dat uitleggen.
Wij hebben zelf een semi zelfrijdende auto.In het begin vond ik het eng,toch verbaast het me hoe goed hij functioneert.


Bij het opmaken van de belasting ( in Nederland ) tellen we een gedeelte van de nieuwprijs op bij het totale inkomen, je betaalt daardoor meer belasting.

Oh in belgie betaal je dat gelijk,inschrijvingstax.Bedankt voor de uitleg.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 07:44

beatje schreef:
link2thepast schreef:
Bij het opmaken van de belasting ( in Nederland ) tellen we een gedeelte van de nieuwprijs op bij het totale inkomen, je betaalt daardoor meer belasting.

Oh in belgie betaal je dat gelijk,inschrijvingstax.Bedankt voor de uitleg.

Nee, dat klopt niet in deze context.

Wanneer je in NL een auto van je werkgever ter beschikking krijgt (of op je bedrijf hebt staan bij ondernemers) die je ook privé mag gebruiken, wordt een percentage (die bijtelling) van de nieuwprijs opgeteld bij je totale bruto inkomen. Daarmee betaal je dan dus meer belasting.

Deze regeling geldt alleen wanneer je de auto prive gebruikt. Wanneer je de auto alleen zakelijk gebruikt (en daar een kloppende administratie van overlegt, betaal je geen belasting.

Waar 'm het vervelende aspect in zit is dat de NL-overheid elke paar jaar de regels op z'n kop zet en daarmee onrust onder mensen met auto's van de zaak veroorzaakt, met alle idiote maar volstrekt logische reacties als gevolg.

Sporthorsies
Berichten: 98
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 07:47

link2thepast schreef:
beatje schreef:
Als belg heb ik geen idee wat bijtelling inhoud,kan iemand dat uitleggen.
Wij hebben zelf een semi zelfrijdende auto.In het begin vond ik het eng,toch verbaast het me hoe goed hij functioneert.


Bij het opmaken van de belasting ( in Nederland ) tellen we een gedeelte van de nieuwprijs op bij het totale inkomen, je betaalt daardoor meer belasting.

Je betaalt een bepaald percentage over de nieuwwaarde. Nog een toevoeging: dat geldt natuurlijk alleen bij een auto van de zaak. Als je minder dan 500 km per jaar privé rijdt hoef je geen bijtelling te betalen. Bij een auto van 15 jaar of ouder betaal je bijtelling over de dagwaarde.

Auto's zijn in België sowieso wel een heel stuk goedkoper en in Nederland draait het helemaal niet om het milieu hoor, maar om het spekken van de staatskas. LPG is milieu vriendelijker dan diesel, is weer milieuvriendelijker dan benzine. De wegenbelasting is juist voor LPG heel duur en voor benzine het minst duur.

Sporthorsies
Berichten: 98
Geregistreerd: 23-02-13

Re: Paardenvervoer in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 07:49

Ikke legt het beter uit.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 07:52

Sporthorsies schreef:
Ikke legt het beter uit.

Maar behalve dat je van mening kunt verschillen over de vervuiling van Diesel ten opzichte van benzine, is jouw toevoeging correct.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 16:27


ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 16:37

Psydoxy schreef:
Ik vond deze link over electrische vrachtwagen onwikkelingen https://www.duurzaambedrijfsleven.nl/lo ... achtwagens. Als ze ook in een kleine uitvoering komen zie ik in de toekomst iedereen met zo'n wagentje rijden ipv met een auto-trailer combinatie

Ja, als die tweede optie dan voldoende omgeven wordt door infrastructuur, heb je gelijk.

De elektrische vrachtwagen in de beschreven uitvoering is regelrechte onzin. Die is er maar om een reden: ervaring opdoen met de elektronica om het elektrisch vermogen te beheersen. Dat staat er ook precies :D In de tussentijd worden de milieuterroristen zoet gehouden, kan die infrastructuur opgebouwd worden en tegen de tijd dat dat op een werkbaar niveau is, kunnen de serieuze oplossingen, bijvoorbeeld op waterstof, echt in de markt gezet worden.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Paardenvervoer in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 22:15

Is die bijtelling zoiets dan als onze 'voordelen alle aard' ?