Harteloze (vertrouwde) koper komt afspraak niet na..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabj3

Berichten: 142
Geregistreerd: 30-11-10

Harteloze (vertrouwde) koper komt afspraak niet na..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 23:37

Hoop dat het hier goed staat (sorry als dat niet zo is)

De zoveelste avond dat ik jankend in mijn eentje beneden met een glas wijn zit. Nadenkend hoe verschrikkelijk stom ik ben geweest om met open ogen in de leugens van een handelaar te tuinen.

Een jaar zijn mijn vriend en ik bezig geweest om zwanger te worden, door stress lukte het niet en koos ik ervoor mijn paard te verhuizen naar 24/7 wei in een kudde. Zo hoefde ik niet iedere avond na mijn fulltime baan naar haar toe en lukte het ons eindelijk zwanger te worden.
Ik wist al dat als er een baby zou komen ik het moeilijke besluit zou moeten nemen mijn allerliefste paard weg te moeten doen.
Maar dat had absoluut geen haast en daar zou ik alle tijd voor nemen. Het aller belangrijkste was dat ze goed terecht zou komen.

Ik kon helaas erg weinig naar mijn paard, ze stond 40 min van mijn huis af en mijn baby had helaas veel pijn en moesten vaak naar het ziekenhuis. (Gelukkig gaat het nu weer goed met de baby!)

Het heeft bijna anderhalf jaar geduurd voordat ik de stap durfde te zetten om een bericht op FB te zetten dat ik mijn paard wilde verkopen voor een goed huisje. In de hoop dat er mensen uit mijn vriendenkring van FB mensen wisten of misschien zelf geinterreseerd waren.
Zo zou het het meest vertrouwd zijn voor mij en was dit voor mij de eerste logische stap.

Toen mijn hoefsmid die ik al jaren had mij belde met het verhaal dat een kennis van hem en zijn kleindochter op zoek waren naar een leuke merrie voelde dit erg vertrouwd.
Mijn paardje zou naar Friesland verhuizen naar een boer die enorm veel land zou hebben en zijn kleindochter zou haar af en toe rijden. Hij wilde ook heel graag een veulentje fokken.

Dit was precies wat ik voor mijn paardje wilde, ze zou weer genoeg aandacht krijgen en lekker buiten kunnen zijn bij soortgenoten.
Ik verkocht haar aan hem voor een belachelijk laag bedrag inclusief alles wat ik voor haar had zoals op maat gemaakt zadel, hoofdstel, sprenger bit, dekens, dekjes, beschermers etc..
Alles had ik voor haar over voor een goed huisje en ik mij niet schuldig hoefde te voelen omdat ik met mijn zieke baby thuis was en haar niet alle aandacht kon geven.

Eerst zou ze bij hem even in training gaan omdat ze een tijd op de wei had gestaan en weinig gereden was, daarna zou ze naar friesland verhuizen.

Toen de koop was afgerond en ze niet meer van mij was heb ik een tijd in een diep dal geleefd. Alles wat ik van haar had verstopte ik en sloot mij helemaal af. Ik vond het te moeilijk en moest er voor mijn baby zijn.

Toen ik een aantal weken later op FB keek sloeg ik stijl achterover.
Mijn paard stond te koop op FB door de man die ik zo in vertrouwen had genomen. Die mij had beloofd dat ze een goed huisje in friesland zou krijgen.
Ik heb hem toen een aantal keer gebeld maar hij nam niet op. Op een begeve moment heb ik hem geappt waarop hij antwoordde dat de koop niet door was gegaan maar hij naar een ander goed huisje voor haar aan het zoeken was. Deed net of zijn neus bloedde.
Momenteel houd ik de smid te vriend omdat ik wil weten waar ze straks terecht komt, maar mijn bloed kookt op t moment dat ik dit typ.

Paard heeft pas M gestart en ben er ook via via achter gekomen dat hij een hele smak geld vraagt en natuurlijk niet haar bemerkingen daarbij doorgeeft.
Ik voel me enorm genaaid, hij heeft heel goed gebruik gemaakt van mijn zwakke moment.
Het enige wat ik wilde was een goed huisje voor mijn paardje en de gedachte dat ze straks slecht terecht komt doet mij veel pijn.

Ik zou moeten genieten van het moeder zijn, maar voel mij een hele slechte moeder doordat ik zoveel verdriet heb.

Zijn er nog mensen die tips hebben of die zoiets hebben meegemaakt?
Waarschijnlijk kan ik niets meer doen, maar dit voelt voor mij als een soort van laatste redmiddel.

Bedankt.

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 23:51

Wat een smerige streek zeg!

Heb ook zoiets meegemaakt.
Pony voor goed huisje aan vriendin gegeven, met de afspraak dat de pony altijd terug zou gaan naar mij mocht ze daar weg moeten...maar.... na veel liegen blijkt ze doorverkocht.....

Mensen zijn soms echt ronduit pannenkoeken.....

Palmera

Berichten: 9456
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Harteloze (vertrouwde) koper komt afspraak niet na..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 23:56

Na verkoop heb je nou eenmaal niets meer te zeggen.
Als het je echt dwars zit koop je haar terug, meer kun je niet doen.
Sterkte!

imaudy
Berichten: 5039
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 23:57

Ik zou dit toch even bespreken met je smid. Biedt aan haar weer voor hetzelfde bedrag of iets meer terug te kopen. Als mijn huidige smid dit zou voorstellen zou ik er ook nog intrappen. Bij de vorige smid niet..

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harteloze (vertrouwde) koper komt afspraak niet na..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 00:01

En je hebt niet zelf gesproken met de mensen die haar zouden overnemen??

Fabj3

Berichten: 142
Geregistreerd: 30-11-10

Re: Harteloze (vertrouwde) koper komt afspraak niet na..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 00:08

Bedankt voor de berichtjes, dat zou ik inderdaad moeten gaan voorstellen. Maar omdat hij zo een hoog bedrag voor haar vraagt heb ik er een hard hoofd in.

@mars
Ik heb niet gesproken met de mensen uit Friesland. Dit zouden volgens hem boeren zijn die liever geen contact zouden hebben. Snapte ik ook ergens wel omdat hij ertussen zat. Maar achteraf heb ik ook mijn vraagtekens of dit een uitgedacht trucje zou zijn geweest.

Ik dacht echt dat ik het juiste deed en omdat ik hem goed kende en zoveel met hem had gesproken (ook over mijn zieke baby op dat moment) kon ik het mij gewoon niet voorstellen dat dit zou gebeuren.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 00:22

Wat een verschrikkelijke situatie, ik voel met je mee. Ik zou niet weten wat je kunt doen behalve haar inderdaad terug kopen. En dan weer een huis voor haar zoeken. Enorm klote. Het kan ook goed gaan... Verlies je vertrouwen in de mensheid niet. Ik kan me voorstellen dat je daar misschien het geld niet voor hebt, en dat je het op zijn beloop zal moeten laten. In dat geval zou ik inderdaad het contact aanhouden en op de hoogte blijven van waar ze heen gaat, dat zou ook een heel fijn adres voor haar kunnen zijn. Mensen die een smak geld te besteden hebben zijn ook mensen die goed voor haar kunnen zorgen, ze komt misschien juist wel bij de juiste terecht. Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Ik heb mijn twee paarden weggegeven omdat ik niet de financiële zekerheid kon bieden die je met paarden die ziek kunnen worden moet hebben , andere reden zelfde effect. Ben ook niet helemaal blij met hoe dat gegaan is, maar nog in redelijkheid goed. Heb nieuwe eigenaar op Facebook en foto's zien doet erg pijn. Bij mij is er 1 na twee jaar in de sloot verdronken, en de belofte dat er een afdak zou komen voor de zomer is niet nagekomen. Soms moet je dingen loslaten hoe moeilijk dat ook is, onthoud dat je dacht de beste besling te nemen. Je hoeft jezelf niks kwalijk te nemen. Ik bedacht me laatst dat ik van al mijn dieren spijt heb, dat ik mezelf dingen kwalijk neem en spijt heb van hoe het 1 of ander verlopen is, dat is omdat ik een perfecte wereld wil voor alles waar ik van houd, maar de wereld is niet perfect en ik kan dat ook niet bewerkstelligen. Veel sterkte, ik denk dat je in deze vooral je hoofd moet volgen, niet je hart, en nogmaals, wie weet op welke geweldige plek ze terecht komt, houd vertrouwen!

Fabj3

Berichten: 142
Geregistreerd: 30-11-10

Re: Harteloze (vertrouwde) koper komt afspraak niet na..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 00:34

Wat lief Luxx, dankjewel voor de lieve woorden.
Lijkt me ook heel moeilijk wat je hebt meegemaakt. En het gedeelte van perfecte wereld komt mij erg bekend voor.
Eigelijk weet ik dat ik mijn hoofd moet volgen en niet mijn hart en dat is moeilijk om daar vrede mee te hebben.
Maar het is wel fijn om te horen dat mensen je begrijpen..

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 00:36

Fabj3 schreef:
@mars
Ik heb niet gesproken met de mensen uit Friesland. Dit zouden volgens hem boeren zijn die liever geen contact zouden hebben. Snapte ik ook ergens wel omdat hij ertussen zat. Maar achteraf heb ik ook mijn vraagtekens of dit een uitgedacht trucje zou zijn geweest.
.


Ik snap m, super rot inderdaad dat je iemand vertrouwd hebt die je zo in de maling neemt. Zeker omdat t om een dier gaat waar je het beste voor wilde.
Zou ook voorstellen om haar terug te nemen voor het aankoopbedrag. Nee heb je...En anders idd op zijn beloop laten, t is een naaistreek als dit echt zo was uitgedacht maar wie weet krijgt ze alsnog wel een heel fijn plekje.

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Harteloze (vertrouwde) koper komt afspraak niet na..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 06:28

Jeetje wat naar voor je! Ga je er in goed vertrouwen vanuit dat je paard een heerlijk huisje krijgt en kom je er zo achter dat ze ergens anders heen gaat.

Hier een soort gelijk verhaal. Januari 2018 mijn paard verkocht aan iemand die hem gekocht had voor met name buitenritjes en lekker af en toe een wedstrijdje mee te pakken. Zij wilde wel contact houden en mocht altijd langs komen ed. Dus na een paar maanden geappt of wij in mei langs konden komen om te zien hoe het met hem was. Kreeg ik een lang verhaal terug geappt dat ze geldproblemen had en hem weer door had moeten verkopen. Maar de nieuwe eigenaren vonden het prima als ik eens langs zou komen. Dus zo gezegd zo gedaan, bij zijn nieuwe eigenaren langs gegaan. Bleek dat degene aan wie ik hem verkocht had dit altijd deed. Een paardje voor erbij kopen met een mooi verhaal en vervolgens gewoon verhandelen(met flinke winst). Nu staat hij eigenlijk nog 10x beter dan de plek waar ik hem naar verkocht had, dus is het goed uitgepakt en ben ik onwijs blij hoe hij het nu heeft en hoe gelukkig hij is. Maar blijft een bittere pil. Het blijft toch een kwestie van verkocht is verkocht en dan kan er alles mee gedaan worden wat ze zelf willen. Het is leren loslaten hoe k*t en moeilijk dat ook is.

Heel veel sterkte iig ermee.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Harteloze (vertrouwde) koper komt afspraak niet na..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 06:33

Wat een vervelende situatie TS.

Ik vind het wel apart dat je geen contact met de boer die haar zou kopen hebt gehad, je wil toch zeker weten dat het goed is. Nu niks meer aan te doen.

Verkocht is helaas wel verkocht, enige wat je kunt doen is haar terugkopen of er vanuit gaan dat ze alsnog een ander goed huis krijgt. Ze komt vast bij leuke mensen terecht! :j

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 06:39

Palmera schreef:
Na verkoop heb je nou eenmaal niets meer te zeggen.
Als het je echt dwars zit koop je haar terug, meer kun je niet doen.
Sterkte!


Helaas werkt het in theorie zo maar dat maakt het niet minder een rotstreek. En een grote jongen die hier niet van wakker zou liggen als het zijn paard was geweest.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 06:53

Misschien heeft je smid dit ook niet geweten. Of is die mogelijkheid er niet?

En je kan nu drie dingen doen:
- paard terug kopen
- ze te vriend houden en vragen naar nieuw adres (paard kan gewoon heel goed terecht komen)
- het loslaten, verkocht is verkocht en je hebt je best gedaan

Daarbij moet je blijven denken, heeft je paard het nu slecht? Misschien staat die daar ook lekker op de wei nu. En is alleen de situatie wat er gaande is erg naar. Maar heeft paard het gewoon goed :)

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Harteloze (vertrouwde) koper komt afspraak niet na..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 06:58

Verkocht is verkocht.. Daar kun je nu niks meer aan doen.
Terug kopen is in mijn ogen de enige optie als je het allemaal zelf in de hand wil houden. En anders komt het vast wel goed.

Tja of het een rot streek is.. Aardig is niet, maar het gebeurd zo veel.. Helaas voor jou in dit geval. Probeer te denken aan dat ze een leuk huisje vind, maar het dier lekke de sport in gaat!

pmarena

Berichten: 48094
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 07:08

Het klinkt allemaal niet leuk zo, wat balen voor je :(:)

Op zich kan het natuurlijk wel zo zijn hè, dat die mensen in Friesland echt bestaan en er toch vanaf gezien hebben. En als de smid jouw paard in training heeft staan, de kosten van haar onderhoud al een poosje draagt en ze pas ook M gestart heeft, kan ik me wel voorstellen dat hij daar een passend bedrag voor vraagt dat toch logisch gezien hoger zal liggen dan van een paard zoals jij haar verkocht, dat al tijden niet meer getraind wordt.

Als ze bemerkingen heeft (die blijvend zijn) waar hij niks van zegt tegen potentiële kopers (weet je dat zeker?) dan is dat natuurlijk wel foute boel. Maar ze krijgt nu dus aandacht, wordt getraind.... staat ze er verder ook een beetje fijn bij denk je?

Misschien valt het allemaal wel mee en is het vooral voor jouzelf een rotgevoel omdat er niet is gebeurd wat je in gedachten had. Maar eerlijk is eerlijk....die mensen is Friesland hadden haar ook allang door kunnen verkopen of kunnen laten verstoffen omdat kleindochter er geen zin in bleek te hebben...ofzo.

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 07:10

Terugkopen voor hetzelfde bedrag lijkt mij niet logisch, paard is inmiddels getraind en heeft een tijd stalling gehad daar, die koste zal hij er ook wel uit willen halen. Enige wat niet netjes is dat een bemerking er niet bij vermeld staat, a hoop ik dat die het wel erbij zegt als mensen geïnteresseerd zijn en het nu alleen niet openbaar in de adv heeft staan. helaas heb je weinig in handen om hier iets mee te kunnen behalve hopen dat die goed terecht komt.. Heel zuur en pijnlijk

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Harteloze (vertrouwde) koper komt afspraak niet na..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:41

Klinkt als een naaistreek want ook al klopte het verhaal van de mensen uit Friesland, als de verkoop niet door was gegaan had het hem gesierd dit door te geven aan jou. Te meer omdat je klant van hem bent en hij nog regelmatig contact heeft met jou. Ik vermoed dat jouw hoefsmid gewoon het type is ‘verkocht is verkocht’.
Het is even zuur maar het beste doe je er imo aan om dit los te laten. Evt. terugkopen, wat haal je jezelf op de hals. Je verkocht je paard voor een reden, dat is tijdgebrek en een stuk meer rust in je leven. Wel zou ik zéker je hoefsmid er op aanspreken dat je dit geen nette gang van zaken vind en niet wachten totdat je dier een nieuwe plek heeft. Je komt er via via toch altijd wel achter aan wie hij is verkocht. Nu je mond houden en doen alsof er weinig aan de hand is om vervolgens na de verkoop los te gaan klinkt een beetje hypocriet.

Elisa2

Berichten: 37128
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Harteloze (vertrouwde) koper komt afspraak niet na..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:58

Je hebt zeker geen koopcontract met gebruiksdoel bij de verkoop gedaan? dan had je wellicht nog iets kunnen doen.

Nu is er inderdaad weinig wat je nog kunt doen, hopelijk komt ze vanaf daar ergens goed terecht. Een fijn getraind paard heeft wel meer kans op een goed tehuisje.

pmarena

Berichten: 48094
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:38

Misschien heeft de smid het niet doorgaan van de verkoop wel niet aan TS doorgegeven met de beste intenties, om haar geen extra kopzorgen te bezorgen in haar situatie :(:)

Opties openhouden en iemand het voordeel van de twijfel gunnen is wel zo fair :)*

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Harteloze (vertrouwde) koper komt afspraak niet na..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:40

Het voelt rot en het voelt zuur. Maar het is nu eenmaal zo, dat als je een paard/ding/zaak verkoopt, je er niets meer over te zeggen hebt. Ik denk dat je tijd nodig hebt om dit een plekje te geven, want het is echt "uit jouw handen" om het zo te zeggen.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:48

Elisa2 schreef:
Je hebt zeker geen koopcontract met gebruiksdoel bij de verkoop gedaan? dan had je wellicht nog iets kunnen doen.

Nu is er inderdaad weinig wat je nog kunt doen, hopelijk komt ze vanaf daar ergens goed terecht. Een fijn getraind paard heeft wel meer kans op een goed tehuisje.


Deze laatste zin was ook wat ik wilde typen. Jouw paard is gereden en op M-niveau wel gewilder dan ongetraind zo uit de wei (ik hoop natuurlijk dat ze de bemerking vermelden, maar de waardevermeerdering hebben ze er dan wel zelf aangereden).
Het hoeft niet te betekenen dat ze nu niet goed terechtkomt. Ik denk ook dat ze zo meer kans heeft op een fijne plek dan vanuit jouw oorspronkelijke situatie. Ik snap dat je er van schrikt en dat dit niet de bedoeling was, maar op dit moment kan je er weinig tegen doen en het kan ook juist positief uitpakken. Wacht het nog even af. Met een klein beetje geluk komt ze super terecht en heeft ze een prachtige toekomst bij haar nieuwe eigenaar.

Fabj3

Berichten: 142
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 11:48

Bedankt voor alle berichten. Ben er zelfs een beetje het overzicht van kwijt dat ik mijn computer er maar bij heb gepakt.

Allerlei verschillende mensen die verschillende adviezen geven of gewoon grof zeggen dat ik mij in mijn vingers heb gesneden en nu op de blaren moet zitten.
Iedereen heeft natuurlijk gelijk hierin en dat helpt mij wel om op verschillende manieren de situatie te bekijken.

Wat ik wel altijd heb gemerkt in de paardenwereld is dat je hele verschillende (soms extreme) mensen hebt.
Maar wat mij toch het meest choqueert is dat er zoveel mensen reageren dat het de normaalste zaak is dat deze man zo heeft gehandeld.
Blijkbaar is het heel normaal om mensen voor de gek te houden en je belofte te breken in de paardenwereld.
En dan leven we in mijn perceptie echt in een verknipte wereld.

Het paard is in het verleden meerdere keren ingespoten in beide hoefgewrichten wegens een verkeerde slijtage en heeft een lichte vorm Kissing Spines.
Daar heb ik röntgenfoto's van.
Zolang er op de juiste manier wordt gereden heeft het paard er geen last van, maar zal er te veel van haar gevraagd worden kan ze hier misschien weer problemen mee krijgen.
Dit weet hij donders goed want hij heeft jaren lang mijn paard beslagen met speciaal beslag en zooltjes waar ik mij groen en geel aan heb betaald.
En heel vreemd, ze staat bij hem niet meer op dat speciale beslag..

Dat is ook de reden dat ze bij mij wel tot een bepaald niveau getraind was, maar ik nooit verder de sport in ben gegaan toen ik wist dat ze dit had.

Zoals heel veel mensen noemen en dat geeft mij dan toch nog een fijn gevoel, is dat ze ondanks alles misschien wel op een geweldig plekje terecht zal komen.
Meer dan daarop hopen kan ik toch niet, want er is inderdaad geen contract geweest en alles is mondeling in goed vertrouwen afgesproken.

pien_2010

Berichten: 43245
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:51

Fabj3 schreef:
Maar wat mij toch het meest choqueert is dat er zoveel mensen reageren dat het de normaalste zaak is dat deze man zo heeft gehandeld.
Blijkbaar is het heel normaal om mensen voor de gek te houden en je belofte te breken in de paardenwereld.
En dan leven we in mijn perceptie echt in een verknipte wereld.
Klopt en ik ben het met je eens. Het is heel erg jammer dat je blijkbaar mensen die je kent, niet meer kunt vertrouwen.
Puur juridisch heb je helaas geen poot om op te staan, maar puur feitelijk is die man natuurlijk niet integer bezig, daar hij het een tegen jou zegt en het ander doet. Ik vond dat ook echt niet OK :n en ik vind het heel normaal dat je daar boos en verdrietig over bent. Je vertrouwen is diep geschaad door deze man.

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Harteloze (vertrouwde) koper komt afspraak niet na..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:56

Ik denk dat men niet bedoelt dat het normaal is, maar dat men bedoelt (ik in ieder geval wel) dat je er niets aan kunt doen, nu het paard verkocht is.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:01

Het enige wat ik nog wat onduidelijk vind: heb je je paard verkocht aan de hoefsmid of heb je je paard verkocht aan de man uit Friesland met de hoefsmid als tijdelijke trainingstussenstop? Want in het tweede geval ben jij dan toch nog gewoon eigenaar wanneer de koop uiteindelijk niet doorgaat? Is er met een contract gewerkt?

Het is niet normaal wat er gebeurd is. Het enige wat er misschien aan jouw kant ligt, is dat je een beetje naïef geweest bent. Maar jeetje, je kan toch ook niet alles voorzien, soms moet je een mens toch ook gewoon kunnen vertrouwen.
Probeer je niet te focussen op een slechte afloop. Ik ga ervan uit dat er nog altijd meer mensen zijn die hun paard graag zien en vertroetelen en dat jouw merrie vast wel op een goede plek terecht zal komen.