Contract met verzorger opmaken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Flower033
Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Contract met verzorger opmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:23

Op een normale particuliere aansprakelijkheidsverzekering ben je verzekerd voor schade door je paard. Als je het in de voorwaarden niet kan vinden, bel dan de verzekeraar en vraag het na. Als kind ben je meeverzekerd bij je ouders. Het bedrag op een aansprakelijkheidsverzekering is meer dan genoeg, ook om letselschade te vergoeden.
Dat verhaal over die boer is wel een raar verhaal. De boer hoort ook een aansprakelijkheidsverzekering te hebben. Daarop had hij het verleasen van pony's gewoon kunnen meeverzekeren. De verzekeraar had dat betaald.

Hoe hoger het eigen risico, hoe lager de premie. Slim van de boer om de verzorgers het eigen risico bij schade te laten betalen. Dat mag je best afspreken, volgens mij.

Ziektekostenverzekeraars verhalen kleine bedragen vaak niet, zeker niet op particulieren. Dat kost meer dan het oplevert. Een gebroken pols is vervelend, maar zo duur is dat niet, als je vergelijkt met een grote operatie.

Voornemen 2023: meer buiten, minder socials


Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:32

Flower033 schreef:
Ziektekostenverzekeraars verhalen kleine bedragen vaak niet, zeker niet op particulieren. Dat kost meer dan het oplevert. Een gebroken pols is vervelend, maar zo duur is dat niet, als je vergelijkt met een grote operatie.

Toch wel. Een paar maand geleden had ik mijn teen gebroken, paard was op mijn voet gaan staan. Echt geen groot letsel. Maar na een paar weken kreeg ik van het ziekenfonds een hoop formulieren in te vullen om uit te zoeken wie aansprakelijk was. Nu ja, mijn teen en mijn paard, dat was eenvoudig. Maar toch deden ze voor een klein letsel al die moeite in de hoop het factuur naar iemand anders te kunnen doorsturen. Was in Belgie, ik weet niet hoe groot het verschil met NL is. Het was ook de eerste keer dat ik dergelijke formulieren in te vullen kreeg. Misschien worden ze stilaan strenger.

BusyMissy
Berichten: 975
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: Contract met verzorger opmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:31

Je blijft als eigenaar altijd verantwoordelijk met wat er met of door jouw paard gebeurd, ongeacht door wie het bereden wordt. Je kunt wel een opzittende verzekering voor je paard afsluiten. Is een soort van ongevallenverzekering die uitkeert wanneer de ruiter letsel oploopt.
Kost maar € 15,00 per jaar en kan tegenwoordig ook los (zonder dat je paard ook verzekerd is) afgesloten worden. Een contract helpt niet als de wet anders bepaalt.

Pluk de dag!

linoleum
Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Contract met verzorger opmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:38

BusyMissy, waar kan je die ongevallenverzekering afsluiten? Ben wel benieuwd!

I'm not weird, I'm limited edition :D

annelies01
Berichten: 47
Geregistreerd: 13-11-13
Woonplaats: middle of nowhere

Re: Contract met verzorger opmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 12:34

Ik snap ook dat het wettelijk gezien niet is toegestaan, maar afspraken maken met verzorgers/leasers is niets mis mee.

BusyMissy
Berichten: 975
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: Contract met verzorger opmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 17:52

Linoleum, dat kan bij Equine Risk

Pluk de dag!


Flower033
Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:51

Sclimpre schreef:
Flower033 schreef:
Ziektekostenverzekeraars verhalen kleine bedragen vaak niet, zeker niet op particulieren. Dat kost meer dan het oplevert. Een gebroken pols is vervelend, maar zo duur is dat niet, als je vergelijkt met een grote operatie.

Toch wel. Een paar maand geleden had ik mijn teen gebroken, paard was op mijn voet gaan staan. Echt geen groot letsel. Maar na een paar weken kreeg ik van het ziekenfonds een hoop formulieren in te vullen om uit te zoeken wie aansprakelijk was. Nu ja, mijn teen en mijn paard, dat was eenvoudig. Maar toch deden ze voor een klein letsel al die moeite in de hoop het factuur naar iemand anders te kunnen doorsturen. Was in Belgie, ik weet niet hoe groot het verschil met NL is. Het was ook de eerste keer dat ik dergelijke formulieren in te vullen kreeg. Misschien worden ze stilaan strenger.


In Nederland mag het wel, maar het gebeurt niet vaak.

Voornemen 2023: meer buiten, minder socials


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 bezoekers