Jong paard verzekeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
trysteffy
Berichten: 3235
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Jong paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-19 17:11

Hoi hoi,

Na lang lang nadenken denk ik toch dat ik voor mijn jaarling een verzekering wil afsluiten.
Ik ben dit half jaar nu al meer dan 1200 kwijt kwa dierenarts kosten voor hem.
Heb dat natuurlijk voor hem over!
Maarja dan is een verzekering denk ik wel lekker zeker in de toekomst als ie wel blessures of koliek krijgt.

Nou wou ik jullie advies waar jullie je paard(en) heb verzekerd en hoeveel jullie ongeveer kwijt zijn..


CoRiNa1983
Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Jong paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:33

Ik heb maar 1 tip bij verzekeren voor ziektekosten, lees goed de kleine lettertjes. Mijn paard had altijd dingen die buiten de verzekering vielen, ik had dus vaak dubbele kosten DA en de verzekering die duur was i.v.m. ziektekosten verzekering. Dus de mijne is nu alleen nog voor de dood bij ongeval verzekerd.

Leuke cadeautjes, https://www.yoursdesign.nl Of een toffe fotoshoot bij @maikesmitsphotography op insta gram, met BRAM10 krijg je een leuke korting.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Jong paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:37

Ik zat bij efo en had mijn paard uitgebreid verzekerd. Koste mij 42 euro in de maand. Heb het nooit nodig gehad voor hem

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Jong paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:12

Het bedrag ligt aan het verzekerde bedrag, maar reken zeker op 40-50 euro per maand. Ik heb nu 2 jaar achter elkaar een paard moeten laten inslapen en geen enkel probleem gehad met declaraties. Ik ben bij Xcellent en Equipe verzekerd geweest. Ik doe het niet meer zonder verzekering, ik betaal met plezier jaren voor niets premie.

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Jong paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:17

Ik zit ook bij de EFO. Heb mijn jonkie toen verzekerd voor beperkt ziektekosten, ongevallen en uitkeren bij dood. Ook brand en hemelvuur. Ik betaal 160 per half jaar.

Ze heeft heftige verstoppingskoliek gehad een jaar nadat ik haar had gekocht. Operatie en opname van 10 dagen. Rekening was natuurlijk bizar, maar efo heeft netjes het maximale bedrag uitgekeerd. Dat was driekwart van de rekening. Daarna wel een jaar een uitsluitingsclausule gehad voor koliek, omdat verklevingen op de loer liggen bij jonge paarden.

Ik had dit bedrag nooit in een jaar bij elkaar kunnen sparen, dus ik ben erg dankbaar voor de verzekering!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

SafierZ
Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:23

Ik heb ooit twee paarden in de verzekering gehad. 1 met ziektekosten erbij. Als ze moeten betalen zijn ze niet thuis en valt het er buiten. Het laatste paard vanaf haar tweede levensjaar in de verzekering gehad. Toen ze 19 jaar was en op van de artrose, heeft onze dierenarts veel moeite moeten doen om haar over te dragen aan de verzekering.
De verzekering heeft 17 jaar lang 2 keer per jaar geld van onze rekening geïncasseerd. Toen ze moesten uitbetalen wisten ze niet naar welke rekening. Heb er nog weken op moeten wachten, er ging van alles verkeerd. Nooit meer een paard in de verzekering.

Janneke2
Berichten: 22651
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:32

SafierZ schreef:
Toen ze 19 jaar was en op van de artrose, heeft onze dierenarts veel moeite moeten doen om haar over te dragen aan de verzekering.


Off topic: een paard is jouw eigendom.
Jij kunt er voor kiezen het dier "over te dragen" waarbij zij het dier voor je slachten (in the olden days was dit voor boeren in oogsttijd een nuttige service) en daarna werd er premie plus slachtprijs uitbetaald.

Dat een dier bij afkeuring eigendom zou zijn/ worden van de verzekering is niet waar. (Tenzij je het dier expliciet verkoopt, blijft jouw eigendom van jou. En verzekeraars kopen niets.)

En als de DA dit allemaal moet regelen snap ik dat het langer duurt.

Maar zuur is het natuurlijk wel.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Jong paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:35

Daar komt nog eens bij dat zodra je paard niet geslacht kan worden, de verzekering er ook niets mee kan. Het uitgekeerde bedrag is dan lager. Maar het paard blijft jouw eigendom.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

SafierZ
Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-17

Re: Jong paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 22:00

Ik wil mijn paarden niet naar de slacht hebben. Ik laat ze thuis inslapen.
Dan haalt de verzekering er € 400,- af, omdat ze de slacht prijs missen.
Heel veel paarden mogen niet naar de slacht omdat ze in het verleden medicijnen hebben gehad. Dan zijn ze niet meer geschikt voor de menselijke consumptie.
Als je dit aangeeft en de aantekening in het paspoort laat zien, halen ze de slachtprijs er niet af.
Dit moet je wel weten, ze lopen er niet te koop mee.

trysteffy
Berichten: 3235
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Jong paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-19 06:47

Wat ik dan heb gehoord en volgens mij gelezen hebben als paarden boven de 15 zijn dat ze indd moeilijk er over doen.
De mijne wil ik ook niet laten slachten.

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 07:27

SafierZ schreef:
Ik wil mijn paarden niet naar de slacht hebben. Ik laat ze thuis inslapen.
Dan haalt de verzekering er € 400,- af, omdat ze de slacht prijs missen.
Heel veel paarden mogen niet naar de slacht omdat ze in het verleden medicijnen hebben gehad. Dan zijn ze niet meer geschikt voor de menselijke consumptie.
Als je dit aangeeft en de aantekening in het paspoort laat zien, halen ze de slachtprijs er niet af.
Dit moet je wel weten, ze lopen er niet te koop mee.


Dat wist ik niet! Ik heb daar zepf voor gekozen toen Joy in de kliniek stond. Bij haar staat een aantekening in haar paspoort

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Janneke2
Berichten: 22651
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 07:35

Gimme_Joy schreef:
Daar komt nog eens bij dat zodra je paard niet geslacht kan worden, de verzekering er ook niets mee kan. Het uitgekeerde bedrag is dan lager. Maar het paard blijft jouw eigendom.


?

Dan moet de verzekering uitkeren, zo simpel is het.

Wel is het een traditie dat de slachtprijs "inbegrepen" is - dat moet je dus efkes doorvragen als je de polis afsluit.
(Traditie is: de verzekering is een aanvulling op het geld van de slager, met die 2 bedrgen kon de boer een nieuw paard kopen.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

MyWishMax
Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 07:37

Wij hebben alle paarden verzekerd gehad en nooit problemen met het vergoeden van de DA kosten. Niet alles valt er onder, maar wel een hele hoop. Je betaalt wel een gedeelte zelf, maar het grootste gedeelte betalen zij. Ook nooit problemen gehad met een 2nd opinion, even bellen dat we dat wilden en meteen een ja, natuurlijk. Ook met afkeuren en dus uitkeren 2 keer geen problemen gehad, de andere keer duurde wat langer. Maar dat was vrij logisch, omdat dat een heel ingewikkeld geval was. Pony die van alles mankeerde, maar alles apart niet ernstig genoeg. De dierenarts moest toen iets extra toelichten en toen waren ze het er meteen mee eens.

Ook allemaal ingeslapen en niet naar de slacht.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 07:40


Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

SafierZ
Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 07:50

Rakkie123 schreef:
Deze gebruiken wij altijd, nooit problemen mee gehad, bij ons op stal wordt deze ook collectief gebruikt.

https://www.paardenverzekeraar.nl/


Bij ons zijn er ook van die verzekeringen in de buurt, maar die dekken maar tot een bepaald bedrag. Als je een duur paard hebt, kan het niet.

Is er bij deze verzekering ook een max?

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:00

Janneke2 schreef:
Gimme_Joy schreef:
Daar komt nog eens bij dat zodra je paard niet geslacht kan worden, de verzekering er ook niets mee kan. Het uitgekeerde bedrag is dan lager. Maar het paard blijft jouw eigendom.


?

Dan moet de verzekering uitkeren, zo simpel is het.

Wel is het een traditie dat de slachtprijs "inbegrepen" is - dat moet je dus efkes doorvragen als je de polis afsluit.
(Traditie is: de verzekering is een aanvulling op het geld van de slager, met die 2 bedrgen kon de boer een nieuw paard kopen.)


Wat ik bedoel is dat de verzekering uitkeert, min het bedrag wat ze er eigenlijk bij de slacht voor zouden krijgen:

"c. Blijkt ten tijde van de schadevaststelling dat slacht niet mogelijk is omdat, zonder noodzaak, in het paspoort van het dier is aangetekend dat het dier niet in het circuit voor humane consumptie mag komen dan wordt het bedrag van de schadevergoeding verminderd met € 500,-- voor een paard en € 200,-- voor een pony." (bron: https://www.efo.nl/voor-leden/voorwaard ... gen/schade)

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

SafierZ
Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-17

Re: Jong paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:14

Zonder noodzaak?

Als een paard pijnstillers heeft gehad, mag die al niet meer naar de slacht. Zo zijn er veel medicijnen. Onze DA houdt zich hieraan. Zo als het hoort.

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:17

SafierZ schreef:
Zonder noodzaak?

Als een paard pijnstillers heeft gehad, mag die al niet meer naar de slacht. Zo zijn er veel medicijnen. Onze DA houdt zich hieraan. Zo als het hoort.


Ik snap je punt niet? Stel een dier overlijdt door een ongeluk, heeft geen medicijnen gehad, maar wel een aantekening in het paspoort.

Waarom zou een DA zich er niet aan houden? Op afschriften van de rekening staat bij mij (geldt ook voor de tandarts) altijd netjes hoe lang een paard uit de slacht moet blijven. Daarna zouden ze dan eventueel weer op kunnen. Geldt echt niet voor elk medicijn dat ze nooit meer geslacht mogen worden.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:30

SafierZ schreef:
Zonder noodzaak?

Als een paard pijnstillers heeft gehad, mag die al niet meer naar de slacht. Zo zijn er veel medicijnen. Onze DA houdt zich hieraan. Zo als het hoort.



nee hoor, er zijn ook pijnstillers zoals Novacam die gewoon voor paarden geregistreerd zijn en daarmee de optie voor slacht open blijft.

Dorine92
Berichten: 5267
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:01

Gimme_Joy schreef:
Ze heeft heftige verstoppingskoliek gehad een jaar nadat ik haar had gekocht. Operatie en opname van 10 dagen. Rekening was natuurlijk bizar, maar efo heeft netjes het maximale bedrag uitgekeerd. Dat was driekwart van de rekening. Daarna wel een jaar een uitsluitingsclausule gehad voor koliek, omdat verklevingen op de loer liggen bij jonge paarden.

Dat vind ik trouwens best raar. Dat ze na die ene operatie gewoon zelf de voorwaarden veranderen. Je neemt die verzekering tegen risico’s en bij jou hebben ze 1 keer betaald en daarna zijn ze een jaar van je af, waardoor jij zelf de risico’s draagt.
En in dat jaar moest je wel alsnog ook nog premie betalen?

Dat van die slachtprijs vind ik trouwens ook gek. Knap paard die nog 500 euro opbrengt

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:38

SafierZ schreef:
Rakkie123 schreef:
Deze gebruiken wij altijd, nooit problemen mee gehad, bij ons op stal wordt deze ook collectief gebruikt.

https://www.paardenverzekeraar.nl/


Bij ons zijn er ook van die verzekeringen in de buurt, maar die dekken maar tot een bepaald bedrag. Als je een duur paard hebt, kan het niet.

Is er bij deze verzekering ook een max?


Ik heb het nog niet gehoord maar wordt ook gebruikt door de ijslander mensen.
Dan zit je toch vaak aan paarden van 10.000 euro.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:40

Slachtprijs is bij mij nu beide keren 10% van de verzekerde waarde geweest. Terugkoop was 20%.

Meta/novacam is 2 weken wachttijd uit mijn hoofd. Hiervoor moet wel een registratie worden bijgehouden indien geen aantekening in het paspoort.

Je hoeft niet voor het hele aankoopbedrag of waarde te verzekeren, heb ik in ieder geval nooit gedaan.

trysteffy
Berichten: 3235
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Jong paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-19 13:45

Ik zie eigen bij elke verzekering staan verzekering waarde hoe moet ik dat zien eigenlijk? Is het dan hoeveel het paard dan waard is?

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:46

Dorine92 schreef:
Gimme_Joy schreef:
Ze heeft heftige verstoppingskoliek gehad een jaar nadat ik haar had gekocht. Operatie en opname van 10 dagen. Rekening was natuurlijk bizar, maar efo heeft netjes het maximale bedrag uitgekeerd. Dat was driekwart van de rekening. Daarna wel een jaar een uitsluitingsclausule gehad voor koliek, omdat verklevingen op de loer liggen bij jonge paarden.

Dat vind ik trouwens best raar. Dat ze na die ene operatie gewoon zelf de voorwaarden veranderen. Je neemt die verzekering tegen risico’s en bij jou hebben ze 1 keer betaald en daarna zijn ze een jaar van je af, waardoor jij zelf de risico’s draagt.
En in dat jaar moest je wel alsnog ook nog premie betalen?

Dat van die slachtprijs vind ik trouwens ook gek. Knap paard die nog 500 euro opbrengt


Valt mee hoor. In de polis staat een alinea waarin staat dat de verzekering zelf het recht voorbehoudt om de polis te wijzigen. Een onafhankelijke DA heeft de conclusie getrokken dat er een grote kans is op verklevingen. Zodoende. Na het jaar zijn we heel netjes de verzekering weer ingegaan.

Ik heb het ervoor over. Ik had een week na het indienen van de rekening netjes het geld op mijn rekening staan. Ik vind het een hele zorg minder te weten dat dit soort bedragen gewoon worden vergoedt. Ik vind dat als je kosten niet kan dragen, je je beter kunt laten verzekeren.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:48

trysteffy schreef:
Ik zie eigen bij elke verzekering staan verzekering waarde hoe moet ik dat zien eigenlijk? Is het dan hoeveel het paard dan waard is?


Meestal is dat de aankoopprijs. Dat heb ik bij Joy wel gedaan. Ze is nu meer waard, ik zou het dus kunnen ophogen, maar dan gaat ook de premie omhoog. Efo keert 80% van de verzekerde waarde uit bij ongeluk/ziekte/overlijden. Dus ook als ze koliek ed krijgen en naar de kliniek moeten. Alles wat erboven zit zijn voor eigen kosten.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers