Bokt.nl • Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?
Pagina 3 van de 11

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 20:14
door Rennie89
Kan je divoza niet voor het eigen risico laten opdraaien? Jij bent toch niet de reden of oorzaak of verantwoordelijke van de brand geweest? Beetje raar als jij dan die 150 euro moet betalen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 20:15
door Mlies
lifaya schreef:
Kan je divoza niet voor het eigen risico laten opdraaien? Jij bent toch niet de reden of oorzaak of verantwoordelijke van de brand geweest? Beetje raar als jij dan die 150 euro moet betalen....


Mijn idee ook, geen idee of dat kan maar dit is toch een vreemde manier van oplossen.

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 00:42
door wendely
Ik zou een uur voor sluitingstijd van de dichtstbijzijnde divoza winkel naar binnen gaan (anders sta je er de hele dag). Verloren dekens uitzoeken, deze op de toonbank leggen + uitgeprint mailcontact. Dan melden dat ik niet vertek voor ik de dekens mee krijg en er intern maar uitgezocht moet worden waar de betaling van deze dekens vandaan geplukt wordt. Ben benieuwd hoe snel ze dan tot een oplossing gaan komen een uur voor sluitingstijd.

Kom op zeg ronduit schandalig dat ze jouw met hun probleem opschepen.

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 02:05
door Forcalquier
Staat er niets m.b.t.aansprakelijkheid in de voorwaarden van Divoza? Zij bieden naast wassen meerdere service's als bijv. reparatie. Lijkt mij dat je ergens terug moet kunnen vinden hoe het zit met aansprakelijkheid van Divoza bij schade etc. zeker wanneer zij dit aan een extern bedrijf uitbesteden.

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 02:20
door N_B_N
In artikel 18 en 19 van hun voorwaarden staat het een en ander, maar ik ben niet genoeg thuis in de dure woorden of dit ook voor jou geldt.

Sterkte er mee. Ze hebben het inderdaad niet netjes opgelost en snap dat je dat niet zomaar voorbij laat gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 05:58
door _kajo_
Tenzij Balans hier een goede verzekering voor heeft afgesloten is de kans groot dat jullie helaas geen vergoeding krijgen en dat jullie het via jullie eigen verzekering moeten spelen. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt (DVD speler in reparatie, bedrijf afgebrand) en dit uit laten zoeken.
Citaat:
De hoofdverplichting van de bewaarnemer bestaat uit het bewaren en teruggeven. Daarbij moet de bewaarnemer bij de bewaring de zorg van een "goed bewaarder" in acht nemen (art. 7:602 BW). Dat kan betekenen, dat de bewaarder aansprakelijk is voor de schade die ontstaat, als hij de zaak niet aan de rechthebbende kan teruggeven doordat deze verloren is gegaan door brand of is gestolen. In het algemeen is daarvan geen sprake, als de bewaarder alle in redelijkheid van hem verlangde veiligheidsmaatregelen heeft genomen. Of de bewaarder verplicht is de zaak te verzekeren is in het algemeen afhankelijk van de hoogte van het bewaarloon

Het is voor mij al een aantal jaar geleden dus wellicht is er inmiddels e.e.a. veranderd, maar door wat ik in recente jurisprudentie kan terugvinden vermoed ik van niet.

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 06:39
door maralyn
Hier toen wel iedereen gebeld en gemaild.
Ook met het bericht, "dit werk ligt bij de verzekering. Bij meer gekregen informatie, stel ik u op de hoogte"

Gelukkig niet nodig geweest. En gelukkig.
Onze beste klant had zeven dekens ingeleverd!
Gelukkig allemaal heel terug gekomen.

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 09:43
door Pareltjes
Ik zou me niet teveel blind staren op algemene voorwaarden. Algemene voorwaarden moeten altijd in overeenstemming met geldende wetgeving zijn. Het idd slim om je te verenigen en samen het probleem proberen op te lossen. Jurisprudentie is ook niet zaligmakend en als het tot een proces komt kan een rechter besluiten zich hier weinig van aan te trekken en zijn eigen redelijkheid te ventileren.

Ik vind het een gemiste kans van Divoza. Los het netjes op. Voor hun is dit peanuts. Pak het verlies, behoud je klanten en maak er een goede reclame voor je service van. Advertenties plaatsen in traditionele media zijn vele malen duurder. Hoe je als bedrijf issues oplost met de consument vertelt het exact wat voor bedrijf je bent en wilt uitstralen.

Succes allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 21:44
door annepaardoes
Pareltjes schreef:
Als jullie bij Divoza hebben ingeleverd dan hebben jullie niets met Balans van doen. Je hoeft ook niet te wachten totdat hun verzekeringen eruit zijn. Als klant heb je helemaal niets te maken met hun verzekering of aan wie ze hebben uitbesteed. Je bent met Divoza in zee gegaan, niet met de rest. Je zult dus Divoza aansprakelijk moeten stellen. Zij moeten dit binnen een acceptabel termijn oplossen. Je hoeft niet op hun verzekering etc te wachten. Divoza moet met een redelijke schadeloosstelling komen ongeacht hoe zij verzekerd zijn of aan wie ze hadden uitbesteed!! Er is een contract met Divoza aangegaan! Niet met Balans of een van hun verzekeraars.

Succes allemaal, heel erg vervelend.


Dit is niet waar. Balans is de verantwoordelijke in dit verhaal. Divoza is enkel het afhaalpunt en voert de diensten niet zelf uit. Je laat namelijk de dekens wassen door balans, je krijgt een wasbon van Balans. Divoza is niet verantwoordelijk voor de schade die bij Balans zijn ontstaan.
Dat Divoza de TS niet heeft geïnformeerd is slordig, maar dat maakt niet dat Divoza verantwoordelijk is voor de geleden schade.
Er zullen veel dekens verloren zijn gegaan en dat zal het verzekeringstechnisch een lastig verhaal maken. Dus de TS heeft twee opties. Wachten op de verzekering van Balans of zelf actie via haar inboedel verzekering opnemen zodat ze het bedrag van het deken terug krijgt. Met de wasbon en mailwisseling van Divoza/Balans moet dat lukken.

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 09:40
door Pantykous
Ik meld mij ook. Ik had mijn deken bij de Welkoop afgegeven, ik heb van de Welkoop een bon van 65 euro gehad voor het lange wachten.

Ik snap niet waarom het zo lang moet duren bij Balans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 10:17
door _San87_
Pantykous schreef:
Ik meld mij ook. Ik had mijn deken bij de Welkoop afgegeven, ik heb van de Welkoop een bon van 65 euro gehad voor het lange wachten.

Ik snap niet waarom het zo lang moet duren bij Balans.

Ik wel, dat komt omdat het bij de verzekeraar ligt. En verzekeraars staan niet bepaald bekend om hun snelle handelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 11:31
door shirleyp
Pantykous schreef:
Ik meld mij ook. Ik had mijn deken bij de Welkoop afgegeven, ik heb van de Welkoop een bon van 65 euro gehad voor het lange wachten.

Ik snap niet waarom het zo lang moet duren bij Balans.


Hé, fijn dat je je meldt! En de bon is wel netjes van Welkoop! Van Divoza krijg ik nog niet eens een excuus, laat staan een vergoeding. Verzekeraars laten soms lang op zich wachten, maar dit is eind mei al gebeurd. Mag toch hopen dat ze inmiddels een beetje vaart gaan maken? Heb jij recentelijk nog gebeld met Balans?

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 12:03
door Pantykous
Ik heb gebeld en gemaild, en kreeg als reactie dat zij het regelden met de Welkoop dus dat ik het verder op moest nemen met de Welkoop.

Die bon was heel netjes inderdaad. :j

Ga het misschien maar gewoon claimen bij mijn eigen verzekering.

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 16:33
door Tessebes
Weet je zeker dat die bon van de Welkoop niet je schadevergoeding was? Ik vind 65 euro best een fors bedrag "voor het lange wachten".

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 17:06
door belle_boef
Blijkbaar kunnen ze 65€ per klant missen. Vrij te besteden in hun winkel. Dat kost hun dan praktisch gezien niet zo heel veel en het geeft mensen wel een goed gevoel waardoor ze weer terug komen.
Goeie marketing.

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 17:21
door Ellen_ov
wauw, wederom divoza met hun 'communicatie'. ik ben ondertussen zo klaar met hun 'service en alles' dat ik niet meer bij hun koop. ik ga liever naar de kleinere paardenwinkeltjes in de buurt of bestel wat op internet of ej.nl. echt ongehoord dat je er zelf achteraan moet en er nog niet eens een excuus vanaf kan... ik hoop voor je dat het snel geregeld is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 17:28
door Bonnelover
Niet toevallig rechtsbijstand? En ik zou zeker een aangetekende brief sturen naar Divoza. Jij hebt nl met hun zaken gedaan. Denk dat jij juridisch erg sterk staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 18:03
door annepaardoes
Tessebes schreef:
Weet je zeker dat die bon van de Welkoop niet je schadevergoeding was? Ik vind 65 euro best een fors bedrag "voor het lange wachten".


Nee. Dat is echt voor het lange wachten. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 18:25
door Pantykous
Tessebes schreef:
Weet je zeker dat die bon van de Welkoop niet je schadevergoeding was? Ik vind 65 euro best een fors bedrag "voor het lange wachten".



Ik weet het zeker :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 11:36
door MissStynk
Hoe staat het er bij jullie voor qua communicatie met Balans omtrent de schade?

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 11:40
door Pantykous
Ik heb van Balans in z'n totaliteit 1 bericht gehad, namelijk dat zij het regelen met de Welkoop en ik me tot de Welkoop moet richten.

Van de Welkoop een bon gehad, en dat was het verder.

Ik vind het een waardeloos bedrijf, dat Balans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 11:42
door MissStynk
Pantykous schreef:
Ik meld mij ook. Ik had mijn deken bij de Welkoop afgegeven, ik heb van de Welkoop een bon van 65 euro gehad voor het lange wachten.

Ik snap niet waarom het zo lang moet duren bij Balans.


Ik ook bij Welkoop. Zijn communiceren wel maar verwijzen toch weer naar Balans en Balans verwijst weer terug naar Welkoop. Gevalletje van het kastje naar de muur. Wellicht is het een idee om iets gezamenlijks te gaan ondernemen met alle gedupeerden? Ik denk dat er vast wel medestanders te vinden zijn via de social media kanalen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 17:27
door shirleyp
Ik heb een week of twee terug gemaild, naar Divoza en Balans. Kreeg van Balans een reactie en van Divoza niet direct op mijn mail. Wel daags daarna een brief met een uitgeprinte mail van Balans... >;)

Werd door Balans verwezen naar deze site: https://www.dekenwasserij.com/informatie-nav-brand/
Zie nu dat daar de 27e is geüpdate:
Goedendag,

Inmiddels hebben wij telefonisch uitsluitsel ontvangen vanuit de verzekeraar. Op dit moment wachten wij nog op een schriftelijke bevestiging waarna wij u van een terugkoppeling zullen voorzien.

Wij gaan er vanuit dat u binnen enkele dagen meer zult horen en vragen u dan ook vriendelijk om de terugkoppeling af te wachten.

Met vriendelijke groet,

Dekenwasserij Balans


We zijn inmiddels 5 werkdagen verder... Ook weer bizar dat ik deze update zelf moet opzoeken en NIKS van Divoza of Balans hoor...

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 07:38
door MissStynk
Ik heb ze gisteren nogmaals aansprakelijk gesteld en ook gelijk reactie gekregen. Zelfde verhaal als hierboven, doorverwezen naar de site. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg.. en vooral hoe ze de dagwaarde van de dekens denken te gaan bepalen? want daar gaat het vast op uitdraaien.

Mijn verzekering dekt overigens niets. Bij jullie wel?

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 07:46
door _San87_
Ik denk dat het vooral een lange adem wordt. Balans kan ook niks totdat de verzekering uitsluitsel geeft en dat kan lang duren.

Wel echt heel erg vervelend voor jullie.