Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MightyMike
Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:37

Wat ontzettend balen! Als bedrijf hoor je zoiets netjes op te lossen voor de klant, voor verzekerd of niet. Ik zou er bij Divoza dan ook zomaar niet mee akkoord gaan. Laten ze zien hoe ze het oplossen, moet niet gekker worden.. Geen reclame voor beide bedrijven, woon ook in deze regio en sla Balans volgende keer wel over.. Divoza moet ik eerlijk zeggen, kom ik al minder graag door ervaringen, ik rijd liever een stuk verder voor EJ bijv. Hopelijk wordt het passend opgelost en vraag anders toch rechtsbijstand om verdere hulp.


Mariska_28
Berichten: 10486
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:39

Misschien iets voor de belbus van kassa /radar?
Soms is een belletje van hun al genoeg..

Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:56

Dat is hartstikke leuk dat de verzekeraar dat besloten heeft, maar sinds wanneer bepalen zij, of een bedrijf aansprakelijk is of niet?

Ik zou sowieso willen voorstellen om per direct dit bedrijf te boycotten.

Nibbit
Berichten: 10405
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:58

Ze halen aansprakelijk zijn en verzekerd zijn door elkaar..

Ze zijn blijkbaar niet verzekerd (eigen keuze? geen uitgebreid pakket?) maar je kunt ze wel aansprakelijk stellen.

Dat is nou bedrijfsrisico

MarjanB
Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 16:01

Nibbit schreef:
Ze halen aansprakelijk zijn en verzekerd zijn door elkaar..

Ze zijn blijkbaar niet verzekerd (eigen keuze? geen uitgebreid pakket?) maar je kunt ze wel aansprakelijk stellen.

Dat is nou bedrijfsrisico


Dit dus! Gewoon claim neerleggen.. zijn ze helemaal betoeterd!

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Momo94
Berichten: 1105
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 16:01

Maar ehm... zo iets wordt toch vergoed/geregeld vanuit een brandverzekering? Behalve als ze die niet hebben. Ik zou toch eens een rechtsbijstand of juridisch loket gaan raadplegen.

MarjanB
Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 16:02

Momo94 schreef:
Maar ehm... zo iets wordt toch vergoed/geregeld vanuit een brandverzekering? Behalve als ze die niet hebben. Ik zou toch eens een rechtsbijstand of juridisch loket gaan raadplegen.


Ligt er aan of je spullen van derden verzekerd hebt.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 16:20

Hoezo zouden ze niet aansprakelijk zijn? Ik heb daar niet voor getekend in ieder geval.

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 16:34

MarjanB schreef:
Nibbit schreef:
Ze halen aansprakelijk zijn en verzekerd zijn door elkaar..

Ze zijn blijkbaar niet verzekerd (eigen keuze? geen uitgebreid pakket?) maar je kunt ze wel aansprakelijk stellen.

Dat is nou bedrijfsrisico


Dit dus! Gewoon claim neerleggen.. zijn ze helemaal betoeterd!


Volgens mij halen jullie het door elkaar. Zij zijn verzekerd, zij hebben een aansprakelijkheidsverzekering, maar er wordt niet uitgekeerd omdat zij niet aansprakelijk zijn. Zij hebben geen onrechtmatige daad gepleegd bv slechte elektrische constructie, wasmachine slecht onderhouden, kaarsjes laten branden, of al wat je kunt verzinnen waardoor er brand uit breekt door iets wat zij hebben gedaan of nagelaten. Dit staat ook zo in hun voorwaarden
Citaat:
Paardendekenwasserij Balans is niet aansprakelijk voor vermissing of beschadiging die tijdens de uitvoering van de Overeenkomst aan Zaken is ontstaan voor zover de ontstane schade niet aan Paardendekenwasserij Balans toerekenbaar is.
die jullie blijkbaar niet hebben gelezen want dan wist je dat je dit risico liep. Maar goed, dat doet bijna niemand, ik ook niet.

En ja dit mag volgens de wet, en dan gooi ik het citaat er maar weer in wat ik al eerder geplaatst heb
Citaat:
De hoofdverplichting van de bewaarnemer bestaat uit het bewaren en teruggeven. Daarbij moet de bewaarnemer bij de bewaring de zorg van een "goed bewaarder" in acht nemen (art. 7:602 BW). Dat kan betekenen, dat de bewaarder aansprakelijk is voor de schade die ontstaat, als hij de zaak niet aan de rechthebbende kan teruggeven doordat deze verloren is gegaan door brand of is gestolen. In het algemeen is daarvan geen sprake, als de bewaarder alle in redelijkheid van hem verlangde veiligheidsmaatregelen heeft genomen. Of de bewaarder verplicht is de zaak te verzekeren is in het algemeen afhankelijk van de hoogte van het bewaarloon



Pantykous schreef:
Hoezo zouden ze niet aansprakelijk zijn? Ik heb daar niet voor getekend in ieder geval.
Toen jij een overeenkomst met hen afsloot ben je akkoord gegaan met de voorwaarden en dus ben je hier ook mee akkoord gegaan. Edit:tenzij het via bv divoza gegaan is en deze dit niet in hun voorwaarden heeft staan of de voorwaarden van balans niet beschikbaar heeft gesteld. Dan kon je het niet weten.

Ik mag hopen dat jullie je paard wel zelf verzekerd hebben tegen brand. Een stallingsovereenkomst is vergelijkbaar en ook daar is een stalhouder niet aansprakelijk wanneer er brand uitbreekt en hij er niets aan kan doen. Dit valt dan ook niet onder zijn brandverzekering of AVB.

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 17:51

Cookies schreef:
Wow. Je kunt dus gewoon fluiten naar je centen. Fijn bedrijf.


Ronduit belachelijk dat ze zelf geen enkele moeite lijken te willen doen voor hun klanten. Ik denk dat divoza en Welkoop hier ook zacht gezegd niet heel blij mee zullen zijn.

Ik ga morgen nog een keer een telefoontje plegen naar Balans om te horen hoe ze het vinden als we met een grote groep een jurist inschakelen en ook alvast de media gaan inzetten, zodat we als gedupeerden gehoord worden.

Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 17:53

Bovenstaande info is correct.

Vergelijken met een auto die door de garage total loss gereden of verkeerd gerepareerd wordt is niet terecht.

Edit: hoezo de media? Moeten zij over de kop gaan voor voorwaarden waar jij mee akkoord gegaan bent? Ze zullen die brand niet zelf gesticht hebben.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

emilyslaluna
Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 17:55

Ik vind balans sowieso een slecht bedrijf. Ik kreeg een deken terug zonder de bilriemen. Toen ik belde kon het echt niet door hun komen, maar ze hadden bij de gevonden voorwerpen nog bilriemen liggen die ze als oplossing hebben opgestuurd. Bleken het oude, roestige bilriemen te zijn. Ach ja.
Dit was november 2018 en ik had destijds meteen betaald. Kreeg ik van de zomer een mail dat ik mijn factuur nog moest betalen. Ik heb terug gemaild dat ik deze al betaald heb. En toen kreeg ik van de week weer opnieuw zo'n zelfde mail over de factuur. Dus ik heb ze nogmaals een mail gestuurd met mijn betalingsbewijs en nu is het opeens wel in orde.

Ik ben blij dat ik mijn betalingsbewijs terug kon vinden, want je zou zomaar dubbel mogen gaan betalen.

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 19:00

Ik heb het niet via Balans gedaan maar via de Welkoop, en mij zijn geen voorwaarden getoond. Dus dat ik nu kan fluiten naar mijn 400 euro ga ik nog maar zo maar niet mee akkoord.

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 19:06

Iris82 schreef:
Edit: hoezo de media? Moeten zij over de kop gaan voor voorwaarden waar jij mee akkoord gegaan bent? Ze zullen die brand niet zelf gesticht hebben.


Dit hebben ze zelf in de hand toch? Ze nemen op geen enkele wijze hun verantwoordelijkheid en wijzen in hun communicatie steeds naar andere partijen, zoals Divoza en Welkoop, hun ‘juridische’ klanten. Dat is lekker makkelijk. Ze zouden zelf toch ook met enige compensatie kunnen komen? Al zou het in de vorm van het in de toekomst gratis laten reinigen van je deken zijn? Niet dat ik daar persoonlijk nog gebruik van zou willen maken, maar dat ter zijde

Ik vind het gewoon een kwalijke zaak dat je zoveel gedupeerden maar laat zitten en zelf vervolgens je toko weer op volle toeren hebt draaien.

Maar blijkbaar zie jij het anders.. ik mag nu even €350,- neertellen voor een stel dekens. Wellicht kun je je voorstellen dat ik daar op z’n zachts gezegd niet heel
blij mee ben.

x_Irisje_x
Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:29

Ik ben met de mail van Balans en mijn schadeclaim naar de Welkoop gegaan waar ik de dekens heb ingeleverd. Ze schrokken enorm van de procedure en slechte afhandeling. Ik heb ter plekke het bedrag contant gekregen. Super blij mee! Dus wellicht ook een tip voor de andere

Koekie73
Berichten: 2632
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:42

Wauw, ik lees al die tijd mee. In eerste instantie lijkt mij ook dat aansprakelijkheid wordt verwisseld met niet verzekerd? Als je een dienst verkoopt en daarbij schade veroorzaakt, kun je daar toch niet zomaar je handen vanaf trekken?

Ik ben ontzettend benieuwd hoe dit juridisch echt in elkaar steekt. Ik ga iig geen dekens (via wie dan ook) naar Bakans brengen

Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:45

Koekie73 schreef:
Wauw, ik lees al die tijd mee. In eerste instantie lijkt mij ook dat aansprakelijkheid wordt verwisseld met niet verzekerd? Als je een dienst verkoopt en daarbij schade veroorzaakt, kun je daar toch niet zomaar je handen vanaf trekken.


Maar dat is ook meteen het punt. Ze hebben het niet veroorzaakt, het is buiten hun macht om gebeurd.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Koekie73
Berichten: 2632
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:47

Dat snap ik, maar dat is een verzekeringstechnisch verhaal. Als klant heb ik daar in principe geen boodschap aan, tenzij ik akkoord ben gegaan met specifieke voorwaarden?

M_D_H
Berichten: 17448
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:09

Koekie73 schreef:
Dat snap ik, maar dat is een verzekeringstechnisch verhaal. Als klant heb ik daar in principe geen boodschap aan, tenzij ik akkoord ben gegaan met specifieke voorwaarden?

Niet helemaal, dit is namelijk wettelijk vastgelegd :)

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Koekie73
Berichten: 2632
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:26

Dan zou dat bekend gemaakt moeten worden met voorwaarden lijkt me? Ik zie op de site nergens voorwaarden staan?

Hoe dan ook, bizar dat ze het zo afdoen.

Dressage_Haf
Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:32

Ik ben ook een gedupeerde, en deze reacties hier boven beloven niet veel goeds...

Blog website online, alles over het leven van mij en mijn 3 gouden vrienden.
https://officialbyhaflingers.com

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:34

x_Irisje_x schreef:
Ik ben met de mail van Balans en mijn schadeclaim naar de Welkoop gegaan waar ik de dekens heb ingeleverd. Ze schrokken enorm van de procedure en slechte afhandeling. Ik heb ter plekke het bedrag contant gekregen. Super blij mee! Dus wellicht ook een tip voor de andere


Dan ga ik dat ook doen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 14:22

Iris82 schreef:
Bovenstaande info is correct.

Vergelijken met een auto die door de garage total loss gereden of verkeerd gerepareerd wordt is niet terecht.

Edit: hoezo de media? Moeten zij over de kop gaan voor voorwaarden waar jij mee akkoord gegaan bent? Ze zullen die brand niet zelf gesticht hebben.

Een firma die zo met klanten omgaat mag van mij failliet gaan. Daar heeft niemand wat aan. Vind het ook zeer vreemd dat ze hier niet voor verzekerd zijn.

Wens de gedupeerde ook veel succes en hoop dat ze nog iets vergoed krijgen.

candalisa
Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 15:53

beatje schreef:
Iris82 schreef:
Bovenstaande info is correct.

Vergelijken met een auto die door de garage total loss gereden of verkeerd gerepareerd wordt is niet terecht.

Edit: hoezo de media? Moeten zij over de kop gaan voor voorwaarden waar jij mee akkoord gegaan bent? Ze zullen die brand niet zelf gesticht hebben.

Een firma die zo met klanten omgaat mag van mij failliet gaan. Daar heeft niemand wat aan. Vind het ook zeer vreemd dat ze hier niet voor verzekerd zijn.

Wens de gedupeerde ook veel succes en hoop dat ze nog iets vergoed krijgen.


Elke bericht die je op FB plaatst verwijderen ze -:(-

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

meggiemeg
Berichten: 12184
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 15:58

Wellicht doet de verzekering ook moeilijk omdat het niet de eerste keer is dat er brand is daar? De ruimte waar over wordt gesproken waar de dekens lagen was een zeer bouwvallig schuurtje, dus iets met elektra zou dan maar zo kunnen denk ik dan. De boel is al verkocht (woonhuis en opstallen) dus als de nieuwe bewoners de boel slopen is er weinig meer aan te tonen dat het een bouwval was.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cholwell en 25 bezoekers