Caddy met trailer wel of niet doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
psypony
Berichten: 28
Geregistreerd: 17-08-07

Re: Caddy met trailer wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 10:56

En trouwens fijn om te horen caddy-rijders dat de auto goed bevalt! Voor mij is de keuze tussen een caddy en transporter wel weer een stukje moeilijker geworden omdat nu 1 van mijn argumenten tegen de transporter weer wegvalt (het e rijbewijs) maar zo te horen waarschijnlijk zijn beide modellen in mijn geval aan te raden dus.

Rex_Rolfo

Berichten: 5378
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:49

Sybelle schreef:
Bedoel je in 5? Een trailer trek je toch in 4? Tenminste dat krijg ik altijd te horen van de schapenboeren hier.

Precies, beter wat teveel toeren dan te weinig. Het klinkt misschien wat minder fijn, maar voor het motorblok is meer toeren veel minder belastend. Je fietst zelf ook niet in de hoogste versnelling een viaduct op.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Caddy met trailer wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:16

Veel mensen vergeten dat je met een bestelauto of busje ook daar het totaal gewicht moet nemen. Daarom zit je met zo'n auto met trailer er achter snel over de 3500 kilo.

Mijn combinatie (een Ford connect met een pony-trailer met koetsframe) mag ik met mijn auto niet met alleen B rijden, maar met mijn moeders personen auto wel.
Die personen auto mag 200 kg meer trekken, maar mijn dieseltje doet het veel fijner en makkelijker.

Wat je ook ga kiezen, een E rijbewijs is alleen maar fijn en geeft veel meer mogelijkheden.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:19

Ik zit met totaal gewicht nog netjes onder de 3500kg. Kan dus zeker wel indien je trailer niet te zwaar is en je enkel 1 paard vervoert of twee hele kleine ponys/shets.

Inderdaad wat hoger in de toeren laten komen. Nu hij gechipt is, is het helemaal fijn rijden met de trailer erachter. Heeft er echt geen moeite mee. In de 5 rijd ik alleen heel soms op de snelweg als het rustig is.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Caddy met trailer wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:20

Ik rijd automaat, maar dan in de S stand ipv D.

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Caddy met trailer wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:16

Geen trailer hier, maar wel een caddy. Helaas geen betrouwbare auto...

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:44

Qimm schreef:
just_kiki schreef:
Let erop dat ze bij B rijbewijs kijken naar de gehele combi (dus als jij 2000laadvermogen hebt, pakken ze dat) terwijl met BE, kijken ze naar het daadwerkelijke gewicht wat je bij hebt ;)

Dus 1300 mag je prima trekken met 1500kg. Maar als je word aangehouden ben je de l*l want dan gebruiken ze dus 2000laad vermogen



Nou is het natuurlijk niet zo dat ze een weegschaal bij zich hebben :=

Maar het E zit je eigenlijk altijd goed

Dat hoeft ook niet, die zit al in het wegdek......

Voor de rest adviseer ik zeker de helft van de posters hier om zich nog eens terdege in de regels en hun combi te verdiepen en voor TS:
Haal je E-rijbewijs en neem een late T4 met dikke 2.5 5-pitter diesel en een handbak.

Nog beter: neem een Ford Custom. Niet zo sexy maar wel betrouwbaar en zoek er eentje uit met power, veel power.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 23:50

psypony schreef:
En trouwens fijn om te horen caddy-rijders dat de auto goed bevalt! Voor mij is de keuze tussen een caddy en transporter wel weer een stukje moeilijker geworden omdat nu 1 van mijn argumenten tegen de transporter weer wegvalt (het e rijbewijs) maar zo te horen waarschijnlijk zijn beide modellen in mijn geval aan te raden dus.


Als je argument van E wegvalt, kies ten allen tijde de Transporter. Wat Ikke al zegt. Alles lief leuk en aardig met zon lichte combi de straat op te gaan. Maar zodra paardlief achterin toch een keer begint op te spelen heb je echt een probleem. En dat hoeft echt niet wild te zijn. Ik ben al 2x bijna verongelukt omdat mijn paardlief ritmisch begon te bumpen tegen de zijwand. Dat gaf geweldige resonantie en op een recht stuk weg gingen we fijn aan de slinger. En het was echt geen klein autootje wat ervoor stond, Volvo V70. Als met trailer en je kan, ga voor dik :D

pillow
Berichten: 7793
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Caddy met trailer wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:44

een weegschaal in het wegdek??

Rex_Rolfo

Berichten: 5378
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 15:52