E rijbewijs halen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lianne125
Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:08

Gefeliciteerd iedereen die geslaagd is! *\o/*

Tristan XI B+0 -----> L1+6-----> L2 +6-----> M1+11 ----> M2+12 ----> Z1 +10 -----> Z2+10 -----> ZZ-licht+6!


Lys_PPA
Berichten: 1332
Geregistreerd: 30-09-19

Re: E rijbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:57

Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die zo enorm tegen het examen op keek.

Ik heb in het begin van dit jaar ook mijn BE rijbewijs gehaald, 10 jaar na het B examen (dacht als ik die pas toch moet verlengen, dan doe maar meteen het aanhangwagenrijbewijs erbij haha). Ik had thuis al wat geoefend met de aanhanger, de dagcursus ging ook erg goed en toen het examen.. ging naar mijn idee best slecht. Achteruitzetten in bocht wilde me niet lukken (moest ik doen op een kruispunt met drempel), maar goed, gelukkig wel geslaagd. Inmiddels al zoveel keren met de trailer gereden dat ik me afvraag waar ik zo zenuwachtig voor geweest ben.

Anouk1605
Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: E rijbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:32

Ik wil ook graag m'n E achter b halen. Rij al een jaar of 4/5 met een B combinatie. Durf ook te zeggen dat ik er behoorlijk handig mee ben. Maar mijn grote angst: ik ben bang dat ik het door mijn zenuwen enorm verknal. Daardoor durf ik mij niet aan te melden voor een intake. Iedereen die me kent vindt het nergens op slaan maar ik ben er echt ongelooflijk bang voor. Dus ik twijfel al dik 2 jaar en heb al tig keer offertes aangevraagd enzo |o

Anouk <3

Kabayo
Berichten: 13879
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:38

Anouk1605 schreef:
Ik wil ook graag m'n E achter b halen. Rij al een jaar of 4/5 met een B combinatie. Durf ook te zeggen dat ik er behoorlijk handig mee ben. Maar mijn grote angst: ik ben bang dat ik het door mijn zenuwen enorm verknal. Daardoor durf ik mij niet aan te melden voor een intake. Iedereen die me kent vindt het nergens op slaan maar ik ben er echt ongelooflijk bang voor. Dus ik twijfel al dik 2 jaar en heb al tig keer offertes aangevraagd enzo |o

Dit had ik ook! Heb zelf ook ontzettende faal angst. Ik weet dat dit makkelijk klinkt maar het valt mee. Als je je zelf echt vertrouwd met de combi en met lessen geen fouten meer maakt lukt je het echt! Ik heb ook best lang gewacht met die stap te zetten maar ben zo gelukkig dat ik hem nu heb :D Gewoon doen! Nu direct bellen haha

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Re: E rijbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:57

Ik heb vanmiddag mijn eerste "in-les" bij een andere rijschool, nu niet zenuwachtig gelukkig.

Maar inderdaad ook faalangst waardoor ik tijdens het examen na mijn dagcursus echt een flater sloeg

"Great minds discuss ideas;
average minds discuss events;
small minds discuss people."

manubres
Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:24

Voor de mensen die een E willen halen. Ik heb een kennis die een dagcursus deed, gezakt en (veel) geld kwijt...bleek later dat ze met haar auto en trailer gewoon zonder E mocht rijden....

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

Kabayo
Berichten: 13879
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:21

manubres schreef:
Voor de mensen die een E willen halen. Ik heb een kennis die een dagcursus deed, gezakt en (veel) geld kwijt...bleek later dat ze met haar auto en trailer gewoon zonder E mocht rijden....

Toch is een BE rijbewijs wel erg makkelijk met paarden :P

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

_willemijn
Berichten: 18
Geregistreerd: 18-10-19
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Re: E rijbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:44

Ik ben op dit moment bezig om mijn B rijbewijs te halen en zit er aan te denken om hierna ook meteen
mijn E te halen. Ondanks dat ik op dit moment niet erg actief ben in de paardensport & nog geen eigen
paard heb.

Als ik het hier zo beetje hoor is het dus beter om een paar keer een les van 2 uur in te plannen en dan
een examen in plaats van een dagcursus.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Suziiiie en 45 bezoekers