E rijbewijs halen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 15:26

Leuk Flevolander! Dan gaan wij ongeveer tegelijkertijd lessen en afrijden! Wil je in één dag het examen halen of in meerdere?

Edit: in mijn vorige post vroeg ik hoe lang het duurde voordat je Eigen Verklaring binnen is. Ik heb het antwoord al: 10 minuten :+


Elitedeux
Berichten: 688
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 16:06

Ik heb het uiteindelijk na 3 x gehaald. 2 x een dagcursus gedaan, waarbij alles goed ging. Helaas door enorme faalangst de eerste 2 x gezakt. Voor de derde keer had ik 2 uur les en toen ging alles wel weer goed, helaas ging de bus waarmee ik mijn examen moest doen 15 minuten voor het examen kapot :Y) Gelukkig kon er snel vervanging worden geregeld in de vorm van een Mini Cooper, wel even wat anders dan een hoge bus :') Ik had verwacht dat ik hierdoor weer enorm zou gaan stressen maar ik bleef gelukkig rustig. De rit ging perfect ondanks dat ik nog nooit in zo'n auto had gereden en dus dik geslaagd.

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

Flevolander
Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 16:17

xIrlijn schreef:
Leuk Flevolander! Dan gaan wij ongeveer tegelijkertijd lessen en afrijden! Wil je in één dag het examen halen of in meerdere?

Edit: in mijn vorige post vroeg ik hoe lang het duurde voordat je Eigen Verklaring binnen is. Ik heb het antwoord al: 10 minuten :+


Ik heb nog geen idee, even de proefles afwachten hoe dat bevalt en dan een plan maken :j

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:53

Elitedeux schreef:
Ik heb het uiteindelijk na 3 x gehaald. 2 x een dagcursus gedaan, waarbij alles goed ging. Helaas door enorme faalangst de eerste 2 x gezakt. Voor de derde keer had ik 2 uur les en toen ging alles wel weer goed, helaas ging de bus waarmee ik mijn examen moest doen 15 minuten voor het examen kapot :Y) Gelukkig kon er snel vervanging worden geregeld in de vorm van een Mini Cooper, wel even wat anders dan een hoge bus :') Ik had verwacht dat ik hierdoor weer enorm zou gaan stressen maar ik bleef gelukkig rustig. De rit ging perfect ondanks dat ik nog nooit in zo'n auto had gereden en dus dik geslaagd.

Wat fijn dat het uiteindelijk toch gelukt is! :)

Misschien gekke vraag, maar op wat voor dingen kunnen ze je laten zakken? Zak je bijvoorbeeld als je bij het achteruitrijden niet kaarsrecht gaat?

harriehoef
Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 21:53

xIrlijn schreef:
Elitedeux schreef:
Ik heb het uiteindelijk na 3 x gehaald. 2 x een dagcursus gedaan, waarbij alles goed ging. Helaas door enorme faalangst de eerste 2 x gezakt. Voor de derde keer had ik 2 uur les en toen ging alles wel weer goed, helaas ging de bus waarmee ik mijn examen moest doen 15 minuten voor het examen kapot :Y) Gelukkig kon er snel vervanging worden geregeld in de vorm van een Mini Cooper, wel even wat anders dan een hoge bus :') Ik had verwacht dat ik hierdoor weer enorm zou gaan stressen maar ik bleef gelukkig rustig. De rit ging perfect ondanks dat ik nog nooit in zo'n auto had gereden en dus dik geslaagd.

Wat fijn dat het uiteindelijk toch gelukt is! :)

Misschien gekke vraag, maar op wat voor dingen kunnen ze je laten zakken? Zak je bijvoorbeeld als je bij het achteruitrijden niet kaarsrecht gaat?


Volgens mij als je een bijzondere verrichting 2 keer opnieuw doet/moet steken. Je mag max 2 keer weer een stukje rechtuit bijvoorbeeld als je achteruit moet maar scheef gaat, of als je niet helemaal recht voor je laadperron staat en je dus weer een stukje vooruit moet. Als je niet veilig door het verkeer gaat, je moet goed de omgeving rondom je aanhanger in de gaten hebben. Anticiperen in het verkeer, je bent een stuk groter, langer en zwaarder dan alleen een personenauto. Maar dit is natuurlijk wel gelijk aan je b rijbewijs.

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: E rijbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 17:56

Ik heb vandaag examen gehad. Gelukkig gehaald yay. Maar ik mocht maar 1x steken bij het achteruit rijden aldus de examinator voordat ze uitstapte.

belle_boef
Berichten: 10724
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:24

Selka schreef:
Ik heb vandaag examen gehad. Gelukkig gehaald yay. Maar ik mocht maar 1x steken bij het achteruit rijden aldus de examinator voordat ze uitstapte.


Gefeliciteerd
Wat een onzin. Bij twijfel gewoon kijken. Schade is duurder

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:29

belle_boef schreef:
Selka schreef:
Ik heb vandaag examen gehad. Gelukkig gehaald yay. Maar ik mocht maar 1x steken bij het achteruit rijden aldus de examinator voordat ze uitstapte.


Gefeliciteerd
Wat een onzin. Bij twijfel gewoon kijken. Schade is duurder


Thanks. Ben het helemaal met je eens hoor maar dit is letterlijk wat zij tegen mij zei voordat ze mij de bocht achteruit liet maken. Mijn instructeur had gezegd 2x ophalen maar zij gaf aan dat het 1x mocht.

Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: E rijbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:31

Klopt, mij is toen ook door meerdere instructeurs verteld dat je op examen maar 1x mag corrigeren/uitstappen.
In de praktijk doe je dat natuurlijk wel vaker als het nodig is.

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:31

Gefeliciteerd Selka! Klinkt als een strenge examinator? Hoe vond je de bocht bij het cbr? :P

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: E rijbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:57

Gefeliciteerd alle geslaagden!
@GA: niet streng, standaard. Bij het examen mag je maar 1x steken en maar 1x uitstappen om te kijken hoe ver je nog moet. Zo kan de examinator goed zien of jij voldoende voertuigcontrole en inzicht in de afmetingen van je voertuig hebt.
Natuurlijk kan je in praktijk vaker steken en vaker kijken (doe ik ook regelmatig hoor), maar bij een examen mag dat niet

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:59

Ik haak ook even in, heb eerst een dag cursus gedaan, maar dankzij mijn faalangst, en een weinig sympathieke examinator, wat het nog veel erger maakte, ben ik de eerste keer gezakt.

Ben nu op stalterrein ook aan het oefenen met bochtjes achteruit, maar het wil nog niet lukken. Hoop hier wat motivatie te vinden!!

"Great minds discuss ideas;
average minds discuss events;
small minds discuss people."

Sterre98
Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: E rijbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:05

Bij ons in het examen mocht je een keer steken +-2x
Zei de instructeur ook :)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:09

Ghostattack schreef:
Gefeliciteerd Selka! Klinkt als een strenge examinator? Hoe vond je de bocht bij het cbr? :P


Toen ik zag dat ik een dame had zakte de moed mij in de schoenen :+ Ze was wel aardig maar erg correct/streng. Gelukkig gaat achteruit rijden heel goed en had ik daardoor weinig stress.

Die bocht is lekker krap he haha. Die arme Kees dacht volgens mij dat ik het hek mee zou nemen maar ik heb m keurig 4x geoefend en 4x zonder problemen gereden.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:11

Equipro schreef:
Ik haak ook even in, heb eerst een dag cursus gedaan, maar dankzij mijn faalangst, en een weinig sympathieke examinator, wat het nog veel erger maakte, ben ik de eerste keer gezakt.

Ben nu op stalterrein ook aan het oefenen met bochtjes achteruit, maar het wil nog niet lukken. Hoop hier wat motivatie te vinden!!


Ik had dit nog nooit gedaan en vriend+vader konden mij niet uitleggen wat ik moest doen.. Maar toen kreeg ik de tip: stuur naar het kopschot. Waar je meer trailer ziet daar moet je naartoe sturen om m recht te maken. Sinds ik die tip heb gehad kan ik zo achteruit op een laaddock etc. parkeren.

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:11

Volgens mij heeft het cbr expres die locatie uitgekozen _O- Ik heb hem ook iets van 4x geoefend met Kees. Vervolgens met mijn examen moest ik die bocht in de ergste stortbui ooit doen, dus ik zag überhaupt al niks :')

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: E rijbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:17

Ghostattack, neee!! Oh dat was echt mijn grootste angst gister. Dat het zou stortregenen.

Arme jij! Gelukkig heb je t gehaald.

Lenexa
Berichten: 603
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:19

Wat Nessinator zegt, zo was het bij mij ook. 1 keer steken mag, als het vaker nodig is beheers je het niet voldoende of is de situatie lastig. Hij zei tegen mij dat ze je echt niet voor een mega lastige situatie zetten waardoor meerdere keren steken nodig zou moeten zijn.

Mijn instructeur zei, gewoon netjes rijden. Oplet punten: goed kijken en op de juiste momenten in de juiste spiegel ( bochten volgen, uitzwaai checken etc), goed opletten bij stil staan dat je combinatie recht is ook al betekent dat dat je wat voor het stoplicht o.i.d. stil moet gaan staan en je bijzondere verrichten vooral in een erg laag tempo rijden.

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 15:07

Ik ben geslaagd! Was echt zo zenuwachtig, moest van te voren mijn handtekening zetten en mijn hand bibberde echt zo dat die krabbel nergens op leek :') heb wel gewoon tegen de examinator gezegd dat ik extreem zenuwachtig was en soms ook als ik even afremde voor een zijstraat gewoon uitgesproken dat ik weinig zicht/ overzicht had en daarom even stopte. Zo nu lekker naar mijn pony om even te relaxen en bij te komen *\o/*

ikke
Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 19:59

Scum schreef:
Klopt, mij is toen ook door meerdere instructeurs verteld dat je op examen maar 1x mag corrigeren/uitstappen.
In de praktijk doe je dat natuurlijk wel vaker als het nodig is.

Wordt er tegenwoordig niet meer geleerd een merkpunt uit te zoeken?

Toen ik C-E haalde, zette je de combi recht voor het dok, uitstappen; kijken hoe ver je nog moest, merkpunt bij de cabine, terugrijden tot merkpunt en klaar. Set staat goed voor het dok.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Sonraffie
Berichten: 1286
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Warder, Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:07

Ik ben 23, heb op mijn 18e mijn B gehaald en bijna 3 jaar geleden mijn E, tot op de dag van vandaag super blij mee dat ik niet meer afhankelijk ben!

Heb een poging gedaan tot eerst zelf oefenen maar werd daar juist heel zenuwachtig van en lukte niet, dus echt puur met mn lessen gedaan, heb 2 ochtenden gedaan en daarna afgereden (met 2 vingers in mn neus :') )

✨Sonante 25/05/1999-22/08/2019 (Lancet X Saluut) ✨
Ravello 04/06/2015 (Almglimt X Haugguten)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:44

ikke schreef:
Scum schreef:
Klopt, mij is toen ook door meerdere instructeurs verteld dat je op examen maar 1x mag corrigeren/uitstappen.
In de praktijk doe je dat natuurlijk wel vaker als het nodig is.

Wordt er tegenwoordig niet meer geleerd een merkpunt uit te zoeken?

Toen ik C-E haalde, zette je de combi recht voor het dok, uitstappen; kijken hoe ver je nog moest, merkpunt bij de cabine, terugrijden tot merkpunt en klaar. Set staat goed voor het dok.


Dat heeft mijn instructeur mij wel geleerd ja. Daardoor hoefde ik na 1x het laaddok te hebben gereden daarna niet meer uit te stappen.

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:50

Gefeliciteerd met jullie BE Selka en Flip!! :D

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:24

ikke schreef:
Scum schreef:
Klopt, mij is toen ook door meerdere instructeurs verteld dat je op examen maar 1x mag corrigeren/uitstappen.
In de praktijk doe je dat natuurlijk wel vaker als het nodig is.

Wordt er tegenwoordig niet meer geleerd een merkpunt uit te zoeken?

Toen ik C-E haalde, zette je de combi recht voor het dok, uitstappen; kijken hoe ver je nog moest, merkpunt bij de cabine, terugrijden tot merkpunt en klaar. Set staat goed voor het dok.


Dat is mij inderdaad ook geleerd en heb ik ook gedaan bij mijn examen. Maar met corrigeren wordt denk ik ook bedoeld weet vooruit rijden als je niet uit komt, dat mag 1x zei mijn instructeur.

SuzieQ
Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 18:32

Hier ook geslaagd vandaag! Superblij *\o/*

Manoeuvres gingen bij mij echt heel slecht door de spanning.
Gelukkig een superaardige examinator en het rijden in het verkeer ging goed.

Nu op zoek naar een trailer! :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers