Ben ik verantwoordelijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
GDG
Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 11:47

Je bent alsnog niet duidelijk want je zégt dat je niet wil dat ze snoep geeft maar verbindt er geen enkele consequentie aan. Ze doet het gewoon telkens weer en jij laat het gaan (ja, je zegt er wat van maar weet zelf inmiddels natuurlijk ook wel dat dat geen enkele zin heeft). Waarom ga je hier (al zo lang) mee door? Wat haal jij hieruit?

koeien op de weg...


Anoniem

Re: Ben ik verantwoordelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 12:29

Ja, je verzorgstertje is (nu!) een ongeleid projectiel. Maar ik denk dat je er het meest aan hebt voor de toekomst als je verandert hoe je dingen zélf aanpakt. Je laat een dertienjarige zonder toezicht van een volwassen paardenvakmens bij jouw paarden. Je laat haar snoep geven terwijl je dat niet wilt. Je laat haar kinderen op hun rug zetten zonder daar consequenties aan te verbinden.
Dat gaat nu fout met je puberverzorgster, maar dat zal ook bij de meeste volwassen verzorgers op een gegeven moment fout gaan omdat als jij geen grenzen aangeeft, mensen hun eigen inzicht gaan gebruiken in wat wel/niet kan en je weet 100% zeker dat die grenzen nooit precies daar lopen waar jij wilt dat ze lopen.
Ik vind het ook wel tekenend dat je hier aangeeft dat jij niet op je strepen kunt gaan staan bij je verzorgster, want als je dat doet dan....... zegt ze 'Ja maar'. Als dat echt het allerergste is wat ze doet bij een beetje tegengas dan mag je echt van geluk spreken.

Ik vermoed ook dat het hier helemaal niet gaat om een ongeleid projectiel van een verzorgstertje, maar om een verzorgstertje dat totaal niet begeleid wordt. Als jij niet duidelijk maakt wat je wilt, inclusief vermelding van consequenties als het toch nog een keer fout gaat én doorpakt als het helaas toch zover is, hoe kan een dertienjarige dan in vredesnaam ruiken dat jij iets écht meent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 12:46

GDG schreef:
Je bent alsnog niet duidelijk want je zégt dat je niet wil dat ze snoep geeft maar verbindt er geen enkele consequentie aan. Ze doet het gewoon telkens weer en jij laat het gaan (ja, je zegt er wat van maar weet zelf inmiddels natuurlijk ook wel dat dat geen enkele zin heeft). Waarom ga je hier (al zo lang) mee door? Wat haal jij hieruit?


Ik? Niets, maar mijn paarden wel. Mijn shet krijgt meer aandacht, mijn oudste ruin krijgt terug wat werk en ik hoef me tegenover die 2 niet meer schuldig te voelen dat de jongste zoveel tijd opslorpt.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Ben ik verantwoordelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 12:49

Misschien is het een landen-kloof ofzo maar ik vind dat jullie de verzorgster echt belachelijk veel verdedigen.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 12:52

xyzutu2 schreef:
Ja, je verzorgstertje is (nu!) een ongeleid projectiel. Maar ik denk dat je er het meest aan hebt voor de toekomst als je verandert hoe je dingen zélf aanpakt. Je laat een dertienjarige zonder toezicht van een volwassen paardenvakmens bij jouw paarden. Je laat haar snoep geven terwijl je dat niet wilt. Je laat haar kinderen op hun rug zetten zonder daar consequenties aan te verbinden.
Dat gaat nu fout met je puberverzorgster, maar dat zal ook bij de meeste volwassen verzorgers op een gegeven moment fout gaan omdat als jij geen grenzen aangeeft, mensen hun eigen inzicht gaan gebruiken in wat wel/niet kan en je weet 100% zeker dat die grenzen nooit precies daar lopen waar jij wilt dat ze lopen.
Ik vind het ook wel tekenend dat je hier aangeeft dat jij niet op je strepen kunt gaan staan bij je verzorgster, want als je dat doet dan....... zegt ze 'Ja maar'. Als dat echt het allerergste is wat ze doet bij een beetje tegengas dan mag je echt van geluk spreken.

Ik vermoed ook dat het hier helemaal niet gaat om een ongeleid projectiel van een verzorgstertje, maar om een verzorgstertje dat totaal niet begeleid wordt. Als jij niet duidelijk maakt wat je wilt, inclusief vermelding van consequenties als het toch nog een keer fout gaat én doorpakt als het helaas toch zover is, hoe kan een dertienjarige dan in vredesnaam ruiken dat jij iets écht meent?


Als ik op die leeftijd iets niet mocht, deed ik dat niet. Daar hoefden geen consequenties aan vast te hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 12:52

SVRL schreef:
GDG schreef:
Je bent alsnog niet duidelijk want je zégt dat je niet wil dat ze snoep geeft maar verbindt er geen enkele consequentie aan. Ze doet het gewoon telkens weer en jij laat het gaan (ja, je zegt er wat van maar weet zelf inmiddels natuurlijk ook wel dat dat geen enkele zin heeft). Waarom ga je hier (al zo lang) mee door? Wat haal jij hieruit?


Ik? Niets, maar mijn paarden wel. Mijn shet krijgt meer aandacht, mijn oudste ruin krijgt terug wat werk en ik hoef me tegenover die 2 niet meer schuldig te voelen dat de jongste zoveel tijd opslorpt.


Ik weet niet waar je ergens woont maar ik kan me niet voorstellen dat je zo in de middle of nowhere woont dat er geen ander kind te vinden is die je pony's wil verzorgen én die zich aan de afspraken houd..
Het is al vaker gezegd maar het is aan jou wat je ermee doet. Ik zou een andere verzorgster zoeken, dit is wachten tot er echt een keer ongelukken gebeuren als je met deze door gaat.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 12:53

Wegen de voordelen nog wel op tegen de nadelen? Is dat nog wel in verhouding? Jij hebt nu niet alleen de nadelen (de zorgen) maar je paarden worden er zo te lezen ook niet beter van.

Zou het niet handiger zijn om de verzorgster te laten gaan (voor de duidelijkheid: weg te laten gaan en blijven) en in plaats daarvan goede afspraken te maken met de buurvrouw die waarschijnlijk een stuk beter in het verzorgplaatje past? Dan kunnen jullie met zijn tweeën voor de drie paarden zorgen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

GDG
Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 12:54

SVRL schreef:
GDG schreef:
Je bent alsnog niet duidelijk want je zégt dat je niet wil dat ze snoep geeft maar verbindt er geen enkele consequentie aan. Ze doet het gewoon telkens weer en jij laat het gaan (ja, je zegt er wat van maar weet zelf inmiddels natuurlijk ook wel dat dat geen enkele zin heeft). Waarom ga je hier (al zo lang) mee door? Wat haal jij hieruit?


Ik? Niets, maar mijn paarden wel. Mijn shet krijgt meer aandacht, mijn oudste ruin krijgt terug wat werk en ik hoef me tegenover die 2 niet meer schuldig te voelen dat de jongste zoveel tijd opslorpt.

Dat is dus juist wat jij eruit haalt. Je hebt dus eigenlijk teveel paarden om zelf goed te verzorgen en daardoor accepteer jij wat dit meisje allemaal doet. Ik hoor een hoop geklaag maar geen actie.

koeien op de weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:01

@Ayasha: Nee hoor, ik snap je wel, ik zou ook niet blij worden van een verzorgster die al mijn bevelen negeert. En ik was als tiener als de dood dat ik iemand tegen me in het harnas zou jagen, dus ik zou ook nooit tegen de wensen/bevelen van een volwassene in zijn gegaan (wat trouwens ook niet alleen maar voordelen heeft in deze wereld).

Maar ik zou sowieso geen dertienjarige zonder toezicht van een paardenmens voor mijn paarden laten zorgen. En ik zou haar al helemaal niet al een jaar lang tegen mijn zin mijn paarden snoep laten voeren en ze daarmee zo over de zeik laten maken dat ze mensen uit de wei jagen en ik al mijn tijd bezig ben met het herstellen van dominantieproblemen omdat ze van mijn puberverzorgster elke dag leren dat ze over mensen heen mogen lopen, letterlijk/figuurlijk.
Als je dat alles al toestaat, dan klinkt het voor mij alsof je die dertienjarige ook echt nodig hebt. En als je haar echt nodig hebt en je wilt haar echt houden, dan zul je haar ook goed moeten begeleiden. En dan kun je je er in mijn ogen niet vanafmaken met dat ik heb gezegd dat iets zoals snoep geven niet mocht, maar ik heb wel steeds toegestaan dat ze het toch doet, en soms zeg ik dat het toch echt niet mag, maar dan verbind ik er geen consequenties aan en vervolgens laat ik het haar gewoon weer doen omdat ze anders 'Ja maar' tegen mij zegt...
Dan gaat er iets aan jouw eigen kant van de communicatie ook echt niet goed. En dan kun je van een dertienjarige al helemaal niet verwachten dat die tussen jouw niet bestaande regels doorleest om te zien wat nou echt de regels zijn.

Kijk, als je haar wilt dumpen dan zou ik dat gewoon doen. Ik had sowieso geen dertienjarige bij mijn paarden gelaten, en als ik dat wel zou doen dan zou ik er zelf altijd bij zijn, en als ze dan mijn instructies negeert dan krijgt ze één waarschuwing en dan is het klaar. Maar dat is omdat ik ook weet dat ik mijn instructies Heel Duidelijk maak zodat zelfs een dertienjarige puber nog snapt dat dit Bevelen zijn, geen suggesties. Als ze dat dan nog steeds niet inziet dan is het natuurlijk meteen klaar.
Maar als ik bevelen serveer als suggesties en zelf ook niet het nut zie van ze opvolgen met consequenties, en je kiest er blijkbaar al voor om een dertienjarige je paarden te blijven doen dus dat zal wel nodig zijn, en je hebt hier al een heel topic van vier pagina's met mensen die aangeven dat je bijzonder onduidelijk communiceert, dan kan het geen kwaad om ook eens naar je eigen aandeel in dit probleem te kijken, want daar zit denk ik het werkelijke probleem.
Meisje eruit schoppen kan altijd nog, zelfs vandaag al je daar zin in hebt, maar het klinkt alsof het werkelijke probleem van de TS daar niet mee wordt opgelost, want als ze diezelfde communicatieproblemen meeneemt naar een volwassene, dan zul je daar eenzelfde resultaat krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:07

xyzutu2 schreef:
@Ayasha: Nee hoor, ik snap je wel, ik zou ook niet blij worden van een verzorgster die al mijn bevelen negeert. En ik was als tiener als de dood dat ik iemand tegen me in het harnas zou jagen, dus ik zou ook nooit tegen de wensen/bevelen van een volwassene in zijn gegaan (wat trouwens ook niet alleen maar voordelen heeft in deze wereld).

Maar ik zou sowieso geen dertienjarige zonder toezicht van een paardenmens voor mijn paarden laten zorgen. En ik zou haar al helemaal niet al een jaar lang tegen mijn zin mijn paarden snoep laten voeren en ze daarmee zo over de zeik laten maken dat ze mensen uit de wei jagen en ik al mijn tijd bezig ben met het herstellen van dominantieproblemen omdat ze van mijn puberverzorgster elke dag leren dat ze over mensen heen mogen lopen, letterlijk/figuurlijk.
Als je dat alles al toestaat, dan klinkt het voor mij alsof je die dertienjarige ook echt nodig hebt. En als je haar echt nodig hebt en je wilt haar echt houden, dan zul je haar ook goed moeten begeleiden. En dan kun je je er in mijn ogen niet vanafmaken met dat ik heb gezegd dat iets zoals snoep geven niet mocht, maar ik heb wel steeds toegestaan dat ze het toch doet, en soms zeg ik dat het toch echt niet mag, maar dan verbind ik er geen consequenties aan en vervolgens laat ik het haar gewoon weer doen omdat ze anders 'Ja maar' tegen mij zegt...
Dan gaat er iets aan jouw eigen kant van de communicatie ook echt niet goed. En dan kun je van een dertienjarige al helemaal niet verwachten dat die tussen jouw niet bestaande regels doorleest om te zien wat nou echt de regels zijn.

Kijk, als je haar wilt dumpen dan zou ik dat gewoon doen. Ik had sowieso geen dertienjarige bij mijn paarden gelaten, en als ik dat wel zou doen dan zou ik er zelf altijd bij zijn, en als ze dan mijn instructies negeert dan krijgt ze één waarschuwing en dan is het klaar. Maar dat is omdat ik ook weet dat ik mijn instructies Heel Duidelijk maak zodat zelfs een dertienjarige puber nog snapt dat dit Bevelen zijn, geen suggesties. Als ze dat dan nog steeds niet inziet dan is het natuurlijk meteen klaar.
Maar als ik bevelen serveer als suggesties en zelf ook niet het nut zie van ze opvolgen met consequenties, en je kiest er blijkbaar al voor om een dertienjarige je paarden te blijven doen dus dat zal wel nodig zijn, en je hebt hier al een heel topic van vier pagina's met mensen die aangeven dat je bijzonder onduidelijk communiceert, dan kan het geen kwaad om ook eens naar je eigen aandeel in dit probleem te kijken, want daar zit denk ik het werkelijke probleem.
Meisje eruit schoppen kan altijd nog, zelfs vandaag al je daar zin in hebt, maar het klinkt alsof het werkelijke probleem van de TS daar niet mee wordt opgelost, want als ze diezelfde communicatieproblemen meeneemt naar een volwassene, dan zul je daar eenzelfde resultaat krijgen.



Niet mee eens. De kinderen van mijn broer zijn 2 jaar geleden voor het eerst komen logeren. Oudste was toen 11,5 en de jongste 4. Heb hen toen gezegd dat ze enkel in de wei mochten als ik hen mee vroeg en dat ze niet zonder mij bij de paarden mogen blijven. Heb dat toen 1 keer gezegd en toen ze vorig jaar een heel weekend kwamen, heb ik het niet eens herhaald. Ondanks dat ik slechts 1 keer gezegd heb wat ik wil en er ook geen consequenties aan vastgehangen heb, houden zij zich wel aan de gemaakte afspraak en zij zijn een pak jonger.

De sugestie dat ik te veel paarden heb: mijn oudste paard is 4 jaar geleden zwaar ziek geweest en mag niet meer belast worden. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om hem te verkopen. Shet is er gekomen als gezelschap voor mijn oudste paard en om mee te tutten, die gaat ook niet weg.

Edit: ik reed op die leeftijd op een manege, was daar ook vaak alleen op stal klusjes aan het doen, terwijl de volwassenen in de cafetaria zaten, zonder zicht op de stallen. Ik mocht er bij alle paarden op stal, zelfs bij de dekhengst. Op een bepaald moment was er een pony gekocht op de slachtmarkt, die totaal onopgevoed was en gevaarlijk was. De manegebaas heeft mij maar 1 keer moeten zeggen dat ik niet bij de pony mocht gaan, kwam destijds niet eens in de buurt van de stal. 13 à 14 is toch wel al een leeftijd waarop je beter moet weten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-06-19 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:15

T’s als ik jou was zou ik haar alleen laten verzorgen als jjj erbij bent. Of de keuze maken dat ze ermee stopt. Ze luisteren blijkbaar niet of hebben iets in hun hoofd waar jij niet achter staat. Straks gebeuren er ongelukken of word je pony doodziek door een keuze die zij maakt.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Evelijn
Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:17

Maar als iemand dan niet luistert naar je richtlijnen... want consequenties hoef je natuurlijk alleen uit te voeren als de regel wordt overtreden....

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:19

Goed, je broer heeft dus kinderen waarbij je iets maar 1 keer hoeft te zeggen, zonder consequenties eraan vast te hangen en alles gaat goed.

Tegelijkertijd heb je al een jaar lang (!) een minderjarige verzorgster rondlopen die alles doet wat jij haar verbiedt (ter verdediging van het meisje: zonder jouw toezicht en zonder consequenties daaraan vast te hangen terwijl je haar de fouten gewoon laat maken zonder in te grijpen), jouw paarden lijden eronder in de zin van dat ze respectloos en opdringerig worden naar mensen, jij 'lijdt' eronder want je bent nu steeds bezig om je jonge paard te corrigeren voor alle fouten die je verzorgster hem met haar snoep voeren/opdringerig laten zijn aanleert...

Ja, dat meisje is gewoon niet goed opgevoed en ik zou haar ook niet hoeven als verzorgster, maar het werkelijke probleem ben jij ben ik bang echt zelf. Dat je je paarden hier al een jaar lang onder laat lijden, alleen omdat je vriend het zielig vind om haar weg te sturen en jij niets 'kunt' doen, want als je er iets van zegt dan zegt ze 'ja maar...'?

Dan klopt er toch ook echt iets niet?
Maar ik ben bang dat deze posts je niet gaan helpen om dat in te zien, al was het alleen maar omdat dat nu al verschillende keren door zoveel mensen is gezegd en jouw enige reacties zijn: andere kinderen zijn braaf. Ik was als kind heel gehoorzaam. Mijn vriend vindt het zielig al ik haar wegstuur. Ik kan haar niets verbieden want dan zegt ze ja maar.

Het enige wat jij wilt horen in dit topic is blijkbaar: wat een monster is dat meisje, zo ongehoorzaam, stuur haar weg!
En dat zou sowieso geen slecht idee zijn.
Het enige probleem is dat het werkelijke probleem ook dan gewoon blijft bestaan: dat jij liever een jaar lang in jouw eigen woorden iemand je paarden laat verpesten en in gevaar laat brengen door ze slecht en opdringerig gedrag aan te leren, dan dat je voor ze opkomt. Dat vind ik het grootste probleem. Iedereen kan eens een slechte verzorger over de vloer krijgen. That's life, helaas. Maar vrijwel iedereen zal zo iemand meteen van het erf zetten zodra de paarden in gevaar komen. Als jij dat al niet kunt met een dertienjarige, hoe doe je dat dan straks als je een volwassene op het erf hebt die niet doet wat jij wilt?

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:27

Ayasha schreef:
Misschien is het een landen-kloof ofzo maar ik vind dat jullie de verzorgster echt belachelijk veel verdedigen.


Ik dacht altijd dat Nederlanders directer waren dan Belgen :')

In snap niet waarom dit kind je verzorgster nog is, die stuur je toch de laan uit? :o

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:41

Gizeppie schreef:
T’s als ik jou was zou ik haar alleen laten verzorgen als jjj erbij bent. Of de keuze maken dat ze ermee stopt. Ze luisteren blijkbaar niet of hebben iets in hun hoofd waar jij niet achter staat. Straks gebeuren er ongelukken of word je pony doodziek door een keuze die zij maakt.


Heb gisteren een bericht gestuurd naar iemand met paarden in mijn gemeente, met de vraag of zij een paardenoppas aan huis weet. Blijkbaar doet zij dit in bijberoep. Ik ga na onze reis met haar afspreken.

Met de buurvrouw wil ik bekijken of zij kan ondersteunen als we een weekendje weg gaan.

Als ik thuis ben, laat ik haar ook niet alleen met de paarden. Ik heb haar nu ook gevraagd om mijn shet uit de wei te nemen tijdens het eten (shet moet apart of hij steelt het eten van de anderen) en het voer in de bakken te doen voor ze de paarden roept. Daar houdt ze zich dus wel aan.

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:51

SVRL schreef:
Als ik erbij ben, mag mijn verzorgstertje, als ze het aan mij vraagt, haar 2-jarig neefje op mijn pony zetten. Nu zie ik echter op fb, dat ze al 2 dagen na mekaar, tijdens mij afwezigheid en zonder mijn toestemming dus, haar neefje op mijn pony heeft gezet. Voor mijn vertrek heeft ze hiervoor geen toestemming gevraagd, maar ik heb het ook niet uitdrukkelijk verboden (had ook er niet aan gedacht dat haar neefje misschien kwam logeren).


ok...ik vind het toch heel erg raar dat hier niet gesproken wordt over hoefbevangenheid...je geeft niet alleen aan dat neefje erop mag als jij erbij bent...je geeft zelfs zelf nog aan dat je het niet uitdrukkelijk verboden hebt....hoe is dat te rijmen met het verhaal dat je het al verboden had??

geen idee waarom je uberhaupt het topic geopend heb..je had ook gewoon gelijk het meisje kunnen aanspreken, en nu komen er ineens allerlei andere dingen naar voren ook die het meisje niet goed zou doen..zou ik je verzorgstertje zijn, de verzorging overnemen zodat jij lekker op vakantie kunt en ik zou dit lezen, zou ik per direct alles neergooien en zeggen: regel maar wat anders of kom maar terug.

GUSTIxBILL
Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Ben ik verantwoordelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:05

Ze vroeg of ze verantwoordelijk was.
Daarvoor is dit topic geopend.
Niet over commentaar of verzorgster iets mag of niet.
Maar door alle vragen moet TS zich wel verantwoorden.
Ik zie haar nergens het meisje afkraken of slecht noemen.
Ik zie TS alleen info geven voor achtergrond en antwoorden op vragen of suggesties waar ze (om welke reden dan ook) niks mee kan...

Anoniem

Re: Ben ik verantwoordelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:13

In principe was dat al niet duidelijk, want ze schreef verantwoordelijk en bedoelde uiteindelijk aansprakelijk. Ze kreeg zowel antwoorden op de vraag over wettelijke aansprakelijkheid als op de vraag over of ze verantwoordelijk was.
Als je als volwassene een kind inschakelt om je paarden te verzorgen, dan ben je sowieso moreel verantwoordelijk voor dat alles goed gaat met zowel je paarden als je kinderen. En daarbij hoort duidelijke opdrachten geven en ervoor zorgen dat er alleen gebeurt wat jij wel wilt en nooit wat jij niet wilt. Dan kun je een kind het dus niet een jaar lang fout laten doen met als gevolg dat je paarden een jaar lang verpest worden omdat je haar niet op haar fouten durft te wijzen. Dat is onverantwoordelijk, niet alleen naar het kind maar ook naar je paarden toe.

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:38

GUSTIxBILL schreef:
Ze vroeg of ze verantwoordelijk was.
Daarvoor is dit topic geopend.
Niet over commentaar of verzorgster iets mag of niet.
Maar door alle vragen moet TS zich wel verantwoorden.
Ik zie haar nergens het meisje afkraken of slecht noemen.
Ik zie TS alleen info geven voor achtergrond en antwoorden op vragen of suggesties waar ze (om welke reden dan ook) niks mee kan...


en dat is helemaal prima. Maar als mensen dan aangeven dat ze niet duidelijk communiceert (gewoon goedbedoelde opmerking..dat kan en is ook niet erg) wordt het verhaal ineens compleet anders...dan ben je in het beste geval heeeeeeeeel erg onduidelijk in je openingspost of je bent gewoon een verhaal aan het verzinnen, om maar niet toe te hoeven geven, dat je heeeeel mss zelf ook niet helemaal duidelijk bent geweest...

verantwoorden moet overigens nooit...daar kies je toch echt zelf voor...en niemand dwingt ts om ineens ook de snoepjes die verzorgster geeft erbij te halen...dat er steeds meer bijgehaald wordt, in het begin is het een kleinigheidje en aan het eind is het ineens: nou, ik vraag volgende keer de buurvrouw want ze geeft ook snoepjes en dat wil ik ook niet...doe normaal...

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:28

verootjoo schreef:
Ayasha schreef:
Misschien is het een landen-kloof ofzo maar ik vind dat jullie de verzorgster echt belachelijk veel verdedigen.


Ik dacht altijd dat Nederlanders directer waren dan Belgen :')

In snap niet waarom dit kind je verzorgster nog is, die stuur je toch de laan uit? :o

_O- ik ben de uitzondering op de regel denk ik. _O-

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers