Paard dat al een jaar stilstaat in bruikleen/verkopen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
UK_eef
Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:00

Ik zou hem verkopen. Hij wordt er ook niet jonger op en het is zonde deze jaren op de wei te laten staan (niet dat ze dat erg vinden, het zal de droom zijn van elk paard). 8-) Na je master ben je minimaal 3 jaar ook druk met je carrière, lijkt me.


Jessica_K
Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Paard dat al een jaar stilstaat in bruikleen/verkopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:21

Ik zou hem niet verkopen, TS! Kom zo vaak verhalen tegen van mensen die hun paard verkocht hebben en spijt hebben, en doodongelukkig zijn omdat ze hun paardje ook nergens meer terug kunnen vinden en niet weten hoe hij terecht is gekomen. Je weet niet waar je paard belandt. Je kunt mensen niet op hun woord vertrouwen, ook al vind je de perfecte koper die belooft hem een forever home te zullen bieden. Volgens mij ben je dol op het paard en zul je eeuwig spijt krijgen als je hem weg doet.

Ik denk dat een baan van 40 uur p/w prima te combineren is met een paard, maar zou hem dan in elk geval wel in halfpension zetten. In de tussentijd kan ik me niet voorstellen dat er niet iemand is die voor een kleine vergoeding met hem aan de slag zou willen - hij klinkt echt als het ideale bijrijdpaard :)

There's nothing that you cannot do, when the horse becomes a part of you.

kwita
Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:24

LISA_L schreef:
Kwita: het is inderdaad erg moeilijk de situatie. Je hebt wel een leuke middenweg in ieder geval ! Tja en kan je een paard verkopen dat al een jaar stilstaat? Je kan er prima nu een zadel opgooien, want hij is kipmak maar dat is natuurlijk niet eerlijk naar het paard toe.
!


Wat is er niet eerlijk aan?.En zo is ze dus wel af en toe bereden, en daar kun je eerlijk in zijn bij verkoop.
De kopers kunnen haar ook weer langzaam op conditie brengen....

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Paard dat al een jaar stilstaat in bruikleen/verkopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:45

Ik wilde zeggen, kan je geen veulentje fokken. Maar het is geen merrie :+

Ik zou denk ik eerst kijken om iemand daar te laten stallen. Die dan met dr zorg kan helpen. Eventueel misschien tegen verminderde stal kosten meer zorg?

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Paard dat al een jaar stilstaat in bruikleen/verkopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:15


DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 13:51

Amber_anne schreef:
http://www.wetrecht.nl/bruikleen/

Bruikleen is wel degelijk iets waar een rechtsgeldig contract voor kan worden opgesteld

Maar bij een paard is er een groot schimmig gebied. Want blessures, wanneer heeft iemand daar schuld aan? Of koliek? Hoe dek je dat af?

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:14

DatBenIkNou schreef:
Amber_anne schreef:
http://www.wetrecht.nl/bruikleen/

Bruikleen is wel degelijk iets waar een rechtsgeldig contract voor kan worden opgesteld

Maar bij een paard is er een groot schimmig gebied. Want blessures, wanneer heeft iemand daar schuld aan? Of koliek? Hoe dek je dat af?


Dat is natuurlijk vast te leggen in het contract en is wat de eigenaar en lener samen willen. Zo willen sommige eigenaren dat de leaser alle da kosten betaalt of soms deel je het. Wij hebben mondeling een afspraak tot hoever we gaan met betalen en bij koliek een operatie niet doen. Samen hebben we ervoor gekozen om dat er niet in te zetten en alleen mondeling te doen.

Ik denk dat veel mensen onterecht bang zijn. Natuurlijk is er ook onderling vertrouwen nodig maar dat is er bij meerdere dingen. Er is dus zeker wel een juridisch gebied die deze vorm van lenen dekt

LISA_L
Berichten: 150
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Paard dat al een jaar stilstaat in bruikleen/verkopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-19 14:42

Verkoop is voor ons toch geen optie hebben we besloten. Hij blijft sowieso van mij!
We gaan kijken naar iemand die lekker met hem aan de slag wil met grondwerken en vrijheidsdressuur. De zomervakantie heb ik gelukkig wel tijd dus we kunnen rustig opzoek.

Ben door een aantal mensen benaderd die wel bij ons willen staan met een paardje en mee willen helpen. Even kijken of daar wat geschikts tussen zit!

Mochten we niks vinden gaat hij lekker het land op en kom ik een keer in de week poetsen en wandelen. We gaan zien hoe dat loopt. In ieder geval nemen de lasten af als er iemand bij komt staan i.p.v. een eigen nieuwe pony erbij moeten nemen en ouders alles zelf moeten doen.


Heel erg bedankt voor iedereens input !

pien_2010
Berichten: 43134
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Paard dat al een jaar stilstaat in bruikleen/verkopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:23

Dat klinkt heel goed en verstandig Lisa! Hopelijk zitten er leuke serieuze kandidaten tussen die er een win-win situatie van kunnen maken. Zij een goedkope stalling waarbij vrijwel altijd iemand is die de boel in de gaten houdt, je ouders geen werk meer, jouw paard heeft een kameraadje en er wordt nog wat met hem gedaan ook. Als jij dan thuis komt kun je een relax ritje op hem maken. Dat deden wij ook altijd op Hercule toen hij in Frankrijk stond.


BillyJ
Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Paard dat al een jaar stilstaat in bruikleen/verkopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 07:47

Klinkt idd heel verstandig. Leuk ook dat je al aanbiedingen hebt, ik hoop echt dat er iemand bij zit waarmee je een klik hebt. Dit lijkt me wel een super goede optie want je kosten blijven hetzelfde en je paard is hopelijk dan toch nog lekker bezig!

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__, Lauke en 73 bezoekers