Advies bij kopen b-rijbewijs vrachtwagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eef_Bam

Berichten: 4091
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Advies bij kopen b-rijbewijs vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 09:57

Ik ben me op dit moment aan het orienteren op trailers en b-vrachtwagentjes. Ik neig meer naar een vrachtwagen,het lijkt me praktischer en fijn dat ik mijn huidige kleine auto gewoon kan houden, aangezien ik flink wat kms per jaar maak.

Nu kwam ik een leuk vrachtwagentje tegen dat me aanspreekt. Komende maandag heb ik een afspraak om te gaan kijken. Nu heb ik geen verstand van autos ed, dus neem ik iemand mee die daar verstand van heeft, maar diegene heeft geen verstand van vrachtwagens specifiek. Daarom wil ik de vrachtwagen, indien hij bevalt, ook laten keuren door een vrachtwagenmonteur/garage. Is er hier iemand die een garage in de regio oost-brabant kan aanraden? Of iemand die zelf verstand er van heeft en wel even wil meekijken naar de advertentie? Advertentie wil ik in pb wel doorsturen.

Ps: Dat er geen 2 paarden op de wagen mogen is geen probleem,ik wil echt maar 1 paard gaan vervoeren. Uiteraard wil ik het daadwerkelijke gewicht ook nog checken, om te zien of 1 paard met passagiers en spullen daadwerkelijk kan .

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Re: Advies bij kopen b-rijbewijs vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 10:14

Let op gewicht van auto en laatvermogen, samen niet boven de 3500 kilo met B.


VB auto is 1800 kilo laad vermogen 2000 is 3800 kilo.

dat betekend dat 1800 + paard 400 + paard 400 + personen 2 van 80 is 160 kilo + spullen zadels enz 100 totaal zit je dan op 2860kilo totaal


auto 1800

lading 1060

dan zit je onder 3500 kilo dat is goed.

Eef_Bam

Berichten: 4091
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 10:18

Zoals vermeld let ik op het laadvermogen, 2 paarden zal niet kunnen, maar dat wil ik ook niet. Ik wil echt maar 1 paard gaan vervoeren. Dat zou moeten kunnen met het vermelde laadgewicht, wat ik uiteraard wil laten checken op een weegbrug.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 10:21

Eerst wegen, dan kopen!!

Een bokker die dit advies opvolgde bespaarde zichzelf een miskoop van de maand: de auto woog leeg 3800kg!!!

Gewicht op kenteken klopt bijna nooit! Ga daar dus niet vanuit maar weeg 'm.

Doe eens een link, dan kunnen we wellicht wat specifieke aandachtspunten meegeven.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Advies bij kopen b-rijbewijs vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 10:22

Geen hulp verder maar succes maandag!
Het belangrijkste is al gezegd denk ik