Afspraak hoefsmid, hoe lang mag het duren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Afspraak hoefsmid, hoe lang mag het duren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 11:54

Als hij klaar is bij ons maken we gelijk een afspraak over 6 weken.

DDD3
Berichten: 12
Geregistreerd: 13-10-16

Re: Afspraak hoefsmid, hoe lang mag het duren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:37

Hier maak ik ook altijd meteen weer de volgende afspraak. Bij een los ijzer kan ik hem altijd bellen en komt hij ook zo snel mogelijk

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Afspraak hoefsmid, hoe lang mag het duren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:44

Wij hebben het geluk dat hij een vaste dag op stal is, dus kunnen de week ervoor bellen of hij merrie meeneemt deze ronde. Spoedgevallen komt hij tussendoor, soms dezelfde dag, soms de dag erna. Ligt er aan hoe grote spoed het is.

Op vorige stal met vorige paardmaakten we altijd meteen een afspraak, omdat die smid heel druk was en paard wel echt om de 7/8 weken moest. Die kon na de tijd eigenlijk niet meer rondlopen zonder bekapt te worden. Daar hebben we wel een tijd in overleg na 6 weken een afspraak gehad en als dat te vroeg was kwam hij de week erna weer langs om te kijken :=

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:49

Mijn smid was zelfs zo lief om mij een appje te sturen, ben volgende week in de buurt ,moet die van jou dan ook weer.
Perfect :D
Maar normaal bel ik gewoon als ik denk dat de pony weer moet, en dan kan het haast altijd de week er na wel.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:09

Myrthe3 schreef:
Hallo bokkers,

Ik ben erg benieuwd hoe jullie afspraken maken met jullie hoefsmid.
Ik app altijd tegen de tijd dat ik vind dat ze weer aan de beurt zijn.
Zomers is dat om de 6 a 7 weken, in de winter om de 8 a 10 weken.

Laatste tijd gebeurt het vaak dat als ik app dat ik dan 2 a 3 weken later pas aan de beurt ben.
Dit is niet standaard zo, soms ben ik ook binnen een week aan de beurt.

Op moment moet ik ook weer dik 2 weken wachten. En qua lengte gaat het dan net op het randje van wat ik acceptabel vind. Het is een goeie hoefsmid en ik ben al 10 jaar klant dus wil ook niet zomaar overstappen.


Ik plan Mn afspraken eigenlijk gelijk als hij er is. Dat is voor mij makkelijker.

imaudy
Berichten: 5042
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 15:23

Mijn pony gaat iedere 8 weken naar de smid. Ik moet een gemiddeld een week wachten, dus stuur ik hem met 7 weken een berichtje.

Hiervoor een smid gehad die je ook rustig weken liet wachten...en niet reageren op berichtjes. Als een smid laat weten dat het even kan duren, nou prima, maar gewoon niks zeggen is te irritant.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Afspraak hoefsmid, hoe lang mag het duren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 07:31

Als ik hem bel ben ik normaal diezelfde week nog geholpen. Dat komt ook wel omdat hij bij mij vroeg op de dag terecht kan, waar hij bij andere stallen / klanten vaak pas om 9u ofzo mag komen.
Als ik merk dat ik zelf weinig flexibel ben in mijn agenda, bel ik al een weekje vroeger zodat ik meer opties heb.

Losse ijzers e.d. worden dezelfde dag nog opgelost (al heb ik dat gelukkig nog maar 1 keer voor gehad)

kinel
Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Afspraak hoefsmid, hoe lang mag het duren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:11

Als ik bel wordt ik meestal dezelfde week nog geholpen. Vorige week nog geweest en was er binnen 2 dagen. Mijne staat rond om op ijzers. Blijven er meestal 12 weken onder zitten. Proberen altijd zo lang mogelijk. En paardje van m’n dochter staat op blote voeten. Ook afhankelijk van. Eens in de acht weken even controle.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Afspraak hoefsmid, hoe lang mag het duren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:19

Wij maken direct een afspraak voor over x aantal weken.
Bij een ijzer af (wat haast nooit voorkomt bij deze smid) of een mogelijke hoefzweer komt hij snel langs.

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Re: Afspraak hoefsmid, hoe lang mag het duren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:20

Mijn hoefsmid komt zelf en houdt het ook zelf bij. Meestal is hij er elke 8 weken. In de zomer soms 7 weken. Prima gepland. Hij stuurt de dag van te voren een berichtje dat hij de dag erna komt. Hij plant het dan zelf weer in voor de volgende keer. Gaat prima en m’n paard staat er ook altijd netjes bij.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:52

Ibbel schreef:
Ik maak gewoon direct een afspraak voor over 8 weken (of 7, of 9, net hoe we het samen inschatten dat nodig is).


Zo doe ik het ook. Kan het nooit ‘per ongeluk’ vergeten worden of langer duren. Mijn pony staat op speciaal beslag en moet gewoon elke zoveel weken opnieuw beslagen worden.

Koekie73

Berichten: 2659
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:54

Ik houd wel rekening met 2 weken inderdaad, smid is druk.
Ik zet het altijd in de agenda zodat ik hem op tijd een appje stuur. Binnen een paar dagen lukt eigenlijk nooit. Ja behalve als er een ijzer af ligt natuurlijk.

_LotteZ
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:58

Mijn vorige smid wou nooit vast afspreken voor de volgende keer, maar was vervolgens zo slecht te bereiken dat er wel eens 4 weken tussen afspraak (willen) maken en bekappen. Toen toch maar een andere smid gezocht, ook al was ik wel tevreden over zijn werk.
Met hem spreken we na het bekappen gelijk weer wat nieuws af. Als er tussendoor iets gebeurd, scheuren oid dan bel ik hem op en komt hij eigenlijk binnen 3 dagen langs :)

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Afspraak hoefsmid, hoe lang mag het duren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:09

Ik zie mijn hoefsmid tegenwoordig niet meer vaak, wel stuurt hij even een appje wat hij van de hoeven vond en of hij over vier of vijf weken komt. Hij plant zichzelf in. :+

Ik maak alleen het bedrag over. _O-

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Afspraak hoefsmid, hoe lang mag het duren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:11

Ik app soms een week, soms 2 weken van te voren. Meestal kan hij wel en zo niet, dan niet. Ik app nooit zo laat dat ze er dan neit meer mee kunnen doorlopen.
Voor t jonge spul app ik meestal zo van; als je in de buurt bent, wil je die dan ook meepakken? Dus dan zie ik wel wanneer die langs komt.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:13

Ik maak altijd op de dag dat hij komt gelijk een nieuwe afspraak voor de volgende keer.
Als het dan toch niet uitkomt of eerder moet bel ik om een andere dag te plannen.
Omdat ik altijd op tijd ben heb ik eigenlijk nooit problemen met een afspraak maken maar als je niet gelijk een nieuwe afspraak maakt vindt hij het wel prettig als je ong 2 weken van te voren belt omdat hij erg vol zit.
In noodgevallen is hij er bijna altijd de volgende dag of zelfs dezelfde dag.

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Afspraak hoefsmid, hoe lang mag het duren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 23:16

Ik zou bij die van mij echt niet van te voren kunnen inplannen.
Ik weet nooit precies hoeveel ik ga rijden en dus wanneer het beslag "op" is.
En daarbij groeien de hoeven ook echt niet elke periode even hard.
Vorige keer sloeg hij er na 5 weken 1 vanaf, maar toen was m'n beslag ook echt wel op en zijn voeten dringend aan een bekapbeurt toe.
Terwijl hij dus in de winter rustig 10 weken met een setje ijzers doet en zijn voeten dan niet superlang zijn.

Ik ben dus blij dat ik eigenlijk altijd binnen 2 weken terecht kan als ik hem vraag om mijn pony in te plannen.

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 00:11

Ik plan altijd meteen de volgende afspraak, das toch het handigst

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Afspraak hoefsmid, hoe lang mag het duren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 02:03

Ook hier wordt direct een vervolg afspraak gepland, mocht het niet uit komen of eerder nodig zijn dan stuur ik hem een berichtje of andersom. Nooit problemen mee op deze manier

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Afspraak hoefsmid, hoe lang mag het duren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 07:43

Ik plande gelijk weer een nieuwe afspraak als hij er was voor mijn paard. Op de vorige stalling kwam hij elke week vanwege de vele paarden. Als mijn paard dan was bekapt keek hij na een week of 6 elke keer als hij er was of het nodig was. Zo ja dan bekapte hij hem zo niet keek hij een week later weer. Ik zou als ik jou was gewoon gelijk een nieuwe afapraak plannen. Ook al vind hij het niet leuk, je weet wel zeker dat je een afspraak hebt staan en dat het niet te lang duurt

Tancreda4

Berichten: 24038
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:45

Hier ook direct een afspraak maken als ze er is. Maar ze is ook een paar x in een 'nood' situatie moeten komen (hoefzweer, nageltred, ijzer era) en is ze er de meeste keren zelf diezelfde dag nog langs geweest, echt een topper <3

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Afspraak hoefsmid, hoe lang mag het duren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:16

Ik zou net als de meeste hier zeggen gewoon eerder contact op nemen of vooruit plannen.

Mijn hoefsmid mailt zelf rond de 8 weken of het alweer nodig is om een afspraak te maken. In de tussentijd kan je altijd zelf bellen/mailen/appen als het nodig is :)

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:19

Ik plan met de smid altijd gelijk een nieuwe afspraak. Zo kan ik precies een dag en tijd kiezen wanneer het schikt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:05

Onze smid is standaard iedere week bij ons op stal, als wij vinden dat het nodig is zetten we de naam van ons paard op het bord bij het rijtje paarden die naar de smid moeten. Is nog nooit voorgekomen dat paard dan niet gedaan werd. En als er wat aan de hand is (ijzer er af) doen we een belletje. Vaak zit het er dezelfde dag weer onder. Maar dat komt nauwelijks voor. Ons vorige paard had die pech nog wel eens. Maar bij ons huidige paard blijft alles er keurig onder liggen :j