Door de bomen de trailers niet meer zien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lottekuhh_x
Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Door de bomen de trailers niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:21

Wij hebben een aluminium trailer van Humbaur. We hebben hem nog niet heel lang, maar zijn er tot nu toe heel tevreden over. Vooral door het feit dat de trailers een stuk hoger zijn in vergelijking met veel andere trailers is erg fijn. Dit is ook een van de redenen waarom we er een aan hebben geschaft en natuurlijk ook doordat het niet kan rotten.



Daniquebyoux
Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 18:23

KarinLF schreef:
Hier beginnen we ook weer met de zoektocht,we hebben nu een Humbauer uit 2006, we willen nu een alu trailer, maar welke, jeetje wat moeilijk!

Heeft iemand ervaring met Anssems trailers?


Zoveel keuze dat je er gek van wordt :+



Iemand ook ervaring met bestickering op aluminium trailers?

BYOUX&SYOUX
MILAN
DaniqueByoux op Instagram

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Door de bomen de trailers niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 19:54

ok, vandaag de knoop doorgehakt en we zijn weer voor een humbauer gegaan, de Xanthos, aluminium. lijkt een fijne complete trailer.. heel blij mee

Evelien4
Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Re: Door de bomen de trailers niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:20

Denk dat ze zeker een goede keus gemaakt hebt! veel plezier ermee!

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:43

Daniquebyoux schreef:
Iemand ook ervaring met bestickering op aluminium trailers?


Ja ik, gaat prima en blijft mooi :j

BarbaraNova
Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Door de bomen de trailers niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:07

Wij hebben eerst een oude Westfalia gehad, dat was echt zon fijne trailer, daarna heb ik een bockmann duo gehad. Deze viel zwaar tegen, rammelde aan alle kanten en hebben we snel weer verkocht.
Wij houden van robuust met goede vering, daarom zijn we bij de Ifor Williams uitgekomen.
Heel fijne trailer, paarden staan rustig en trailer is goed geveerd met mooie afwerking.
We hebben een tweepaards met vooruitloop.

Daniquebyoux
Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-19 16:17

suffie schreef:
Daniquebyoux schreef:
Iemand ook ervaring met bestickering op aluminium trailers?


Ja ik, gaat prima en blijft mooi :j


Heb je toevallig een foto?

barbaras schreef:
Wij hebben eerst een oude Westfalia gehad, dat was echt zon fijne trailer, daarna heb ik een bockmann duo gehad. Deze viel zwaar tegen, rammelde aan alle kanten en hebben we snel weer verkocht.
Wij houden van robuust met goede vering, daarom zijn we bij de Ifor Williams uitgekomen.
Heel fijne trailer, paarden staan rustig en trailer is goed geveerd met mooie afwerking.
We hebben een tweepaards met vooruitloop.


Nadeel aan die trailers vind ik dat je geen zadelkamer hebt vaak..

BYOUX&SYOUX
MILAN
DaniqueByoux op Instagram

3timesmom
Berichten: 1318
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: Door de bomen de trailers niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:59

Wij hebben de nieuwe hbx Van I for wiliams. Met panoramisch uitzicht.
We hebben hem nu een maand of 3 en heel tevreden van.
Ze hebben een panoramisch zicht wat ik wel spannend vond omdat ik nogal nerveus paard heb op de trailer.
Maar ze is er alleen maar rustiger door geworden. Dus ik vind dit net heel fijn.

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 15:58


Daniquebyoux
Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Re: Door de bomen de trailers niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-19 16:50

Oh dat is idd gewoon mooi!

BYOUX&SYOUX
MILAN
DaniqueByoux op Instagram

Daniquebyoux
Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-19 21:06

Oke na maanden van rondkijken, tweedehandsjes bekijken, een aantal dealers bezoeken ben ik voor een trailermerk gegaan wat ik echt niet aantrekkelijk vond :')
Sirius S77!
Terwijl de dealer in Pesse mij niet kon vertellen waarom de ingangsdeur links zat, kon de man op de beurs in Kalkar mij dat wel vertellen. Vanwege veiligheid. Snap nog steeds niet waarom de ander dat niet wist, maar ik ben helemaal om. Niet alleen vanwege dat praatje hoor. De trailer zelf sprak me aan vanaf het moment dat ik hem zag. Zowel de S75 als S77. Heb ze 3 dagen kunnen bekijken en inspecteren en erover kunnen denken en de 3e dacht wist ik het. S77 :j

In januari heb ik dus eindelijk mijn trailer *\o/*

BYOUX&SYOUX
MILAN
DaniqueByoux op Instagram

Caritas
Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 21:33

Daniquebyoux schreef:
....
Terwijl de dealer in Pesse mij niet kon vertellen waarom de ingangsdeur links zat, kon de man op de beurs in Kalkar mij dat wel vertellen. Vanwege veiligheid.

Maar waarom dan? Je zou denken dat rechts juist veiliger zou zijn. Ik tenminste.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Daniquebyoux
Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-19 23:13

Caritas schreef:
Daniquebyoux schreef:
....
Terwijl de dealer in Pesse mij niet kon vertellen waarom de ingangsdeur links zat, kon de man op de beurs in Kalkar mij dat wel vertellen. Vanwege veiligheid.

Maar waarom dan? Je zou denken dat rechts juist veiliger zou zijn. Ik tenminste.


Je laad een paard altijd links en in geval dat je deur rechts zit en je een zadelkamer hebt moet je als je links laad, en je paard schrikt en vliegt daardoor naar voren, je langs de zadelkamer helemaal naar rechts wurmen om veilig uit het deurtje te komen. Als je deur links zit en er ontstaat een onveilige situatie, hoef je je er niet langs te wurmen.
Plus als je langs de snelweg komt te staan, echt op de vluchtstrook, dan ja zit je paard gelijk aan de kant van de weg, maar enkel een idioot doet dan het deurtje open. Je doet het deurtje pas open op bestemming of tankstation en heeft het paard geen voorbij razend verkeer.

Dat was uitleg van de meneer en ik kon mij daar goed in vinden :)

BYOUX&SYOUX
MILAN
DaniqueByoux op Instagram

Shirando
Berichten: 10
Geregistreerd: 10-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 13:45

3timesmom schreef:
Wij hebben de nieuwe hbx Van I for wiliams. Met panoramisch uitzicht.
We hebben hem nu een maand of 3 en heel tevreden van.
Ze hebben een panoramisch zicht wat ik wel spannend vond omdat ik nogal nerveus paard heb op de trailer.
Maar ze is er alleen maar rustiger door geworden. Dus ik vind dit net heel fijn.


Heb je de HB ook gehad?

Ik ben erg aan het twijfelen tussen de HB511 of de HBX511!
De HBX lijkt me zalig en groter dan de HB, maar heb schrik voor de stevigheid, doordat er geen hout plaat meer tussen zit.

Ook dat eens het aluminium roest dan is wel heel je trailer kapot, tegenover de HB kan je die onderdelen makkelijker vervangen denk ik dan? Want een kennis haar bodem is toch verwoest geraakt van de HB...

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 14:08

Shirando schreef:
3timesmom schreef:
Wij hebben de nieuwe hbx Van I for wiliams. Met panoramisch uitzicht.
We hebben hem nu een maand of 3 en heel tevreden van.
Ze hebben een panoramisch zicht wat ik wel spannend vond omdat ik nogal nerveus paard heb op de trailer.
Maar ze is er alleen maar rustiger door geworden. Dus ik vind dit net heel fijn.


Heb je de HB ook gehad?

Ik ben erg aan het twijfelen tussen de HB511 of de HBX511!
De HBX lijkt me zalig en groter dan de HB, maar heb schrik voor de stevigheid, doordat er geen hout plaat meer tussen zit.

Ook dat eens het aluminium roest dan is wel heel je trailer kapot, tegenover de HB kan je die onderdelen makkelijker vervangen denk ik dan? Want een kennis haar bodem is toch verwoest geraakt van de HB...


HBX heeft bovenin geen rolkooi meer vanwege de ramen aldus de verkoper. Ik heb daarom voor de HB gekozen.

Shirando
Berichten: 10
Geregistreerd: 10-11-19

Re: Door de bomen de trailers niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 14:51

Wat bedoel je geen rolkooi? Dus gevaarlijke als er een botsing gebeurd?

Anoniem

Re: Door de bomen de trailers niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 15:12

Dit is ook de reden waarom ik mijn HB niet heb vervangen voor de HBX. Alhoewel ik de trailer mooier vind, vind ik hem ook veel minder stevig/degelijk.

Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 15:14

Gefeliciteerd met je aankoop. Daar ga je veel plezier van hebben. Hier in 2015 een andere trailer gekocht, ik wilde het deurtje ook persee links hebben. De Sirius viel helaas af, want mijn trailer afdak was hier net te laag voor.

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 15:23

Shirando schreef:
Wat bedoel je geen rolkooi? Dus gevaarlijke als er een botsing gebeurd?


Als ie op zijn kop gaat ja. De HB511 heeft een rolkooiconstructie ook in het dak. Die zorgt ervoor (als het goed is) dat de trailer niet indeukt of de kap eraf vliegt. Bij de HBX511 is dit glas/kunststof (weet niet precies welk materiaal) daar konden zij deze metalen constructie niet in verwerken en is het dak niet meer voorzien van metaal.

Dat is wat de verkoper zei en hij had beide uit voorraad leverbaar en weinig winst mij de HB511 te verkopen want de HBX511 is duurder. Maar ik ben niet de producent dus don't shoot me ;)

3timesmom
Berichten: 1318
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:57

Shirando schreef:
3timesmom schreef:
Wij hebben de nieuwe hbx Van I for wiliams. Met panoramisch uitzicht.
We hebben hem nu een maand of 3 en heel tevreden van.
Ze hebben een panoramisch zicht wat ik wel spannend vond omdat ik nogal nerveus paard heb op de trailer.
Maar ze is er alleen maar rustiger door geworden. Dus ik vind dit net heel fijn.


Heb je de HB ook gehad?

Ik ben erg aan het twijfelen tussen de HB511 of de HBX511!
De HBX lijkt me zalig en groter dan de HB, maar heb schrik voor de stevigheid, doordat er geen hout plaat meer tussen zit.

Ook dat eens het aluminium roest dan is wel heel je trailer kapot, tegenover de HB kan je die onderdelen makkelijker vervangen denk ik dan? Want een kennis haar bodem is toch verwoest geraakt van de HB...


Ik had nog geen ervaring met de trailers van I for Wiliams dus ook niet met de HB. Dus dat kan ik je niet vertellen.
Maar ik vind m eigenlijk net heel erg stevig. Maar die rolkooi kende ik niet. Dit is de eerste keer dat ik daar van hoor. K ben dr in elk geval nog steeds heel blij mee.
Minpuntje vind ik wel dat je snel krasjes ziet. En dat is wel jammer.

Daniquebyoux
Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-20 13:00

Mijn trailer is er inmiddels, ben er extreem blij mee

[ img ]

BYOUX&SYOUX
MILAN
DaniqueByoux op Instagram

Randomnizer
Berichten: 1
Geregistreerd: 28-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:06

Zelf erg goede ervaringen met Humbaur, op het lakwerk na. De kwaliteit daarvan was zwaar onder de maat, super snel krassen, bij het wegpoetsen van krasjes zelfs compleet door de lak heen gegaan. Verder helemaal super


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 bezoekers