Door de bomen de trailers niet meer zien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Door de bomen de trailers niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 13:52

Hoi allemaal!
Ik ga eindelijk een trailer aanschaffen en na wat rond snuffelen kom ik er niet meer uit..
De Humbaurs zien er erg goed uit, maar de Bucker careline ook. Wat mij van de Humbaur aantrekt is dat ik weet dat het kwaliteit is. Maar de Bucker heeft ook niet al te slechte reviews voor wat k kon vinden, plus ik vind het panoramisch voordak ook geen slechte.

Nu ben ik benieuwd, wat zijn jullie favoriete trailers en waarom? Welke hebben jullie, hoe lang al en hoe zien die er uit na verjaring?

Ik ben zelf op zoek naar een tweepaards trailer, max eigen gewicht 999 kg en een ingebouwde zadelkamer.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Door de bomen de trailers niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:55

Ik heb zelf net een Bockmann Champion Uno aluminium trailer aangeschaft. Superfijne trailer, maar kan je nog niet veel vertellen over de verjaring en hoe het eruit ziet. Prijs kwaliteit verhouding vind ik heel goed.

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:56

Ik heb een humbaur single alu gehad. Prima trailer, lag ook super achter de auto.
Nu heb ik een 2 paards alu van bockmann, ook een super trailer

Maghreb

Berichten: 171
Geregistreerd: 14-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 14:26

Een jaar geleden liep ik echt precies tegen hetzelfde aan! Er is zoveel keuze en iedereen lijkt blij met de keuze die hij zelf heeft gemaakt. Maar of dat dan voor je eigen situatie de beste keuze is..? Ik kwam er ook niet uit.

Voor mij was de oplossing om een aantal trailers te huren en uit te proberen. Ik heb drie trailers geprobeerd: de Humbaur Single Alu, Ifor Williams en Böckmann Champion Uno.

Allemaal hadden ze voor- en nadelen. Mijn paard liep bijvoorbeeld heel gemakkelijk op de Ifor Williams, maar de trailer lag minder fijn achter mijn auto (auto mag 1500kg trekken, maar een zwaardere auto was beter geweest). Mijn paard leek zelf minder overtuigd van de Humbaur. De Böckmann vond ze dan weer wel fijn. Die laatste lag ook het beste achter mijn auto, dus dat is 'm uiteindelijk geworden. En ik heb er absoluut geen spijt van.

Als je het echt zeker wil weten wat bij jou en je paard past is zelf uitproberen echt het fijnste, vind ik. Veel succes met de zoektocht!

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 14:33

Wil je
- Aluminium (bodem + wanden)
- Vol polyester met alu bodem (of houten bodem)
- geheel van hout (plywood)

Denk dat je dan al best wat trailers uit de keuze haalt :)

edit; kijk ook naar de maten van de trailer in hoeverre het scheelt. en ga vooral kijken en sta even paar minuten binnen in de trailer en kijk goed de details. ik heb laatst met vriendin gezocht (zij zocht nieuwe) en die wilde alles aluminium, toch uiteindelijk voor een humbaur Xanthos gegaan en niet voor een sirius.

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Re: Door de bomen de trailers niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 14:44

Ik wil een trailer compleet zonder hout, dus aluminium en polyester is erg gewenst. Maar k neig toch meer naar de Humbaur Zephir bijvoorbeeld: polyester met aluminium bodem. Maar dit heeft de Bucker dus ook, plus een grote deur en panorama voorraam.
Bockmannen spreken mij heel erg tegen, ze ‘voelen’ niet goed.
Mijn paard is verder niet zo kieskeurig, die loopt overal op en staat overal eigenlijk altijd hetzelfde in: trailers, vrachtwagens, alleen of met een ander.

Is er iemand die toevallig ervaring heeft met de Bucker trailers?

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Door de bomen de trailers niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 14:58

Voor sommige paarden is zo'n groot panoramaraam erg eng en kunnen soort van in paniek raken vooral in het donker met tegenliggers.

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Re: Door de bomen de trailers niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:17

Wat Rumay zegt over panoramaraam is zeker een risico. het is echt heel gaaf als je er in staat maar paarden kunnen het wel eng vinden en misschien dat sommige er juist over de stang heen willen gaan. (denk aan jonge paarden)


wat mij nog verteld werd. Humbaur is nog steeds no.1 in duitsland verkocht, kwaliteit is goed.
Heeft die Zephir de Aero versie?
wat mij opviel bij de Xanthos Aero (zelfde voorkant als de Zephir) is dat het extra gedeelte voorin gemaakt (die ronde kop) de afwerking vond ik niet zo. je ziet een zwarte rand erom heen gemaakt, dat is rubber en trek je zo los..

Vriendin heeft uiteindelijk toch geen zadelkamer genomen (ivm jonge paarden) en geen aero versie. de 'gewone' Xanthos. Ik vind het echt een fijne ruime trailer. ziet er goed en degelijk uit. Het gat achter (tussen klep en dak) is wel vrij ruim maar minder groot dan de Sirius. Er zit een windbreek doek in ipv zeiltje, wat mij ook wel aanspreekt.

Ik heb verder geen ervaring met Bucker trailers, wel met humbaur :Y) ik zie wel veel opties op hun site wat je kan toevoegen, dat is zeker een pluspunt.
weet niet hoe het zit met het prijsverschil ?

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 15:20

rumay schreef:
Voor sommige paarden is zo'n groot panoramaraam erg eng en kunnen soort van in paniek raken vooral in het donker met tegenliggers.


Dat is idd een goed punt.. maar het grootste deel zit achter de auto zelf toch? Mijn idee was nou juist dat ik hem dan kon zien vanuit mijn spiegel.

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 15:22

Evelien4 schreef:
Wat Rumay zegt over panoramaraam is zeker een risico. het is echt heel gaaf als je er in staat maar paarden kunnen het wel eng vinden en misschien dat sommige er juist over de stang heen willen gaan. (denk aan jonge paarden)


wat mij nog verteld werd. Humbaur is nog steeds no.1 in duitsland verkocht, kwaliteit is goed.
Heeft die Zephir de Aero versie?
wat mij opviel bij de Xanthos Aero (zelfde voorkant als de Zephir) is dat het extra gedeelte voorin gemaakt (die ronde kop) de afwerking vond ik niet zo. je ziet een zwarte rand erom heen gemaakt, dat is rubber en trek je zo los..

Vriendin heeft uiteindelijk toch geen zadelkamer genomen (ivm jonge paarden) en geen aero versie. de 'gewone' Xanthos. Ik vind het echt een fijne ruime trailer. ziet er goed en degelijk uit. Het gat achter (tussen klep en dak) is wel vrij ruim maar minder groot dan de Sirius. Er zit een windbreek doek in ipv zeiltje, wat mij ook wel aanspreekt.

Ik heb verder geen ervaring met Bucker trailers, wel met humbaur :Y) ik zie wel veel opties op hun site wat je kan toevoegen, dat is zeker een pluspunt.
weet niet hoe het zit met het prijsverschil ?



Zephir heeft de aero versie idd! Ik vond dat juist aanspreken maar heb hem nog niet in het echt gezien, dus de afwerking weet ik niet..
Humbaur heb idd mooie opties, maar kost allemaal wat meer. Bij de Bucker zijn veel van deze opties al standaard.. dat trok mij ook wel aan. Maar dan blijf ik wel van mening: het moet goed verjaren, ik wil een trailer die met goed onderhoud jaren meegaat.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:36

Ik heb een 2 paards Bockmann Champion. Deze is uit 1994 en op normaal onderhoud na en 1 x bodem vervangen na nog altijd heel.

Ding is niet kapot te krijgen. Zelfs mijn merrie die alles wat opsluit betekend slopen vind krijgt er niets aan kapot.

Enige wat ik lastig en lelijk vind worden eraan is de polyester kap. Maar mijne staat altijd buiten.

Heb laatst getwijfeld weg te doen en jonger te gaan. Maar doe het niet. Mijne is na al die jaren nog steeds goed.

Hoe meer je hem gebruikt hoe beter de trailer en remmen blijven. Geen uitdroogt banden enz.

Kijk dus ook of je trailer altijd buiten staat.polyester verbleekt of droogt uit na x aantal jaren in zo'n of buiten staan. Hoezen zijn er voor te koop maar zorgt weer voor vocht condens.

Hout moet je vervangen na termijn. En onderhouden enz.

Panoramisch dak is leuk maar maakt je constructie bij botsing ook slapper. Sowieso weleens een polyester trailer in de kreukels gezien of hout? Splintert als een gek. Je hoopt het niet mee te maken. Maar kijk ook naar hoe goed opbouw is. Hoeft niet slecht te zijn maar let daarop. Ze doen nog net geen crash test ermee. soms ook zwaarder maar kan vaak ook meer hebben.

Als paard niet uitmaakt waar hij in staat. Kijk naar comfort koeling mogelijkheid, geluid probleem. Je paard wordt hopelijk ook oud. Geef hem luxe.

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:04

Zephir heeft de aero versie idd! Ik vond dat juist aanspreken maar heb hem nog niet in het echt gezien, dus de afwerking weet ik niet..
Humbaur heb idd mooie opties, maar kost allemaal wat meer. Bij de Bucker zijn veel van deze opties al standaard.. dat trok mij ook wel aan. Maar dan blijf ik wel van mening: het moet goed verjaren, ik wil een trailer die met goed onderhoud jaren meegaat.[/quote]


ik denk dat aluminium en polyester even veel onderhoud nodig heeft. alleen het verschil is dat polyester (wat ik bij mijn trailer zie uit 2009) dat het na een paar jaar dof wordt en dat je een nieuwe lak erover heen moet doen om hem weer glimmend te krijgen.

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Door de bomen de trailers niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:14

Ik heb ook de Bockmann Uno gekozen. Wel aluminium bodem en de wanden van hout.
Nooit geen spijt van gehad.
Ik keek voor de Ifor maar mijn nogal kritische vent vond de sluitingen van kunststof niets. Net als de deuren achter ipv zeiltje.

De Bockmann vond hij kwaliteit en degelijk en hij heeft gelijk gekregen.
Wat ik persoonlijk fijn vind is dat het zeiltje een stuk gaas heeft en dat je dan het zeiltje om kan klappen.
Deze kan je dicht doen en toch geeft hij frisse lucht.

Maar zoals met alles. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 14:59

Evelien4 schreef:
Zephir heeft de aero versie idd! Ik vond dat juist aanspreken maar heb hem nog niet in het echt gezien, dus de afwerking weet ik niet..
Humbaur heb idd mooie opties, maar kost allemaal wat meer. Bij de Bucker zijn veel van deze opties al standaard.. dat trok mij ook wel aan. Maar dan blijf ik wel van mening: het moet goed verjaren, ik wil een trailer die met goed onderhoud jaren meegaat.



ik denk dat aluminium en polyester even veel onderhoud nodig heeft. alleen het verschil is dat polyester (wat ik bij mijn trailer zie uit 2009) dat het na een paar jaar dof wordt en dat je een nieuwe lak erover heen moet doen om hem weer glimmend te krijgen.[/quote]

Okee polyester heeft dus kwa uiterlijk meer onderhoud nodig dan aluminium hmmmm

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Door de bomen de trailers niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:08

Ik heb de Humbaur Xanthos nu bijna 5 jaar. Ben er nog steeds erg blij mee. Ding heeft al behoorlijk wat kilometers in de wielen zitten zeg maar. Met koetsframe heb ik hem, en dan is het trailer gewicht volgens mij 940 kg, dus dan is de normale 2 paards versie zeker lichter.

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Door de bomen de trailers niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:32

Ik heb de xanthos tweepaards nieuw gekocht 1.5 jaar geleden. Zonder zadelkamer. Weegt 825 op papier.

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Door de bomen de trailers niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:45

Wij hebben sinds paar maanden de Careliner (M). Tot nu toe vinden alle paarden het panaroma dak niet eng, in tegendeel zelfs. Geeft echt enorm veel licht en open gevoel, die van mij laad afentoe slecht maar in deze heeft hij nog helemaal niet getwijfeld.

Qua rijden vind ik hem fantastisch, heb je er al een proefrit mee gemaakt? Hij ligt zo stabiel en rustig op de weg, echt een enorm verschil met de vorige Mustang. Die was dan wel 17 jaar oud maar ook echt een goede trailer verder.

Succes met je keuze!

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 16:20

Daniquebyoux schreef:
Evelien4 schreef:
Zephir heeft de aero versie idd! Ik vond dat juist aanspreken maar heb hem nog niet in het echt gezien, dus de afwerking weet ik niet..
Humbaur heb idd mooie opties, maar kost allemaal wat meer. Bij de Bucker zijn veel van deze opties al standaard.. dat trok mij ook wel aan. Maar dan blijf ik wel van mening: het moet goed verjaren, ik wil een trailer die met goed onderhoud jaren meegaat.



ik denk dat aluminium en polyester even veel onderhoud nodig heeft. alleen het verschil is dat polyester (wat ik bij mijn trailer zie uit 2009) dat het na een paar jaar dof wordt en dat je een nieuwe lak erover heen moet doen om hem weer glimmend te krijgen.


Okee polyester heeft dus kwa uiterlijk meer onderhoud nodig dan aluminium hmmmm[/quote]


Nu zal een kap op een aluminium trailer wellicht ook wel iets dof worden.. dat durf ik niet te zeggen met de nieuwe generatie. Vriendin heeft de trailer pas 2 weken :Y) . Maar weet dat de mijne uit 2009 nog wel een poetsbeurt en lakje kan gebruiken. Hebben het zelf gedaan, wellicht een bedrijf het beter doet (wel meer kosten kwijt). Ik zou is informeren hoelang de lak er op blijft zitten als je trailer buiten staat in weer in wind ? wie weet hebben ze een antwoord voor je :)

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Re: Door de bomen de trailers niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 11:33

Ik moet nog proefritten ect gaan maken, vandaar dat ik liever naar échte ervaringen vraag dan een mooi verkooppraatje van een dealer. De dealer waar wij bij willen kijken zit dan ook helemaal in Pesse en ik woon zelf in Purmerend :+ maarja deze dealer heeft wel de Bucker's en de Humbaur's. Zowel tweedehands als nieuw, dus dat geeft veel opties.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Door de bomen de trailers niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:33

Dat heeft Imanse in Aalsmeer toch ook allebei?

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 23:20

Ipsilonka schreef:
Dat heeft Imanse in Aalsmeer toch ook allebei?


Oh echt? Die heb ik niet kunnen vinden

Eleeke

Berichten: 2030
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Door de bomen de trailers niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:49

Ik kan je aanraden eens bij Imanse te kijken. Ik heb de mijne in onderhoud daar. Het zijn zelf ook paarden mensen. Ik vind het een fijn bedrijf.

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 10:35

Eleeke schreef:
Ik kan je aanraden eens bij Imanse te kijken. Ik heb de mijne in onderhoud daar. Het zijn zelf ook paarden mensen. Ik vind het een fijn bedrijf.


Eens :j Onze careliner komt daar ook vandaan. Fijne mensen en service

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Door de bomen de trailers niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:35

Hier beginnen we ook weer met de zoektocht,we hebben nu een Humbauer uit 2006, we willen nu een alu trailer, maar welke, jeetje wat moeilijk!

Heeft iemand ervaring met Anssems trailers?

Naza88
Berichten: 14
Geregistreerd: 25-01-19

Re: Door de bomen de trailers niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:49

Ifor williams hebben wij, zeer tevreden en degelijk