Roosje9797 schreef:Welk merk en type is goed, qua betrouwbaarheid trekgewichylt, onderhoud en prijs.
De auto moet mininaal 1400kg kunnen trekken
Een automaat zijn
2e hands max 6000 euro.
fransje23 schreef:Het kan altijd beter! :j
Als je zoekt op benzine slinkt het aantal fors en bij 2.0 zijn de opties nog beperkter.
AtillaFlash schreef:Eens met ikke, huidige auto’s zijn steeds zwaarder geworden maar dat betekent niet dat altijd dat ze meer mogen trekken. BV Tesla model 3 weegt 1600 kg maar mag slechts 1000 kg trekken. Een Saab 9-3 weegt 1300 kg en mag 1600 kg trekken, Saab 9-5 weegt 1600 kg en mag 1800 kg trekken. De motor EN de constructie van de auto bepalen het trekgewicht dus ook.
Dat van die constructie zie je bv ook terug in auto’s met een ladderconstructie van het chassis: Jeep GC weegt 1800 kg en mag geremd 3400 kg trekken, is alleen vlg reviews niet zuinig in de brandstofkosten met of zonder wat erachter maakt niet uit....
Veertje2 schreef:Zuiniger dan een Civic? Dan ben ik wel benieuwd wat het verbruik van die Honda was. En hoeveel invloed de rechter voet op dat verbruik heeft gehad. Ik suggereer uiteraard niet dat er een verband is met het parkeren op een niet-parkeerplaats O:)[/quote].. maar dan zuiniger de Honda Benzine luste hem aardig in het gewone verkeer.
Chubby schreef:Halloha wijze bokkers,
We gaan privé een auto kopen nu mijn man zijn leasebak gaat inleveren. We hebben 3 auto's geselecteerd die binnen ons budget vallen.
- tweemaal Scoda Octavia (2015) 1.6 TDI automaat, mogen 1500 kg trekken met 110 pk
Is een automaat wat voor een trailer en caravan?
- een Renault Mégane (2017) 1.5 dCi handgeschakeld, mag op papier maar liefst 1700 kg trekken met 110 pk
We gebruiken de auto als gezinsauto (5 personen, 2 honden) dus ruimte is erg fijn. We gaan graag met de caravan op vakantie in Nederland/ West Europa. Af en toe wil ik er een 1,5 paardstrailer achter kunnen hangen met 1 paard. Qua gewicht hangt er met geladen trailer of caravan niet meer dan een 1350 kg achter.
Ben benieuwd naar jullie tips en tops :)
Rex_Rolfo schreef:Roosje9797 schreef:Welk merk en type is goed, qua betrouwbaarheid trekgewichylt, onderhoud en prijs.
De auto moet mininaal 1400kg kunnen trekken
Een automaat zijn
2e hands max 6000 euro.
Benzine of diesel? Of LPG? Heel veel mogelijkheden. Zoek even op welke modellen een goede reputatie hebben, waarschijnlijk kom je dan richting de Japanners. Europeaan kan natuurlijk ook. Sommigen zijn beter dan hun reputatie doet vermoeden, andere slechter.
Qua budget kom je op een auto met aardig ervaring, dan is de staat van de auto in kwestie minstens net zo belangrijk als de reputatie van het merk. Ik denk dat het geen slecht idee is om te kijken bij een vp tot 6K, na onderhandelen niet meer betalen dan 5K. Heb je nog budget over om eventueel achterstallig onderhoud weg te werken. Want niet alleen lease maatschappijen kunnen dat uitstellen als de auto toch in de verkoop gaat .... Of voor reparatie, er kan natuurlijk altijd onverwacht iets stuk gaan, zelfs bij een hele goede auto.
Granoek schreef:Even een vraag voor een vriendin omdat ik niet bekend ben met de Nederlandse wetten;
Hoe zat het nu uiteindelijk met je toegestane massa en effectieve massa?
Als de auto 1800kg mag trekken maar de trailer officieel 2000kg mag wegen (waarvan laadvermogen 1200kg), mag die trailer dan achter deze auto?
Ik weet dat het in België mag maar in NL is dat veranderd dacht ik?
Ze zal nooit tot 2000kg hoeven gaan dus met die 1800kg komt ze prima toe maar er is verwarring over of het mag
cissy schreef:Maar het hangt ook van je rijbewijs af.
k_m schreef:Misschien nog toevoegen dat ik in België woon. Weet niet of dat andere regelgeving is.