[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:21

We weten niet precies wat het probleem is. We zijn er vorige jaar probleemloos mee op vakantie geweest in de franse alpen + caravan. Bere sterk, niks aan de hand. Voor de vakantie is hij nog geflushed en nieuwe olies gekregen. Beurt etc.
Een maand later was de automaat kapot, compleet in de soep gelopen. Die hebben we laten repareren. Kosten waren 4500,-
Compleet gereviseerd en schakelt inderdaad weer als nieuw. Maar ook de intercooler en nog iets waren kapot en vervangen tegelijk met de automaat.
We kregen de auto terug en toen flikkerden de voorruiten ineens naar beneden bij het open doen. Reparatie kosten 500,-. Nou vooruit, dat nog laten fixen...
Maar snel daarna was het stuurhuis lek en moest ook vervangen worden. Geschatte kosten 1500,-. We waren er even compleet klaar mee (en blut) dus hij is een hele tijd geschorst geweest.
Onlangs is hij alsnog gerepareerd, nieuw stuurhuis gekregen, nieuwe distributie set, grote beurt en nog een aantal dingen. Weer een klap geld weg en kregen te horen dat ie nu wel goed was.
Hij heeft het een week of 2 vol gehouden en begon wéér te kloten. Raam flikkerde weer naar beneden en wilde niet meer omhoog. Met moeite weer dicht gekregen. Weer een ergernis te pakken.
Hij begon in bochten ineens ontzettend tegen te sturen, alsof hij zelf keihard terug trok. Dat moest met dat stuurhuis te maken hebben. 'Ja je moet hem maar ff laten uitlijnen'.
Ook dát er nog bij!?
Vorige week was de druppel. Hij startte ineens niet. Terwijl ik die ochtend 2 keer met dat ding op pad was geweest. Hij gaf bij het omdraaien van de sleutel gelijk zo'n alarm toon. Maar hij gaf verder niets aan op het display. Normaal staat er wel iets in het display. Maar nu niet.
Na een half uur kloten kreeg ik hem alsnog aan de praat. Ben naar de manege gereden en weer terug. 120 km over de snelweg. Heenweg niks aan de hand, op de terugweg begon hij in versnellingen te hangen. Hij schakelde niet door.
Die zelfde avond gingen we met de Volvo mijn 406 ophalen van de APK, die was klaar. Dus we rijden erheen... schiet de Volvo ineens in de noodloop. Wilde niet meer harder dan 40km/u. En dat in een stikdonkere landweg ergens in the middle of nowhere... Motormanagement lampje brandde en op het display stond ook wat. Weet niet meer precies wat, maar het was niet goed.
Op het moment dat we de ANWB wilde bellen, deed is het ineens weer...
Maar hij weer rare toerentallen, bleef weer hangen in de versnellingen en dan schiet ie ineens weer vooruit.
Er is zó veel aan gerepareerd de laatste periode. Ontzettend veel onderdelen zijn vervangen!
Gelukkig wel weer thuis gekomen en bij terugkomst de Volvo in de schuur gezet, afgelopen zaterdag nog even een nieuwe wasmachine opgehaald met de volvo, niks aan de hand. Dag later, weer drama. En sindsdien staat hij in de schuur en heb ik de neiging 'm in de fik te steken :')
Dus wat het probleem nu is? Geen idee. Maar hij gaat weg. Wil er geen cent meer aan uitgeven.


ikke
Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:47

Chasey schreef:
Haha en buiten dat, poten/benen wat is het verschil ;)

We hebben besloten de v70 te verkopen. Niks anders dan ellende, helaas.
Ben er afgelopen week twee keer mee gestrand en de reparatiekosten blijven maar oplopen.
Ik schrok me rot toen Daan alles bij elkaar op telde.
Ding heeft ons in totaal (inclusief aanschaf) 13.000 euro gekost.
En hij is nog (of alweer) niet goed! :(
We zijn er klaar mee. Want hoe lang ga je er mee door?

Ik blijf voorlopig maar met mijn 406 rijden, die heeft intussen weer een jaar apk en kan er weer even tegen.
Ondertussen sparen voor iets anders.
En heb altijd nog de vito als back up die ervoor kan als Daan niet aan het werk is.
Maar balen is het wel. Verder was de v70 wel een fijne auto. Gezin en hond patste er ook mooi in. Paardenspullen paste er prima in. Maar als ie het niet doet, dan heb je er ook zo weinig aan. :')

Andere garage zoeken; eentje die dingen gewoon goed maakt?

Kijk eens op het V70 forum. Daar staat een hoop info op en er is een hoop kennis aanwezig.
Dikke kans dat iemand met simpele tips jouw problemen de wereld uit helpt: https://www.volvov70forum.com/xt.php?p=portal

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:08

Het is ook gewoon een kwestie van geluk hebben. Waarschijnlijk hebben jullie afgeragde auto gekocht of eentje die erg slecht was onderhouden. Soms moet je ook beetje geluk hebben.

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:17

Rex_Rolfo schreef:
rina schreef:
Ik heb de auto nog niet zo lang, hij is 19 jaar, ... Maar toen ik er een paard (550 kg.) op zette werd het een ander verhaal. Erg licht aan de voorkant en gevoel van weinig invloed op stuurbewegingen. Het vermoeden is dus dat ze de veren achter niet aangepast hebben (garage heeft even gekeken maar het leek niet op veren met hulpveren). Nieuwe veren met hulpveren, gaat het echt verschil maken?

Welke kilometerstand? En waarschijnlijk geen idee of er ooit iets aan de ophanging / vering is gedaan?

Tenzij de trailer met paard een enorme kogeldruk had zijn hulpveren niet echt nodig, de auto moet dat ook zo kunnen hebben. En beter iets teveel kogeldruk dan te weinig!

Maar het grote probleem (ik kijk nu even in mijn glazen bol dus betrouwbaarheid is geen 100%) is waarschijnlijk versleten vering, en dan met name de dempers. Ik heb ooit op een wagen van -wat zal het geweest zijn?- 8 jaar en 150 dkm vier nieuwe schokdempers laten zetten. Geloof me, na de eerste verkeersdrempel wist ik al dat het een goede investering was. Dat maakte écht veel verschil ondanks dat met de oude dempers eigenlijk nog prima te rijden was. Maar dan zet je er nieuwe onder en dan pas merk je hoe versleten de oude eigenlijk toch wel waren.


Nee geen idee of er ooit iets aan de ophanging/vering gedaan is. KM stand is nog geen 2 ton (precies ehmm geen idee, moet ik naar de auto lopen, iets van 185.000). Ja hij heeft voor zijn leeftijd erg weinig km. Ze hebben wel vorig jaar nog de remmen ed laten vervangen. Nieuwe banden enz enz. Daar heb ik de rekeningen van gezien. Gaat nu heeeeeeeel hard hopen dat er geen variomatic schokbrekers onder zitten (die grap heb ik al gehad met zijn voorganger %) ). Donderdag gaat een vriend van me de veren vervangen, die laat ik dan gelijk ook wel de schokbrekers bekijken.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:10

Schokbrekers (vervangen) zijn de kosten niet, Rina! Kun je ook zelf nog wel dus de moeite van t proberen waard! ;)


Rex_Rolfo
Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:32

En een beetje shoppen loont vaak de moeite

ikke
Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:56

Asciugamano schreef:
Schokbrekers (vervangen) zijn de kosten niet, Rina! Kun je ook zelf nog wel dus de moeite van t proberen waard! ;)

Een setje nivomats is toch echt een paar maten duurder dan gewoon een paar schokbrekertjes.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:51

ikke schreef:
Asciugamano schreef:
Schokbrekers (vervangen) zijn de kosten niet, Rina! Kun je ook zelf nog wel dus de moeite van t proberen waard! ;)

Een setje nivomats is toch echt een paar maten duurder dan gewoon een paar schokbrekertjes.


Jep precies dat ja. Zoals ik al zei die grap heb ik al gehad. Een paar Nivomats voor een XC90 kosten even 650 euro per stuk!! Echt geen grap, per stuk. En ja Rex ik heb geshopt, zelfs in 2 landen. Dat was het goedkoopste dat ik die nivomats kon vinden.

Enne voor de rest, ja leuk als je het gereedschap hebt om het te doen wel ja. Die bezit ik niet. Wederhelft is pijpfitter, daar ligt alles voor in de garage, niet om aan auto's te sleutelen ;) Een vriend van me is monteur, die weet precies hoe en wat, ik laat het fijn aan hem over.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Tuihanti
Berichten: 411
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Osterwald (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 01:57

rina schreef:
Jep precies dat ja. Zoals ik al zei die grap heb ik al gehad. Een paar Nivomats voor een XC90 kosten even 650 euro per stuk!! Echt geen grap, per stuk. En ja Rex ik heb geshopt, zelfs in 2 landen. Dat was het goedkoopste dat ik die nivomats kon vinden.


De volgende keer even googelen op : Sachs 444 202

Het enige verschil is dat er geen Volvo op staat maar Sachs die ze voor Volvo maakt maar ook onder eigen naam verkoopt...
voor de helft van het geld.

Ons klein wondertje is op 24 april geboren!

Xritt
Berichten: 604
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:15

Mijn man zou een auto via zijn werk krijgen. Vanwege de Corona en de onzekerheid die daarbij komt kijken. Stellen ze het nog uit. Omdat we echt een andere auto nodig hebben kijken we rustig rond. Ik vind uiterlijk ook belangrijk. Ik weet dat hier al een gesproken is over de Renault auto’s. Maar kan het niet meer terug vinden.
Zelf vind ik dit een mooie auto.

https://www.autotrack.nl/a/renault-mega ... 8-50381428

We rijden niet super veel met de auto. Maar ik ga wel 1x per week met paard en trailer naar les. Ik heb een 1,5 paards aluminium trailer en een gemiddelde kwpn’er (merrie, 1,67)

Wat zijn de voors en tegens bij deze auto?

ikke
Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:17

Xritt schreef:
Wat zijn de voors en tegens bij deze auto?

Dat die motor dat niet gaat redden.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:28

Voor het zelfde bedrag heb je een 5 jaar oude mazda 3 met zelfde kilometer op de teller alleen dan met een 2 liter benzine blok. Ik denk dat een betere keuze is. 1 op 18 is geen probleem en hij is ook nog goedkoper in de wegenbelasting.

Esaqar
Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:22

Ik kom even inbreken...
Iemand ervaring met een Hyundai Tucson of Kia Sportage en een trailer?
Ik wil graag een (kleinere) SUV (want betaalbaarder qua wegenbelasting) die de trailer kan trekken. En ik wil hoger zitten, dan zie ik wat meer in 't donker op de weg...

Rex_Rolfo
Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:40

De oude Tucson of de nieuwe die eigenlijk een IX35-met-oude-naam is?

Esaqar
Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:42

Rex_Rolfo schreef:
De oude Tucson of de nieuwe die eigenlijk een IX35-met-oude-naam is?

Oh excuses.
Ik bedoel inderdaad de modellen uit 2008.

Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:47

Ik ben op zoek naar een 2e auto erbij. Dit zal een youngtimer bedrijfswagen (grijs kenteken) worden. Denk aan bouwjaar rond 2005, diesel, max 250.000km, zodat we nog een tijdje vooruit kunnen.
We hebben een gloednieuwe Renault clio, maar geen trekhaak en trekauto. Deze 2e auto zal dus naast deels bedrijfsauto ook een trekauto worden voor een 1,5 paardstrailer en een haflinger of in de toekomst een painthorse. Voorlopig komt het gewicht van de paarden niet boven de 500kg in ieder geval.

Nu kwam ik een VW Caddy uit 2007 tegen voor een leuke prijs. De 2.0 dsi 69pk, 163.000km . Mag 1400kg op papier trekken. Maar is dit een beetje te doen?
Ik kwam ook nog een VW Touran 1.9 TDI uit 2005 tegen met trekgewicht 1500kg en 190.000km op de teller. Zo te zien een oude Wegenwacht auto. Hij is ANWB geel :D
Met 134.000/in 2012 is er een nieuwe motor in gegaan (staat in onderhoudsboekje), autoteller staat op 287. Dus ergens gaat er in de adv wel iets mis.
Of kan ik toch beter denken aan een Nissan Terrano 2.7 TDI, maar wel uit 2003 met 254.000km?

Ik vind de Caddy namelijk wel het meest interessant wat betreft verhouding leeftijd - km's - prijs. Maar die pk's houden me een beetje tegen en neig ik meer naar de Touran.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:10

Ik ben bang dat zonder aanhanger je haast niet met het verkeer kunt mee komen met die 70pk. Laat staat met een paarden trailer er achter.

Een diesel waarbij naar 7 jaar het motorblok al van is vervangen vraag ik het mij ook wel weer van af van wat is daar dan misgegaan? Bij goed onderhoud moet zo motor makkelijk de auto overleven .

Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:19

Nou, precies mijn twijfels :j

Ik kwam ook deze nog tegen: https://www.autowereld.nl/opel/zafira/2 ... tails.html
Opel Zafira, 2.0-16V DTi, 101 pk. Uit 2005, bijna 2 ton op de teller.
Weegt 1400kg, mag op papier 1900kg trekken (vraag is, moet je dat willen, maar voor wat ik wil is het prima).

Lijkt me interessanter dan bovengenoemde :j

Edit. Ook nog een Kia Sorento gevonden. Bouwjaar 2003, 160.000km. 2.5 CRDi, mag genoeg trekken.

Ik vind 'm eigenlijk iets te oud. Maar de km's maken 'm wel weer interessant.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 05-11-20 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

ikke
Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:39

Als die Touran daadwerkelijk van de wegenwacht is geweest, zet er dan gerust een 1 voor. Dat stelt die motorvervanging ook in een ander daglicht.

Dat is het enige want verder is het allemaal rommel at je voorstelt; alleen die Terrano komt fatsoenlijk in de buurt. Er vanuit gaand dat het technisch een goede wagen is, zal de Terrano je niet teleur stellen, beide VW's gaan dat wel doen en die Zafira is maar nauwelijks beter.

Ergens in het begin van dit topic heb ik wat vuistregels omtrend motorvermogens gegeven. Richt je daar eens naar. Een fatsoenlijke trekauto legt bij jouw vraag zo'n 120 - 140pk op straat bij 2500 - 3500 toeren.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Rex_Rolfo
Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:43

Daihyo schreef:
...voor een 1,5 paardstrailer en een haflinger of in de toekomst een painthorse. Voorlopig komt het gewicht van de paarden niet boven de 500kg in ieder geval.

"in ieder geval" is best stellig :+
Onze toen in prima sportconditie zijnde Haflinger werd op de kliniek ingewogen op 470 kg. De massa zit in de body, niet in de benen (-> schofthoogte)

Wij hebben een Zafira 1.8 benzine voor de trailer met Haflinger gehad. Ging uitstekend. Die 1900 kg zou ik er niet zo snel achter hangen, maar een 1200 kg zoals 1½ met Haf ongeveer zal wegen kan prima.

Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:48

Aah, die 1. Ja, dat zal 'm inderdaad wel zijn dan.
Ik heb net mijn bericht aangevuld met een Kia Sorento uit 2003 met 161.000km, 2.5 CRDi. Is dat wel wat?

Ik heb hiervoor met een Renault Megane 2.0 benzine met een 1,5 paards gereden. Dat trok prima. Nee, niet zoals een Terrano of vergelijkbaar. Maar ik heb me daar geen moment onveilig in gevoeld. Ook heb ik met een 1.5 diesel getrokken, die vond ik een stuk minder prettig, terwijl hij op papier hetzelfde mocht trekken (1300kg). Voor mij hoeft het geen zware bak die 2 ton kan trekken te zijn. Maar het moet wel okee zijn. En dat is de Caddy duidelijk niet.
Waarom is de Zafira vergelijkbaar met de Caddy? Lijkt wel sterker, op papier dan.

Rex_Rolfo: mijn haf is 4 maanden geleden gemeten op 425kg. Dus het is zeker niet de bedoeling hem boven de 500 te laten komen :D
De paint is nog een veulen en tegen de tijd dat zij boven de 500kg gaat komen zijn we wel een paar jaar verder. Vandaar die opmerking.
Het is niet de bedoeling om ze samen te trekken. Daarom een 1.5 paards met maar 1 paard.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Rex_Rolfo
Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:18

Ik denk ook wel dat die Zafira prima kan.
Ik neem even aan dat je een youngtimer zoekt zodat je die op de zaak kunt zetten zonder hoge bijtelling. Alternatief is er voor een ondernemer ook de mogelijk om een bedrijfsauto op privé te zetten. Dan heb je geen bijtelling en zolang tenminste 10% van de gereden kilometers zakelijk zijn blijf je profiteren van de voordelen van grijs kenteken. En voor die zakelijke km's kun je jezelf dan weer een km-vergoeding geven.

Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:24

Nee dat laatste inderdaad. Privé op naam zetten en dan minimaal 10% zakelijk rijden. Komt voor mij beter uit. Youngtimer is vanwege het budget :D

We hebben net een nieuwe auto en deze wordt echt voor erbij. We hebben nu nog de oude Citroen saxo van mijn partner rijden, maar die is op. Komt waarschijnlijk niet door de keuring heen. We rijden daar nu mee naar stal en kleine stukjes. Maar is echt een auto die vies mag worden zeg maar. Omdat ik ook zakelijk rij (ZZP'er voor 0,2 fte per week), kwamen we op het idee om een bestelauto/grijs kenteken aan te schaffen. Dan ga ik daarmee zakelijk rijden en dan gelijk een waarmee we een trailer kunnen trekken wat met de clio niet kan. Als we dan toch een andere auto moeten, dan gelijk maar goed en 2 vliegen in 1 klap :j
Maar daarom ook wel de voorkeur voor een bestelauto/SUV/station die op grijs kenteken staat en geen busje.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:42

Bedenk wel dat goede oude auto's tegenwoordig wel erg hoog geprijst zijn dankzij youngtimer regelingen.

Het kan daardoor zomaar zijn dat je voor 5000 euro meer een auto hebt die 6 jonger is.
Zelf hou ik aan voor benzine middenklasser, als je voor 1000 euro meer een auto kunt kopen die 1 jaar jonger is, altijd voor die jongere auto gaan.
Op deze mannier kom je zo beetje op de sweet spot uit.
Zelf zal voorkeur uit gaan voor een station. Die ander twee verbruiken meestal meer brandstof en meer wegen belasting. Dit komt elke maand weer terug.

ikke
Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:21

Blussem schreef:
Bedenk wel dat goede oude auto's tegenwoordig wel erg hoog geprijst zijn dankzij youngtimer regelingen.

Het kan daardoor zomaar zijn dat je voor 5000 euro meer een auto hebt die 6 jonger is.
Zelf hou ik aan voor benzine middenklasser, als je voor 1000 euro meer een auto kunt kopen die 1 jaar jonger is, altijd voor die jongere auto gaan.
Op deze mannier kom je zo beetje op de sweet spot uit.
Zelf zal voorkeur uit gaan voor een station. Die ander twee verbruiken meestal meer brandstof en meer wegen belasting. Dit komt elke maand weer terug.

Ik ga op die manier geen auto kopen met jou.
Ik kijk eerst en vooral of de technische staat past bij de prijs. Beter een wat oudere goede dan een jonge afgeragde ex-leasebak.

Ik heb hier een 92-er staan, gekocht omdat de onderdelen die ik nodig had duurder waren dan de auto. Waar ik dacht het wrak van de eeuw te kopen die met geen mogelijkheid de volgende apk zou overleven, bleek ie in werkelijkheid alleen dat te mankeren wat zichtbaar was! 1000 euro laswerk, beurtje en hij mocht weer met de complimenten van de garage!

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers