AdemoJoey schreef:@ Sideswipe; je hebt hélemaal gelijk! Dat ik voor een korter type wilde gaan kwam doordat ik de Subaru Legacy met zijn 4.68 m wel erg lang vond. En inderdaad door de hoogte ogen de SUV types korter. Ter vergelijking;
Nissan x trail 2.0 & Nissan x Trail sport 2.5; Lengte:4,46 m, Breedte:1,77 m, Hoogte:1,68 m
Subaru Forester 2.0 (langere type); Lengte:4,49 m, Breedte:1,74 m, Hoogte:1,6 m
Daar heb ik me FLINK op verkeken! De toyota RAV 4 is dan nog qua lengte het kortst; 4,25 m, maar die achterklep is niet heel handig met een trailer erachter (en een westernzadel erin).
Ik heb zelf met gemak een VW Golf 2.0 Stationwagon gereden (4,4 m) en parkeerde hem moeiteloos achteruit in ook hele krappe plekken. Dus de lengte moet ik toch maar loslaten!
Bedankt trouwens voor jouw uitgebreide (en eerlijke hahaha ) reactie! Mag ik nog vragen welke auto je het makkelijkst en prettigst de trailer vond trekken (buiten de Frontera en Suberb om)?
Die Superb reed minder fijn als de Octavia's. Ik denk dat die te soepel/op comfort afgeveerd is. (dat weet ik niet zeker)
Mijn antwoord is denk ik niet objectief genoeg voor jouw vraag.
In de 2 paard trekkerij : De Sorento heel erg fijn maar die reed ik dus alleen met 2p in de trailer dus ook niet echt een vergelijk. Qua dagelijks gebruik was de Sorento ook fijner als de andere 4x4's. Op de snelweg minder herrie en makkelijker een vrachtwagen inhalen. Reed dus wat meer als een normale auto en toch merkte niet als je er wel twee paarden achter had.
Ik hoorde wel dat de Sorento als kwaal had dat het carter kon scheuren. Ik nooit last van gehad maar het is ook geen duitser of jappaner.
En in de "normale" auto's met 1p erachter vond ik de Mazda 6 ook heel fijn rijden (= onderstel van Ford Mondeo). Maar uiteindelijk was een Octavia beter binnen het budget.
Ik zie dat ik de Citroen C4 in mijn lijstje was vergeten, die heb ik ook nog gehad. NIET doen. Wat een rommel is dat zeg...
Dingen zijn nog niet goed genoeg om als frontgewicht te dienen op een tractor.
Versnellings bak was stukgegaan (kromme as, na 15dkm),
de auto trok je letterlijk uit elkaar, mocht op papier 1636kg hebben. De voorruiten sprongen in tweeen en bij de achterwielkasten hoorde je steeds krakende geluiden.
(kan een heel topic maken over alleen die auto, was ook blij dat ik werd weggesleept met pech en dat ie auto total loss werd verklaard)
Maar ik heb nu vanaf 2011 dus alleen Skoda's gereden dus niet echt een objectief vergelijk.