Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Chasey schreef:Haha en buiten dat, poten/benen wat is het verschil
We hebben besloten de v70 te verkopen. Niks anders dan ellende, helaas.
Ben er afgelopen week twee keer mee gestrand en de reparatiekosten blijven maar oplopen.
Ik schrok me rot toen Daan alles bij elkaar op telde.
Ding heeft ons in totaal (inclusief aanschaf) 13.000 euro gekost.
En hij is nog (of alweer) niet goed!
We zijn er klaar mee. Want hoe lang ga je er mee door?
Ik blijf voorlopig maar met mijn 406 rijden, die heeft intussen weer een jaar apk en kan er weer even tegen.
Ondertussen sparen voor iets anders.
En heb altijd nog de vito als back up die ervoor kan als Daan niet aan het werk is.
Maar balen is het wel. Verder was de v70 wel een fijne auto. Gezin en hond patste er ook mooi in. Paardenspullen paste er prima in. Maar als ie het niet doet, dan heb je er ook zo weinig aan.
Rex_Rolfo schreef:rina schreef:Ik heb de auto nog niet zo lang, hij is 19 jaar, ... Maar toen ik er een paard (550 kg.) op zette werd het een ander verhaal. Erg licht aan de voorkant en gevoel van weinig invloed op stuurbewegingen. Het vermoeden is dus dat ze de veren achter niet aangepast hebben (garage heeft even gekeken maar het leek niet op veren met hulpveren). Nieuwe veren met hulpveren, gaat het echt verschil maken?
Welke kilometerstand? En waarschijnlijk geen idee of er ooit iets aan de ophanging / vering is gedaan?
Tenzij de trailer met paard een enorme kogeldruk had zijn hulpveren niet echt nodig, de auto moet dat ook zo kunnen hebben. En beter iets teveel kogeldruk dan te weinig!
Maar het grote probleem (ik kijk nu even in mijn glazen bol dus betrouwbaarheid is geen 100%) is waarschijnlijk versleten vering, en dan met name de dempers. Ik heb ooit op een wagen van -wat zal het geweest zijn?- 8 jaar en 150 dkm vier nieuwe schokdempers laten zetten. Geloof me, na de eerste verkeersdrempel wist ik al dat het een goede investering was. Dat maakte écht veel verschil ondanks dat met de oude dempers eigenlijk nog prima te rijden was. Maar dan zet je er nieuwe onder en dan pas merk je hoe versleten de oude eigenlijk toch wel waren.
ikke schreef:Asciugamano schreef:Schokbrekers (vervangen) zijn de kosten niet, Rina! Kun je ook zelf nog wel dus de moeite van t proberen waard!
Een setje nivomats is toch echt een paar maten duurder dan gewoon een paar schokbrekertjes.
rina schreef:Jep precies dat ja. Zoals ik al zei die grap heb ik al gehad. Een paar Nivomats voor een XC90 kosten even 650 euro per stuk!! Echt geen grap, per stuk. En ja Rex ik heb geshopt, zelfs in 2 landen. Dat was het goedkoopste dat ik die nivomats kon vinden.
Daihyo schreef:...voor een 1,5 paardstrailer en een haflinger of in de toekomst een painthorse. Voorlopig komt het gewicht van de paarden niet boven de 500kg in ieder geval.
Blussem schreef:Bedenk wel dat goede oude auto's tegenwoordig wel erg hoog geprijst zijn dankzij youngtimer regelingen.
Het kan daardoor zomaar zijn dat je voor 5000 euro meer een auto hebt die 6 jonger is.
Zelf hou ik aan voor benzine middenklasser, als je voor 1000 euro meer een auto kunt kopen die 1 jaar jonger is, altijd voor die jongere auto gaan.
Op deze mannier kom je zo beetje op de sweet spot uit.
Zelf zal voorkeur uit gaan voor een station. Die ander twee verbruiken meestal meer brandstof en meer wegen belasting. Dit komt elke maand weer terug.