[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:47

Cryssie schreef:
Volgens mij gaat het er niet over of ik de auto kan onderhouden, maar of ik een auto kan vinden onder die 2000 voor de aanschaf. Dat is alleen mijn vraag


Heb je al eens gekeken naar de Volvo 740 O:) In dieseluitvoering mag die in NL 1600 kg trekken en die heeft meer dan koppel genoeg om dat te doen. Kwa vermogen, okay daar zul je je rijstijl iets aan moeten passen :D Hij is niet de snelste kwa optrekken tenzij turbo uitvoering. Enig nadeel hij is (zover ik weet) duur in de belasting. Maar motorisch gezien is het er 1 die je niet snel kapot krijgt. En kwa roesten, de mijne heeft een paar hele kleine plekjes waar het schuifdak zit, en dat schijnt een kwaaltje van die schuifdaken te zijn. Verder geen roestplekje op die hele auto te vinden :D Verbruik van de mijne is 1:11,9 en met trailer 1:9 Maar die hoeft hij van mij niet meer te trekken, daar heb ik een andere Volvo voor 8-)

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.


rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:29

Vienna2007 schreef:
Niet de snelste kwa optrekken.... Dan beweeg je je toch al op glad ijs, wat als je gaat slingeren? Wat als je in een file in de tunnel komt te staan, en nog omhoog moet?


Duidelijk niet bekend met het fenomeen Volvo :D ;) :+ (sorry ben Volvisti)
Niet de snelste kwa optrekken is relatief he ;) Juist in de lagere versnellingen trekt deze als een gek, pas als je richting de 70 a 80 gaat, gaat het wat langzamer. En als je paard die aan de slinger krijgt heb je een olifant erop staan :D Auto weegt van zichzelf 1425 kg en is een tank 8-) Heb jaren met deze een trailer getrokken, en echt hoe gek ze ook doen in deze auto krijg je geen beweging. Daarbij helpt de achterwielaandrijving ook. Als ik hem niet zou vertrouwen als trekauto zou ik hem niet aanraden ;)

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 03:03

hoeno schreef:
Wil iedereen z'n vinger opsteken die dat nog nooit heeft gedaan, even vanuit de kantine naar huis met "slechts" 3 biertjes op ofzo :(


Steekt vinger op. A lust ik geen bier (of andere drank for that matter) maar ik vind het ook onverantwoord om met ook maar iets van drank op achter het stuur te gaan zitten. Dus als ik alcoholische drank zou lusten zou ik er nog steeds niet mee gaan rijden.

Als antwoord op het eerlijke antwoord, ja hij is eerlijk en het gebeurd veel vaker dan je denkt. Maar ik vind het rijden met een trailer zonder E rijbewijs wel iets minder gevaarlijk dan met drank op rijden, zolang je maar enigzins weet waarmee je bezig bent en waarmee je rijdt. En ja blonde snelheidsmaniaken van vrouwen uitgezonderd (en das een grapje voor diegene die dat niet heeft gesnapt :D ).

Voor de heren, ik rijd als vrouw zijnde met mijn Volvo XC 90 diesel zonder trailer 1:11 en met trailer 1:9 En mijn 740 6 cillinder diesel loopt zonder trailer 1:11,9 :+

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 04:00

Nope, je moet 1 kg van de trailer afhalen :D ;) en dat moet het ledig gewicht plus laadvermogen van de trailer zijn. Niet wat er daadwerkelijk opstaat.

Off topic wat ben jij nog laat op bokt...oeps ik verraad mezelf :+

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 04:34

Nee trailer + laadvermogen mogen 1372 kg zijn. Dus als je trailer 800 kg is mag het laadvermogen maar 572 kg zijn. Alles wat er daadwerkelijk opstaat is nvt als je geen E rijbewijs hebt. Het is heel simpel, het ledig gewicht van de auto moet meer zijn dan het ledig gewicht + het laadvermogen (dus wat erop kan, niet wat erop staat) van de trailer en het geheel mag niet meer zijn dan 3500 kg. (en dat is dan even helemaal los van kogeldruk ed)

En ja tis verstandig om je E te halen.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:52

Need imput :+ Ben in bezit van BE, ehm zelfs CE, en zit half te zoeken/kijken naar blik. Voorkeur zou echt een vrachtautootje zijn (en ja Ikke doe maar vloeken, Mercedes 508, 609 :D ) met een klein blikje voor dagelijkse werk ernaast, maar betaalbaar zijn die Mercjes niet echt meer.
Dus puzzel ik nu even over een blik die een 1,5 paards trailer kan en mag trekken. Volvo-fan van boven tot onder, rijd er nu ook 1, maar die zijn nou niet echt licht kwa gewicht en doen dus ook leuk in de belasting. Trailer is vrijwel zeker alleen voor noodgevallen, en veel zal ik er niet mee rijden aangezien mijn paarden met pensioen zijn. Maar wat pak je dan?? Welke merken zijn nou enigzins aan te raden voor de trailer? En geen transporter/bus oid. Wil gewoon een normale auto. SUV/4x4 is nog over na te denken. Mijn paarden zijn Paint en Quarter van rond de 1.50 en 500 kilo. Trailer die ik op het oog heb is een Ifor 1,5 paards die volgens de advertentie 720 kg eigen gewicht zou moeten hebben. (ja dat wordt nagewogen, als die het zou worden). Prijs in zoverre tot een 4 a 5000 euro, maar het gaat mij in eerste instantie even om merken en modellen.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:55

ikke schreef:
Zo'n oude V70 AWD met die lekkere 2,5T erin }> al dan niet in R-design-uitvoering.


Nahhhhh dan weet ik een nog betere. De aloude 740 6 cilinder diesel :+ Trekken dat ding niet te filmen, en een motor die bijna niet kapot te krijgen is. Ja de oude liefde staat nog steeds in de schuur :j :D Nee die liefde ga ik niet meer in rijden, zou best willen hoor, maar ook die heeft een wegenbelasting in NL. die niet echt grappig te noemen is. Ja ik weet het, ik ben ook pro veiligheid en niet te licht, maar de V70 is nou ook nogal een bak met gewicht.

Thanks Rex, maar het ging mij eerder om de niet-Volvo's die nog een beetje kunnen trekken ;) En de ervaringen ermee.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:18

@Chasey ja thanks daar kan ik echt wel wat mee.
Overigens grijnz diesel stinkt niet. Me loves diesel :D Ben ook echt een dieselrijder.
Ben ook bekend met de V70, heb er al 1 gehad. Is verkocht omdat ik 1 paard heb wat echt verschrikkelijk reist, met name op een 2 paardstrailer, en die door haar ritmische bonsen op de zijwand de hele combi aan het slingeren kreeg. Volvo zit voor mij echt perfect. Ben er nog geen tegengekomen waarin ik niet kan zitten.
Auto's als Caddy en co en ook de VW bus en co komen voor mij ook niet in vrage. Heeft 2 redenen, ik kan er niet in zitten, en als 2e dan ben ik elke keer de klos om voor wederhelft spullen op te halen. Die heeft iets met bromfietsen, dat past natuurlijk geweldig achter in zon bus, en daar heb ik dus echt geen behoefte aan. Dat stinkt nl pas, 2 takt benzine :D

Zadel in de auto is voor mij ook niet nodig, ik rijd western dus die zadels zijn nog een tikkie groter :+ en dan zou het echt een station oid moeten worden. Maar zoals al gezegd de paarden zijn met pensioen en het is alleen voor noodgevallen dat ik de trailer nodig zou zijn.


Rex_Rolfo schreef:
Verder is de vuistregel een beetje "als het groot en sterk is trekt het wel".

Nah ben ik niet met je eens. Miss verwend hier :+ rijd een Volvo XC 90. Dat is toch echt wel een bakbeest, met een 185 PK motor erin, maar trekken................ :x Persoonlijk, ik vind het geen trekauto. De oude 740 trekt het makkelijker van z'n plek dan die grote. Ja dat is motorgebonden, maar groot zegt voor mij dus niet echt "kan het wel trekken".
Je hebt wel gelijk hoor met beperkt eigen gewicht en veel mogen trekken. Niet alles is een veilige combi. Helemaal niet als paardlief zich achterin die trailer loopt te melden. Jeepjes ed. leuke blikjes, maar met zon korte wielbasis nou niet echt comfortabel te noemen (en vind mijn rug dus ook niet leuk). De combi maakt idd ook heel veel uit, stuiterbal achter je auto (ik noem geen merken, ik weet er wel een paar) is ook niet fijn. En de status van onderhoudt van de auto ook, ja ik was blij toen het slagschip achter nieuwe veren moest #)
Laat ik het zo zeggen, ik voel alles in de auto, heb mijn garagehouder al meervoudig helemaal gek gemaakt met ik voel wat, er klopt iets niet, en het krasse in 99 van de 100 gevallen had ik gelijk. Daarnaast heb ik een aantal maandagmorgen heeeeeeel vroeg modellen auto gehad. Met heel veel pech, en dat heeft mijn zintuigen alleen maar scherper gemaakt. Ben ook heel erg pro veiligheid, zowel voor mezelf, de andere weggebruikers als voor paardlief. Maar ik moet nu een beetje schipperen tussen, zoveel ga ik die trailer niet gebruiken, en we komen uit Duitsland terug naar Nederland, en ze zijn daar gek kwa wegenbelasting :+ :D

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 00:25

@Ikke Weet jij toevallig nog een aardige V70, benzine (geen LPG) te koop staan?? Ik heb al aardig lopen zoeken, maar of bijna 4 ton op de teller, of maar 1500 trekgewicht.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:57

ikke schreef:
rina schreef:
@Ikke Weet jij toevallig nog een aardige V70, benzine (geen LPG) te koop staan?? Ik heb al aardig lopen zoeken, maar of bijna 4 ton op de teller, of maar 1500 trekgewicht.

Als je genoeg biedt heb ik er eentje staan van 2002 met 335k op de klok en goed onderhouden.
Nagenoeg full option, type direct onder de R-design.


Moet wat inruilen waar jij geen interesse in hebt ;) Een XC90 diesel.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:56

Onali schreef:
Asciugamano schreef:

Iemand is heel hard bezig om de benodigde posts te halen...
}:0


Gezien de reacties van de gequote persoon uit 2013 komen lijkt me dat sterk.

Ontopic weer?


En aangezien een Mod blijkbaar het bericht van die persoon die schreef dat een paard benen had ipv poten met een boze smiley, verwijderd zijn. Ik denk het wel. Maar dat is ook niet de quote van s01enz. een nieuwe had gereageerd op een post, waarop s01enz reageerde met het gaat hier over auto's. En ik denk dat Asciugamano die nieuwe ook bedoelde. Maar ja met verwijderde berichten kan het soms gatenkaas worden :+
Je hebt wat gemist Onali :D

Maar goed on topic. Das balen Chasey. Electrische problemen of motorisch? Mijn V70 heeft wel z'n dingetjes, met name in de electronica waar ze volgens mij aan hebben zitten sleutelen. Maar motorisch is hij gelukkig goed (afkloppen op hout).

Zit op het moment wel met een dingetje. Mss 1 van jullie ervaring ermee? Ik heb de auto nog niet zo lang, hij is 19 jaar, en de vorige eigenaar heeft er pas een trekhaak onder laten zetten (auto mag 1800 trekken op papier). Nou heb ik er een 1.5 paards trailer achter gehad, een Sluis van ongeveer 550 kg. Leeg no problem. Maar toen ik er een paard (550 kg.) op zette werd het een ander verhaal. Erg licht aan de voorkant en gevoel van weinig invloed op stuurbewegingen. Het vermoeden is dus dat ze de veren achter niet aangepast hebben (garage heeft even gekeken maar het leek niet op veren met hulpveren). Nieuwe veren met hulpveren, gaat het echt verschil maken?

Eerlijk ik heb niet gecheckt toen paard erop stond hoe en of hij in de kont hing :o Moest hek nog open en dicht doen, en de rest van de dames stond oproer te creëren op de paddock. Paardlief wat op de trailer stond is braaf en reist ook prima, maar is met pensioen en gaat dus eigenlijk nooit meer weg bij de rest. Wilde dus zo snel mogelijk bij de oproerkraaiers weg. En ik kan het nu niet meer controleren aangezien de trailer niet van mij is en die weer bij zijn eigenaar is.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:17

Rex_Rolfo schreef:
rina schreef:
Ik heb de auto nog niet zo lang, hij is 19 jaar, ... Maar toen ik er een paard (550 kg.) op zette werd het een ander verhaal. Erg licht aan de voorkant en gevoel van weinig invloed op stuurbewegingen. Het vermoeden is dus dat ze de veren achter niet aangepast hebben (garage heeft even gekeken maar het leek niet op veren met hulpveren). Nieuwe veren met hulpveren, gaat het echt verschil maken?

Welke kilometerstand? En waarschijnlijk geen idee of er ooit iets aan de ophanging / vering is gedaan?

Tenzij de trailer met paard een enorme kogeldruk had zijn hulpveren niet echt nodig, de auto moet dat ook zo kunnen hebben. En beter iets teveel kogeldruk dan te weinig!

Maar het grote probleem (ik kijk nu even in mijn glazen bol dus betrouwbaarheid is geen 100%) is waarschijnlijk versleten vering, en dan met name de dempers. Ik heb ooit op een wagen van -wat zal het geweest zijn?- 8 jaar en 150 dkm vier nieuwe schokdempers laten zetten. Geloof me, na de eerste verkeersdrempel wist ik al dat het een goede investering was. Dat maakte écht veel verschil ondanks dat met de oude dempers eigenlijk nog prima te rijden was. Maar dan zet je er nieuwe onder en dan pas merk je hoe versleten de oude eigenlijk toch wel waren.


Nee geen idee of er ooit iets aan de ophanging/vering gedaan is. KM stand is nog geen 2 ton (precies ehmm geen idee, moet ik naar de auto lopen, iets van 185.000). Ja hij heeft voor zijn leeftijd erg weinig km. Ze hebben wel vorig jaar nog de remmen ed laten vervangen. Nieuwe banden enz enz. Daar heb ik de rekeningen van gezien. Gaat nu heeeeeeeel hard hopen dat er geen variomatic schokbrekers onder zitten (die grap heb ik al gehad met zijn voorganger %) ). Donderdag gaat een vriend van me de veren vervangen, die laat ik dan gelijk ook wel de schokbrekers bekijken.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:51

ikke schreef:
Asciugamano schreef:
Schokbrekers (vervangen) zijn de kosten niet, Rina! Kun je ook zelf nog wel dus de moeite van t proberen waard! ;)

Een setje nivomats is toch echt een paar maten duurder dan gewoon een paar schokbrekertjes.


Jep precies dat ja. Zoals ik al zei die grap heb ik al gehad. Een paar Nivomats voor een XC90 kosten even 650 euro per stuk!! Echt geen grap, per stuk. En ja Rex ik heb geshopt, zelfs in 2 landen. Dat was het goedkoopste dat ik die nivomats kon vinden.

Enne voor de rest, ja leuk als je het gereedschap hebt om het te doen wel ja. Die bezit ik niet. Wederhelft is pijpfitter, daar ligt alles voor in de garage, niet om aan auto's te sleutelen ;) Een vriend van me is monteur, die weet precies hoe en wat, ik laat het fijn aan hem over.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:44

Rex_Rolfo schreef:
Volvo XC90 is lekker groot en mag 2250 trekken.


Sorry maar mijn ervaring, das geen trekauto. Waarbij de automaten ook heel vaak problemen met de tiptronic krijgen. Ik heb een XC90 gehad. model 2006, diesel met schakelbak, mocht idd die 2250 trekken maar kwam met trailer en paard erop een stuk slechter weg dan de 740 of V70 diesel die ik gehad heb.

Als je wat groter wilt, en 1,5 paards wilt trekken, kijk eens naar de Volvo 740 of 940. Niet te duur in aanschaf, en beesten als het op trekken aankomt.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:02

Dan zou ik opteren voor een jong gebruikte V 70 of XC 70. De XC heeft ook 4WD.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 01:47

ikke schreef:
@Rina, dat "jong" is relatief bij een V70. Met het budget van Chubby ga je al snel richting bouwjaar 2010 en ouder.
Als ik kijk wat nu een V70 uit 2002 met 350k op de klok moet kosten, daar kocht ik vijf jaar terug deze ook voor met 220k op de teller. Virtueel geen afschrijving......


Niet goed genoeg gezocht :+ Ik heb afgelopen zomer een V70 benzine 2001 met 185k op de klok voor 3000 euro gekocht :D En mijn XC90 diesel (de reden dat die eruit moest) met ongeveer 225k op de klok, en al 10 jaar in mijn bezit, is voor 4750 weggegaan. De diesel heb ik overigens terug verkocht naar Dld. die had ook een Duits kenteken.

Het is nu wat lastig om in Dld een auto te kopen/kijken vanwege de Corona. Maar alsnog zou ik ook de Duitse sites bezoeken als ik een auto zocht.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:45

Chubby schreef:
Het is 2021, een auto uit 2001 is 20 jaar oud?!


hahaha ja en? Dat is voor een beetje goed onderhouden Volvo niks. Peanuts echt. Ik heb mijn oude liefde een Volvo 740, met heel veel pijn, opgegeven toen we vorig jaar juni terug verhuisd zijn naar Nederland. Was ook een diesel, die was van 1991 en was starten lopen, weinig mankementen anders dan normaal onderhoudt en motorisch niet kapot te krijgen (ok dat was ook een 6 cillinder LT blok wat erin lag).
Maar Volvo staat erom bekend dat ze een heel lang leven hebben en heel veel km aankunnen.


ikke schreef:
Sorry, Rina, ik ben het niet met je eens dat die V70's zo simpel te vinden zijn. Ze zijn er maar dan moet je wel weten waar je naar moet kijken om het kaf van het koren te scheiden. lage km-stand is niet per se een pluspunt.


Ja ik weet het, als het zo makkelijk was reed iedereen Volvo :+ :') De lage km stand heb ik hem ook niet voor gekocht. Het onderhoudt was belangrijker.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 01:02

Rex_Rolfo schreef:
rina schreef:
Ik heb afgelopen zomer een V70 benzine 2001 met 185k op de klok voor 3000 euro gekocht
Komt net een 2001 op marktplaats met 285K voor 2000 euro. Dat scheelt dus 1 cent per km :D


Grinnik ik heb al een auto, een 2e is niet nodig. Kan mezelf toch niet in tweeën splitsen :+ :D (En nee mijn wederhelft heeft geen rijbewijs dus die hoeft geen auto).

Maare heren jullie moeten niet zo happen, tenzij je honger hebt natuurlijk ;)
Ik heb nergens gezegd dat iedereen Volvo moest gaan rijden :P en dat elke Volvo die hoge km redt. Maar het is wel een merk wat erom bekend staat. Net als bepaalde Mercedes-en, enz enz. Je kan de lijst zelf wel aanvullen.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:04

vladimir1979 schreef:
Los van de techniek heb ik me serieus afgevraagd laatst of het nou komt dat Volvo eigenaren het er voor over hebben om die auto in de benen te houden, met relatief gezien wat goedkopere reparaties.. uiteindelijk is alles aan een auto zowat wel vervangbaar (mits onderdelen niet obsolete), maar het vergt het ook een eigenaar die vindt dat vervangen de betere optie is tov verkopen... Volgens mij bestaan er gewoon mensen die er in geloven dat een auto bij 200k gewoon op is....


Heb je ook helemaal gelijk in hoor Vladimir. Ik ben zelf ook ergens wel zoeen van meer dan 2 ton op de teller, hoe lang gaat die nog mee???
Ik heb dan ook al een stuk of wat auto's gehad met meer dan een beetje pech. Maar geen van de Volvo's heeft mij ooit zoveel gekost dan welk ander blik dan ook, wat ik gereden heb. De kroon in kosten was wel een Suzuki Alto, ja zon klein koekblikje waarvan de onderdelen normaal niks kosten, die elke maand in de garage was en tussen de 100 en 250 gulden (was nog guldentijd) koste. Zoveel heb ik aan mijn Volvo's nooit uitgegeven. Tuurlijk ook die hebben hun onderhoudt gehad, en ja ook daar ging wel eens wat kapot wat dan even slikken was. Volvo onderdelen zijn nou niet echt goedkoop. Maar gerepareerd ging dat dan ook weer jaren mee. Mijn XC90 heb ik 10 jaar gereden, en even snel en grof opgeteld heb ik in die 10 jaar daar 3000 euro aan uitgegeven (onderhoudt en reparatie) dat is omgerekend pak em beet 30 euro per maand.

Voor de beeldvorming: die Suzuki was splinternieuw dat ik hem kreeg. En heb ik 5 jaar oud met +/- 150k van ellende eruit getrapt, omdat die weer niet door de keuring kwam en er dat jaar zelfs al roest in de ophanging had. Reden van afkeur. De XC90 was 5 jaar oud dat ik hem kocht en had 105k op de teller. Die wordt dit jaar dus 16 en de nieuwe eigenaar is er super blij mee. Die staat nog steeds in de buurt. De 740 is niet helemaal eerlijk, die was ook nieuw toen mijn vader hem kocht, en is dus 28 jaar in de familie geweest. Hij heeft extra kosten gehad toen hij naar mij toe kwam, mijn vader was niet helemaal zuinig op zijn auto :+ maar ook daar als je alles bij elkaar optelt (ik heb ook alle rekening van toen hij van hem was) heeft ook die nooit zoveel gekost dan die andere blikken die ik gereden heb. )
Ik weet dus niet of het nou specifiek Volvo rijders zijn die het er voor over hebben die auto in de benen te houden. Daar kan je imo ook andere merken invullen, er zijn er meer waarvan de eigenaren een stapje verder zetten. Maar voor mij, ik weet wat ik nu onder mijn kont heb, wat hij me gekost heeft en dat het nog een poosje mee kan zonder al te veel problemen.

Maar daarbij komt er bij mij ook op van het beetje wat het gros met een trailer rijdt, is het daarvoor nodig om the top of the bill aan trekauto te hebben? Iemand die elke dag met een zware trailer/aanhanger rijdt, ja die moet echt wel een auto met blok en versnellingsbak hebben die dat ook aankan. Maar bij sommige, niet zo vaak met trailer rondrijdende, vind ik het een beetje overkill. En is die slijtage nou zo hoog en hard dat iemand die niet zoveel met gewicht erachter rijdt daarvoor nou echt dat ene blok moet hebben? Ook juist omdat velen de auto bij 2 a 3 ton er toch uitsmijten.

Dat is just my 2 cents hoor. Het is geen verwijt naar iemand, en het is zelfs fijn om van de kenners te horen dat een bepaalde motor het makkelijker kan hebben. Maar het is een afweging die ook een ieder voor zichzelf moet maken. Is het me dat waard. (Dus nee heren, niet happen, we zijn echt wel blij met jullie hoor :D )

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 97 bezoekers