Naar Nederland om een shetlander te bezoeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Denk jij dat ik momenteel naar Nederland mag?

Ja
53 (47%)
Nee
58 (52%)

Totaal aantal stemmen: 111


Popstra
Berichten: 13733
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:16

LWDaisy schreef:
Popstra schreef:
Gewoon doen. Ik ben al meerdere keren de grens over geweest met paarden om de arts te bezoeken en zo ook de grens met Duitsland waar ik een paard in training heb staan te bezoeken. Dit alles duurt enkele uurtjes. Zolang je netjes afstand houd, mondkap draagt en je handen goed wast is er toch geen probleem.


Door te redeneren zoals jij lopen de besmettingen de spuigaten uit.
Want JIJ kan dan wel denken dat je je aan de regels houdt, maar je kan perfect iemand tegenkomen die dat niét doet, en alsnog besmet geraken. En verder besmetten.

Met je paard naar de DA/kliniek: ik zou meteen ja zeggen. Want dat gaat over een gezondheidskwestie.
Maar een shetlander gaan bezichtigen om eventueel te kopen valt volgens mij onder funshoppen. En met een beetje logisch verstand is het toch normaal dat dat in deze tijd niet oké is? Ik mag m'n opa en oma niet uitnodigen om mijn verjaardag te vieren, maar jij mag wel de grens over wippen om een pony te kopen? Krom hoor.
joh doe ff relaxed! Die ,,iemand,, kan je ook in de supermarkt tegenkomen. Dan loop ik toch liever buiten een paardje te bekijken dan in een drukke super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:30

Poekkie schreef:
Blaze, voor jou mag het idd als je het nagaat. Hopelijk brengt de tocht je een fijn paard op :) Wel gek hoe verwarrend en krom die regels eigelijk zijn als je het zo bekijkt.

Of het echt anders is dan gaan shoppen vind ik een moeilijke. In de zin van... gewoon in een wei wel zolang je niet bij die eigenaars op de koffie gaat. Maar als je een paard gaat bezichtigen in een manege waar op die moment nog groepsles is, en jij zit daar ook in die stallen en zadelkamer en nog eens proefrijden, dan mwah.... shoppen lijkt me veiliger. Maar goed, dat is een andere discussie en dit soort situaties is helemaal niet meer uit te sluiten behalve door gewoon de hele categorie lam te leggen natuurlijk.

Maar nu ben je allemaal dingen erbij aan het betrekken die mogelijk niet eens aan de orde zijn. :)

TS: De quarantaineregel maakt het wel moeilijker... Is er geen bokker die er in de buurt woont die de pony kan bezichtigen, desnoods met een livestream voor jou als je hem echt heel graag wilt bekijken?

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:47

Ik betrek er niets bij. Zoals je kon zien in mijn eerdere antwoorden, gaf ik puur de huidige regelgeving.

De uitleg die je quote is een reactie op de stelling dat paard bezichtigen veiliger zou zijn dan gaan shoppen. Bij controle, etc. Ben je natuurlijk helemaal niets met die redenering, dat klopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:01

Poekkie schreef:
Ik betrek er niets bij. Zoals je kon zien in mijn eerdere antwoorden, gaf ik puur de huidige regelgeving.

De uitleg die je quote is een reactie op de stelling dat paard bezichtigen veiliger zou zijn dan gaan shoppen. Bij controle, etc. Ben je natuurlijk helemaal niets met die redenering, dat klopt.
Dat snap ik, alleen zijn er zoveel 'wat-als' situaties te bedenken dat het gewoonweg weinig zin heeft om allemaal van dat soort scenario's in een discussie te betrekken om te kijken wat er veiliger is en onder welke voorwaarden/omstandigheden.

Uiteindelijk is, zoals je zelf al zegt, niets momenteel 100% veilig. :j

Sarah999
Berichten: 39
Geregistreerd: 06-11-20
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 19:20

fransje23 schreef:
LWDaisy schreef:
Door te redeneren zoals jij lopen de besmettingen de spuigaten uit.
Want JIJ kan dan wel denken dat je je aan de regels houdt, maar je kan perfect iemand tegenkomen die dat niét doet, en alsnog besmet geraken. En verder besmetten.


Die persoon kun je ook bij je om de hoek tegenkomen! Daar hoef je echt niet de grens voor over te steken.

Het lijkt mij gezien de situatie niet handig om nu naar die pony toe te gaan. Weet niet of die mensen hem voor je willen "vasthouden"? Misschien vast een kleine aanbetaling doen?


Ik heb het gevraagd maar ze willen hem niet vasthouden/reserveren. En ik ga geen aanbetaling doen als ik hem nog niet eens gezien heb

Sarah999
Berichten: 39
Geregistreerd: 06-11-20
Woonplaats: Leuven

Re: Naar Nederland om een shetlander te bezoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 19:24

De kans dat ik iemand besmet/besmet geraakt is wel heel erg klein. Als we gaan gaan we met onze eigen auto. We dragen een mondmasker, houden voldoende afstand, gebruiken alcoholgel en we blijven buiten.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Re: Naar Nederland om een shetlander te bezoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:26

Tja, de regels zijn aangescherpt. Allemaal op eigen risico, maar dan zou het echt wel een paard van goud moeten zijn, zou ik daarvoor tegen de "regels" ingaan.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Naar Nederland om een shetlander te bezoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:33

Dan hoop ik dat ze je niet controleren, want van de boetes hier kan je gemakkelijk 2 a 3 shets kopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:19

https://www.bndestem.nl/bergen-op-zoom/ ... ~a9edee06/

Als je dit artikel leest, dan snap ik wel dat mensen de grens over gaan om naar een paard of pony te gaan kijken. Als je de grens over mag zonder qaurentaine om te wandelen of te fietsen, ga je ervan uit dat je dat ook voor andere zaken mag.

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:42

Ik zou voor zaterdag gaan als dat kan. vrijdag komen ze met nieuwe maatregelen. Zelf kan ik zondag en riskeer ik dus een boete zonder test maar de eigenaren gaan het paard niet vast houden voor mij..

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Naar Nederland om een shetlander te bezoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:44

Dit topic hoort op het forum Coronavragen, maar daar kan TS nog niet posten.
Volgens mij is meeste ook wel gezegd, hier een slotje.