Dwaling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wolfwomen

Berichten: 116
Geregistreerd: 24-10-20

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:43

Hoop dat je na dit nare avontuur een superfijn paard vind en alles een plekje hebt gegeven. Gelukkig is het bij 850 verlies gebleven, naast de stal en benzinekosten. Erg sneu voor dit paard. Want zij gaat deze waarschijnlijk weer verkopen en heeft nu toch mooi een paar 100 euro winst.

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 14:51

Wolfwomen schreef:
Hoop dat je na dit nare avontuur een superfijn paard vind en alles een plekje hebt gegeven. Gelukkig is het bij 850 verlies gebleven, naast de stal en benzinekosten. Erg sneu voor dit paard. Want zij gaat deze waarschijnlijk weer verkopen en heeft nu toch mooi een paar 100 euro winst.


Nou inmiddels ben ik al bijna 3 maandjes trots eigenaar van een ontzettende lieve, toffie tinkermerrie van 11 jaartjes oud ^^.
Nog wat groen voor haar leeftijd, niet zo heel lang in nederland. Maar we zijn druk aan het lessen, knuffelen, poetsen en ook begonnen met grondwerk. Helemaal verliefd, deze mag nooit meer weg.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:52

Fijn om te horen Galuppy0546!

Wolfwomen

Berichten: 116
Geregistreerd: 24-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:55

Galuppy0546 schreef:
Wolfwomen schreef:
Hoop dat je na dit nare avontuur een superfijn paard vind en alles een plekje hebt gegeven. Gelukkig is het bij 850 verlies gebleven, naast de stal en benzinekosten. Erg sneu voor dit paard. Want zij gaat deze waarschijnlijk weer verkopen en heeft nu toch mooi een paar 100 euro winst.


Nou inmiddels ben ik al bijna 3 maandjes trots eigenaar van een ontzettende lieve, toffie tinkermerrie van 11 jaartjes oud ^^.
Nog wat groen voor haar leeftijd, niet zo heel lang in nederland. Maar we zijn druk aan het lessen, knuffelen, poetsen en ook begonnen met grondwerk. Helemaal verliefd, deze mag nooit meer weg.


Dat is fijn nieuws!

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 14:57

Echt mijn maatje, die maakt 3 dubbel goed voor

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:58

Die röntgen foto’s kunnen ook van een ander paard zijn geweest trouwens. Daarom moet je altijd keuren terwijl je erbij bent en nooit foto’s accepteren als bewijs van gezondheid die eerder zijn gemaakt. Bozehans is dit berichtje voor.
En faillissementen hebben ze ervaring mee, pa is ook failliet gegaan met zijn veehandel .

Wolfwomen

Berichten: 116
Geregistreerd: 24-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:26

bigone schreef:
Die röntgen foto’s kunnen ook van een ander paard zijn geweest trouwens. Daarom moet je altijd keuren terwijl je erbij bent en nooit foto’s accepteren als bewijs van gezondheid die eerder zijn gemaakt. Bozehans is dit berichtje voor.
En faillissementen hebben ze ervaring mee, pa is ook failliet gegaan met zijn veehandel .


Goede tip!

esther45
Berichten: 6
Geregistreerd: 24-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:36

[quote="bigone"]Die röntgen foto’s kunnen ook van een ander paard zijn geweest trouwens. Daarom moet je altijd keuren terwijl je erbij bent en nooit foto’s accepteren als bewijs van gezondheid die eerder zijn gemaakt. Bozehans is dit berichtje voor.


De dieren die je daar koopt meestal vrij recent gekeurd klinisch en röntgenologisch. Paar weken/dagen ervoor. (Extra service zo verwoordt men het). Dan ben je te goeder trouw als klant en velen laten wel eigen deskundingen er naar kijken naar de documenten/foto''s. Wie verwacht er nu dat dit niet in de haak zou zijn?

Wolfwomen

Berichten: 116
Geregistreerd: 24-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:18

dina45 schreef:
bigone schreef:
Die röntgen foto’s kunnen ook van een ander paard zijn geweest trouwens. Daarom moet je altijd keuren terwijl je erbij bent en nooit foto’s accepteren als bewijs van gezondheid die eerder zijn gemaakt. Bozehans is dit berichtje voor.


De dieren die je daar koopt meestal vrij recent gekeurd klinisch en röntgenologisch. Paar weken/dagen ervoor. (Extra service zo verwoordt men het). Dan ben je te goeder trouw als klant en velen laten wel eigen deskundingen er naar kijken naar de documenten/foto''s. Wie verwacht er nu dat dit niet in de haak zou zijn?


Zo zie je maar weer, dat je er wel altijd goed op bedacht moet zijn voor de aankoop van een paard. Zeker in Nl wordt er veel gesjoemeld.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:25

Stond de naam van het paard op de foto's? Dat hoort wel zo te zijn.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 09:27

Ik zal wel naïef zijn, maar ik heb nooit voor mogelijk gehouden dat dit soort dingen gewoon gebeuren. Wat lijkt me dat ontzettend klote. Sterkte voor de gedupeerden, je zou spontaan het vertouwen in de hele paardenhandel verliezen.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:30

Sjong schreef:
Ik zal wel naïef zijn, maar ik heb nooit voor mogelijk gehouden dat dit soort dingen gewoon gebeuren. Wat lijkt me dat ontzettend klote. Sterkte voor de gedupeerden, je zou spontaan het vertouwen in de hele paardenhandel verliezen.

Oh het gebeurt, en vaker dan je denkt. Zoals deze dame te werk gaat is wel heel extreem hoor, maar er wordt genoeg gesjoemeld of niet verteld. Paarden die kapot zijn worden als goed aangeboden, paarden die levensgevaarlijk zijn als braaf. Paarden die gewoon niet zadelmak te krijgen waren, worden als groen verkocht.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:43

Stephan Wensink heb ik zelf ook eens als advocaat in een aankoopkwestie gehad en voor mij heeft hij dat toen heel goed gedaan. Veel van geleerd zelf ook.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 10-11-20 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Punten uit de naam gehaald, tegen de regels

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:00

Ken overigens nog een hoefsmid die dat doet. Die heeft een rontgenservice in Zundert. Als die de keuringsfoto's heeft gemaakt kun je ze ook maar beter laten overnemen. Het net aangeschafte paard van een vriendinnetje bleek een oude breuk in de sprong te hebben. Maar de foto's waren zo onduidelijk genomen dat het een chip leek. Deze was door de keuren DA niet vermeld op het keuringsrapport en het paard was gewoon goedgekeurd. De foto's gingen naar de verzekering en deze accepteerde het paard niet. Paard liep ook niet zuiver en de foto's zijn opnieuw genomen met dus een duidelijk zichtbare oude breuk. Eigenaresse had geen RB verzekering dus heeft ervoor gekozen geen zaak te beginnen omdat dat meer zou kosten dan opleveren. Ze heeft het paard verkocht aan zo'n opkoper (zou niet mijn keuze zijn, maar ze zat er echt doorheen). Die bleek dus - na een beetje zoeken - de eerdere eigenaar goed te kennen. Paard is dus vervolgens gewoon weer terug de handel in gekomen. En zo begint het "feest" opnieuw naar een volgend slachtoffer. Vuillakken zijn het.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:52

Jep, zo gaat dat vaak. De “goede” handelaar neemt het paard terug, of een andere, en er wordt opnieuw aan verdiend. Intriest! |(

phietje

Berichten: 291
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: overijssel/drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 01:00

Ik wil mijn verhaal niet online zetten, maar wel via Pb delen.

Wij zijn ook daar haar opgelicht. Ik heb het helemaal uitgezocht vorig jaar.

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 07:55

Wauw wat vreselijk voor alle gedupeerde! Hoe kan het toch dat zo iemand er gewoon mee door kan gaan.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:25

Kennisje van mij ondanks waarschuwingen daar net een paard gekocht, hoop dat het allemaal goed blijft

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:22

Heftig om dit te lezen, ik heb in het verleden ook contact met haar gehad met het oog op een lespaard voor een bekende. Gelukkig niet doorgezet..
Wat bizar ook dat mensen zulke dingen doen over de ruggen van dieren en mensen.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:23

En dat het zo lang kan blijven duren!

Veenboer
Berichten: 2
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:49

Ik heb in juli een paard gekocht bij Kim bekhuis, voorgereden door twan van der wal. Op zich een heel fijn paard, we zijn er tot nu toe hartstikke blij mee. Maar ik krijg enorme buikpijn van jullie verhalen. De manier van verkoop en doen is namelijk precies hetzelfde. Ze verkocht hem voor haar schoonzusje, vrouw of vriendin van die harry. Foto's waren net 2 maanden ervoor gemaakt toen hij vanuit Engeland kwam. (Dit klopt wel gezien de entingen in het boekje)

Nogmaals, tot nu toe hebben wij een fijn paard, maar ik krijg er toch een beetje buikpijn van. Zal er nog iets achter weg gaan komen??

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:01

Veenboer schreef:
Ik heb in juli een paard gekocht bij Kim bekhuis, voorgereden door twan van der wal. Op zich een heel fijn paard, we zijn er tot nu toe hartstikke blij mee. Maar ik krijg enorme buikpijn van jullie verhalen. De manier van verkoop en doen is namelijk precies hetzelfde. Ze verkocht hem voor haar schoonzusje, vrouw of vriendin van die harry. Foto's waren net 2 maanden ervoor gemaakt toen hij vanuit Engeland kwam. (Dit klopt wel gezien de entingen in het boekje)

Nogmaals, tot nu toe hebben wij een fijn paard, maar ik krijg er toch een beetje buikpijn van. Zal er nog iets achter weg gaan komen??


Ik denk het niet. Ze zal vast niet allemaal "slechte" paarden verkopen.

Het eerste paard wat ik van haar kocht begon na een week met raar doen. Pas na paar maanden kon ik haar omruilen, want geld terug hoefde ik niet te verwachten.. Heb daar destijds meerdere paarden geprobeerd, van 2 achtergrond verhaal gevonden waar ik niet blij van werd. Uiteindelijk ander paard, niet helemaal mijn match maar verkoopbaar indien nodig. Bij thuis komst opstap problemen en super sensibel. Absoluut haaks op wat ik zocht. Helemaal klaar mee, jaar geprobeerd maar toch verkocht. Bij verkoop foto's laten maken incl rug en hals helemaal goed. Staat nu bij een meid die super kan rijden en er alles mee kan, paar wedstrijden gestart en in 5 wedstrijden 22 winstpunten.

Geldt dus ook dat je maar net een goede match moet zijn en 't niet altijd aan het paard ligt.

Veenboer
Berichten: 2
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 12:35

Nou ik hoop het maar.

Wel een rare gang van zaken. In ons eerste mailcontact was hij van haar en voor haar aangekocht, een springpaard met super veel potentie. Door corona moest ze veel paarden van andere mensen rijden en had ze er geen tijd voor en reed alleen twan er op. Daarom mochten wij hem wel bekijken. Hadden we dan een super paard en super deal mee. We zouden hem de volgende dag ophalen. Maar ik kon toen niet genoeg cash geld regelen. (we haalden hem op zondag op) Toen moest ik het storten op rekening van iemand anders, best gek, maar ik heb daar niet zo over nagedacht. Dat was haar schoonzus. Misschien nu achteraf ivm dat faillissement??

Paard was super braaf en we hielden leuk app contact. Totdat hij een paar dagen niet goed liep en ik voorzichtig vroeg of hij dat bij hun ook had. Toen was hij opeens niet meer van haar, maar van haar schoonzus en kreeg ik haar nummer en wilde kim er niet tussen zitten. Terwijl ik in de app heb staan dat zij hem voor zichzelf had gekocht. Ze was zich dus bij voorbaat al aan het indekken.

Ben met paard naar kliniek geweest en er was gelukkig niks aan de hand, maar we hebben nooit meer contact gehad, zelfs niet toen ik aan gaf dat het mee viel en hij weer lekker liep. Totaal geen reactie meer. Maar goed, misschien heeft ze wel wat anders aan haar hoofd nu. Dat ze twan mee sleept vind ik echt mega asociaal. Hij is misschien volwassen, dus hij is straks mooi de klos, maar het is eigenlijk nog gewoon een kind. Die moet je niet gebruiken voor die onzin. Die Janice is een ander verhaal, die heb ik aan de telefoon gehad, laat geld op haar rekening storten en is gewoon deel van firma list en bedrog.

Ik hoop voor ze dat het het allemaal waard was, maar ik kan me er niks bij voorstellen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:44

Ik zou het paard voor de zekerheid nog een volledig laten keuren. Je zit nu nog binnen de eerste 6 maand na verkoop, dan heb je als koper meer rechten.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 15:40

Daphara schreef:
Ik zou het paard voor de zekerheid nog een volledig laten keuren. Je zit nu nog binnen de eerste 6 maand na verkoop, dan heb je als koper meer rechten.


Dat is wel een goede tip! Er lopen ook al zo veel klachten tegen haar.