Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:45

Mij lijkt het zo logisch dat je wanneer je iets leent van iemand, hier een paard en harnachement, dat je dat ook heel en in goede toestand teruggeeft. En als er iets stukgaat dat je dat laat herstellen of vervangt.
Als er iets misgaat is het meestal de fout van de ruiter, niet van het paard.
In geval het paard of de infrastructuur niet veilig zijn, dan begin je er beter niet aan.


Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:46

Maar dat zegt ze toch niet?
Citaat:
Zeg dat je door een onhandige samenloop van omstandigheden het paard van iemand anders hebt laten ontsnappen.

Als ik de openingspost lees is wat Felmke_Tweety zegt exact wat er gebeurd is. Waar is de fraude dan?


Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:23

Ayasha schreef:
Poekkie schreef:
@ Ayasha: Dat heb ik toch helemaal niet gezegd? Het tegenovergestelde immers. Bijrijder draait op voor de kosten van het materiaal dat op die moment onder zijn/haar verantwoordelijkheid was. Lijkt me dat haar broek/vest daar ook onder hoort? Met het paard bedoel ik uiteraard medische kosten aan het paard en die zijn gewoon voor de eigenaar. Simpel toch? (Hoe het wettelijk zit weet ik niet, ik zeg alleen wat voor mij moreel gezien het meest logisch is)?

@ saams: lijkt me nu niet dat een eigenaar een bijdrage vraagt voor het 'gebruik' van het paard en de vrijheid die ze afstaan en niet om alleen meer kapotte spullen mee te betalen?

Je bent als eigenaar ten alle tijden verantwoordelijk voor schade aan derden door jouw paard. Dus wil je de regeltjes volgen moet de eigenaar ook e.e.a aan TS vergoeden.

Hoe het in NL zit weet ik niet, maar in Belgie is dat niet het geval. Daar wordt ook gekeken naar wie op dat moment het paard onder zijn hoede had.
https://www.paarden.vlaanderen/nl/faq/v ... eringen/35


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers