Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 10:41

Yvank_ schreef:
Elco schreef:
Ts valt onder je aansprakelijkheids verzekering, jij veroorzaakt schade aan derden.
Dus idd gewoon even je verzekering bellen. je eigen schade valt daar niet onder.

Nee dat werkt bij paarden niet zo de eigenaar is altijd verantwoordelijk voor gedragingen van zijn dier. Tenzij je aan kan tonen met bewijs het compleet jou fout is. En dat je verkeerd gehandeld hebt. Een paard dat er vandoor gaat zal daar niet onder vallen dat valt onder gedragingen van het dier.

En een verzekering kan dat veel beter bepalen dan de bokkers die denken het beter te weten en te kunnen beoordelen vanaf een scherm.

Het is heel simpel ts, als jij iets kapot maakt van een derden is het jouw aansprakelijkheidsverzekering die je daarvoor kan aanspreken.
Nu vanwege het paard wordt het iets lastiger maar het is niet per definitie zo dat de eigenaar altijd zelf aansprakelijk is. In bepaalde gevallen is de bijrijdster dat ook, ook als een paard schrikt.

Dus, stel deze vraag alsjeblieft niet op bokt, want dan krijg je allemaal meningen en mensen die denken het te weten. Stel deze vraag gewoon aan je verzekeraar, die kan je hier echt antwoord op geven.

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made


M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:44

secricible schreef:
M_D_H schreef:

En een verzekering kan dat veel beter bepalen dan de bokkers die denken het beter te weten en te kunnen beoordelen vanaf een scherm.

Het is heel simpel ts, als jij iets kapot maakt van een derden is het jouw aansprakelijkheidsverzekering die je daarvoor kan aanspreken.
Nu vanwege het paard wordt het iets lastiger maar het is niet per definitie zo dat de eigenaar altijd zelf aansprakelijk is. In bepaalde gevallen is de bijrijdster dat ook, ook als een paard schrikt.

Dus, stel deze vraag alsjeblieft niet op bokt, want dan krijg je allemaal meningen en mensen die denken het te weten. Stel deze vraag gewoon aan je verzekeraar, die kan je hier echt antwoord op geven.


Grappig dat je enerzijds zegt dat bokt er geen verstand van heeft, maar anderzijds wel een advies geeft wat ook nog maar gedeeltelijk juist is.

Er is op bokt ooit een duidelijk artikel hierover geschreven:
C_arola @ [TAO] FAQ TAO


Lezen is natuurlijk echt super lastig :')

Ik zeg: Ga naar je verzekeraar toe, zij zijn de enige die je hierop het antwoord kunnen geven.
Wat is daar precies niet juist aan?
Wat ik zeg over de aansprakelijkheid klopt ook, ik werk toevallig als financieel adviseur, en aangezien ik al mijn diploma's op orde moet hebben wil ik mijn werk mogen uitvoeren en ik ze recentelijk verlengd heb middels examen zou je er van uit mogen gaan dat er geen fout zit in mijn opmerking.
Overigens zeg ik dus nergens dat de bijrijdster hierin aansprakelijk is of niet, ik zeg dat het afhangt van de situatie en dat als TS het echt wil weten zij naar haar verzekeraar moet gaan omdat die als enige hierop antwoord kan geven.

Maar then again, lezen is moeilijk :O

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made


M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:57

Ayasha schreef:
Ik geloof dat auto verzekeringen en "familiale" verzekeringen daarin anders werken. Ik meen dat familiale niet met een "bonus malus" werken. Maar ik kan me vergissen.

Ja en nee :)
Alleen de voertuig verzekeringen werken met een bonus malus model (op de fietsverzekering na trouwens).
Maar als jij, bijvoorbeeld, 5 keer een schade claimt op je woonverzekering dan heb je zeker wel kans dat de premie omhoog gaat, of zelfs dat de verzekering beƫindigd wordt.
En in beide gevallen blijft het daar niet bij, want als je overstapt van verzekeringsmaatschappij en je krijgt de controle vragen, dan moet je vanaf dat moment in ieder geval 5 jaar lang aangeven dat een verzekeringsmaatschappij de voorwaarden van jouw verzekering heeft aangepast of de verzekering heeft opgezegd en dat kan er voor zorgen dat de nieuwe verzekeraar jouw weigert als klant.

Dus ik zou inderdaad niet zomaar stellen dat iedereen dan blij is :n
Maar... Ik zou ook niet zomaar durven beweren dat de bijrijdster voor alle kosten moet opdraaien.

Ik vroeg dus wel altijd een bijdrage en dat was niet een bijdrage voor de stalling, want als jij een bijdrage voor de stalling nodig hebt dan, nou ja, daar hebben we het maar niet over :n
Ik zette die bijdrage op de spaarrekening van mijn paard en dat was dus bedoelt voor ongelukjes en schades en daar was ik heel gelukkig mee toen bijrijdster en paard door een toevalligheid een ongelukje met longeren kregen en paard daarna kreupel was :j
Spaarpotje heeft mooi vergoed wat verzekering van paardlief niet vergoede en paardlief is nog steeds een zeer vermogend paard :') _O-

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers