Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jolliegirl
Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:34

Yvank_ schreef:
Eigenaar van het paard is aansprakelijk voor de geleden schade in beginsel. Je bent namelijk altijd verantwoordelijk voor de gedragingen en aanbrengen van schade van je eigen dier. Het maakt niet uit dat jij met het paard bezig was tenzij er bewezen kan worden dat jij dit door eigen toedoen veroorzaakt hebt dan zou een verzekering de schade aan het paard + spullen op jou kunnen verhalen maar dan moet je wel denken aan bewezen onbehoorlijk gedrag.

Een paard dat wegrent met het hoofdstel om hoort bij gedragingen van het dier en dus is de eigenaar verantwoordelijk voor schade aan derden.



Correct.

Gewoon samen oplossen middels aansprakelijkheid.

Zelf in dit schuitje gezeten met naar letsel tot gevolg en loopt ook via de verzekering.


Jolliegirl
Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:43

Poekkie schreef:
Dat kan wettelijk zo zijn, maar was ook meteen de laatste dag dat ik een bijrijder zou hebben. Maar goed, ik denk dat van ons allebij de mening duidelijk is :)



Serieus??

Dit kan je toch samen via de wettelijke manier oplossen?

Je verzekering betaald alles notabene....


Oke t gaat bij mij inmiddels om een duizendje of 10...en niet 200 euro.. Maar toch.


Jolliegirl
Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:27

Poekkie schreef:
We zijn hier echter wel in het geval van een 200 euro en niet van een duizendje of 10 ;) Daarvoor schrijf ik geen verzekeringen aan, maar verwacht ik een oplossing van de bijrijder ja.



Al had het maar 100 euro gekost..
Dan nog..

Als je dit middels verzekeringen kan oplossen en het kost beide partijen niets.
Want immers heb je daar je verzekering voor.

Dan help je elkaar toch?

Jij wilt een oplossing in jouw voordeel,en dat is de schade verhalen op je bijrijder.
Terwijl het geheel anders kan, juridisch zonder problemen.

Jolliegirl
Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:38

Poekkie schreef:
Zitten daar aan die verzekering dan geen haken en ogen zoals een verhoogde premie vergelijkbaar met een autoverzekering? Kan me niet voorstellen dat ze zo maar alles vergoeden. (En nog steeds ben ik opgevoed met het idee te vergoeden wat je stuk maakt ongeacht de situatie).



Absoluut, maar als je het verzekeringstechnisch kunt oplossen, zonder juridisch gezeik, dus gewoon samen, why not?


Ligt eraan wat de schade betreft.
Om deze l*llige 200 euro doet een verzekering niet moeilijk.

Beide blij. *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers