Wat leer je bij BE-rijlessen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

November108
Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Wat leer je bij BE-rijlessen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 01:11

Ik heb een dagcursus gedaan alleen dan verdeeld over meerdere lessen :')
Vond het ideaal, zo kan je beter verwerken wat er geleerd is. En tussendoor nog een keer oefenen met eigen trailer. Ik reed overigens met legale B combi maar had zelf een nieuwe auto gekocht waar BE voor nodig is. Had dus al wat ervaring, maar ik merkte dat ik ook wat onzeker bleef. Met BE is dit opgelost, vond het een fijne bevestiging dat ik inderdaad goed rij met de aanhanger.

Natuurlijk de basisdingetjes die benoemd zijn hier geleerd voor zover dit nog nieuw was, belangrijkste voor mij was het leren om meer zelfvertrouwen te hebben.


November108
Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Wat leer je bij BE-rijlessen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:46

Heb even teruggekeken, ik had een pakket met 5 uur rijles en het examen. Was voor de rijschool prima om de week voor het examen 3 uur te doen en 2 uur voor het examen zelf. Vond het zelf een ontzettend voordeel dat ik eigenlijk alle verrichtingen al kon (beide kanten bocht achteruit etc). Daardoor was de 5 uur voor mij echt meer dan voldoende, maar hebben we goed aandacht kunnen besteden aan de punten waar examinator op let.

Voor mensen die geen of weinig ervaring hebben raadde hij wel de 10-uurs cursus aan.

November108
Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Wat leer je bij BE-rijlessen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 17:27

Ja, je moet dat wel kunnen beheersen :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers