Wat leer je bij BE-rijlessen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Arabesk
Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:48

Ik had eerst alleen B en ben gewoon gaan rijden met een combi die op papier gewoon mocht. Achteruit inparkeren om een bochtje met aanhanger leer je vanzelf wel als dat de enige manier is om je trailer op het land te krijgen :+.

Alle totale massa's bij elkaar mogen niet meer zijn dan 3500 en max. massa aanhanger mag niet meer zijn dan het ledig gewicht van de auto. Ik had een kleine 2 paardstrailer met twee arabjes 420 en 450 kg, trailer woog 520. Ledig gewicht auto was 1680 ofzo. De trailer met paardjes was 1390 kg, dus dat mocht achter de Volvo V70, ik moest alleen het laadvermogen van de auto terugkeuren anders kwam ie net 80 kg over de 3500 grens heen.

Later examen B+E gedaan, en dat was appeltje eitje, ik kon alles al. Het was vooral cool om met een 12 meter lange aanhanger dwars door Alkmaar te gaan.


Arabesk
Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:58

x_ankieee schreef:
Ik heb binnenkort intake en mag in augustus dagcursus doen + meteen afrijden, dus ga hier even volgen voor tips & tricks! Ben heel benieuwd :D


Ik vond het wel vermoeiend, je moet tussendoor wel ff een bak koffie nemen.

Ik heb niks geleerd en het voegde niks toen, behalve dan dat je voor de rest van je leven van het BE gezeik af bent :+

Arabesk
Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 08:24

Hutcherson schreef:
Ja ik wilde altijd al mn BE halen vanwege de veiligheid en mogelijkheid om alles te rijden. Heb n hekel aan die paarden meiden die dan hun vader/moeder/vriend moeten m laten rijden want dat kunnen ze niet. Dat wil ik dus zelf kunnen.


ja dat is echt zo tuttig.... en slaat ook nergens op.
Vrouwen kunnen net zo goed achteruit met een aanhanger als mannen, gewoon een kwestie van oefenen.

Het leukst is altijd als mannen staan te hannesen en ze dan lekker laten aanmodderen en dan aanbieden 'zal ik het even doen'. Mijn super stoere buurman belt tegenwoordig aan of ik zijn busje met aanhanger achteruit z'n erf op wil rijden _O- nadat ie zelf de brievenbus omver gereden had.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: tinkert_tje en 14 bezoekers