Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 10:20

Voor het hoofdstel zal vanuit de verzekering niks vergoed worden. Ik zou zelf voorstellen een deel te betalen.
Voor de kleding zou je de eigenaar aansprakelijk kunnen stellen via de verzekering. Afhankelijk van hoe hoog het eigen risico is. Ik zou niet het eigen risico laten betalen natuurlijk, maar als de verzekering wat zou vergoeden, valt het te proberen in goed overleg met de eigenaresse. Het kost haar tenslotte niks extra.



Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:24

Femke_Tweety schreef:
Tip: bel eerst je eigen verzekering.

Zeg dat je door een onhandige samenloop van omstandigheden het paard van iemand anders hebt laten ontsnappen.
Dat de verwondingen gelukkig meevallen, maar dat er wel een tuigonderdeel gesneuveld is, nieuwprijs van (hoe duur was het? 260 ofzo?)

De kans is heel groot dat als jíj tegen jóuw verzekeraar zegt dat het jouw onhandigheid was, gewoon een ongelukje, dat ze niet eens moeilijk doen.
Zeker als je bijna nooit wat claimt.


Die ene keer in 16 jaar dat ik wat heb gevraagd aan mijn avp, kreeg ik dat ook zonder enige moeilijkdoenerij.
Had de vriend wiens telefoon ik -ook in een suf ongelukje waar eigenlijk twee 'schuld' hadden- nooit verwacht.
Maar hij kreeg dat gewoon
supernetjes vergoed.


Klinkt toch een beetje als verzekeringsfraude... Eerlijk duurt het langst. Vertel gewoon hoe de vork in de steel zit.

Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:44

Het moet helemaal kloppen, niet "iets".
Paard is er vandoor gegaan, niet de bijrijdster. ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 bezoekers