Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
secricible
Berichten: 25681
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:32

Jou schade is sowieso de AVP van de eigenaar van het paard. Hoofdstel hangt echt af van de verzekering. Wij hebben een AVP die zelfs schade die onze zoon in eigen huis maakt vergoed (wel met ER meen ik...) en ze zijn daar ook vrij makkelijk mee dus kan me voorstellen dat zo’n hoofdstel dan ook zonder problemen vergoed wordt maar dat hangt echt van je pakket af.

Even informeren dus bij verzekering.
Als verzekering niks zou doen ben je juridisch gezien niks verplicht aan de eigenaar. Anderszinds heb je ook een niet-juridische relatie en zou ik het als eigenaar toch wel waarderen als je zo’n hoofdstel zou vergoeden of tegemoet zou komen in de kosten, maar dat is persoonlijk en zul je zelf moeten inschatten hoe de eigenaar van je paard daar over denkt.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


secricible
Berichten: 25681
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:53

M_D_H schreef:
Yvank_ schreef:
Nee dat werkt bij paarden niet zo de eigenaar is altijd verantwoordelijk voor gedragingen van zijn dier. Tenzij je aan kan tonen met bewijs het compleet jou fout is. En dat je verkeerd gehandeld hebt. Een paard dat er vandoor gaat zal daar niet onder vallen dat valt onder gedragingen van het dier.

En een verzekering kan dat veel beter bepalen dan de bokkers die denken het beter te weten en te kunnen beoordelen vanaf een scherm.

Het is heel simpel ts, als jij iets kapot maakt van een derden is het jouw aansprakelijkheidsverzekering die je daarvoor kan aanspreken.
Nu vanwege het paard wordt het iets lastiger maar het is niet per definitie zo dat de eigenaar altijd zelf aansprakelijk is. In bepaalde gevallen is de bijrijdster dat ook, ook als een paard schrikt.

Dus, stel deze vraag alsjeblieft niet op bokt, want dan krijg je allemaal meningen en mensen die denken het te weten. Stel deze vraag gewoon aan je verzekeraar, die kan je hier echt antwoord op geven.


Grappig dat je enerzijds zegt dat bokt er geen verstand van heeft, maar anderzijds wel een advies geeft wat ook nog maar gedeeltelijk juist is.

Er is op bokt ooit een duidelijk artikel hierover geschreven:
C_arola @ [TAO] FAQ TAO

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


secricible
Berichten: 25681
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:31

Dat is idd wat ik ook denk Femke. Bovendien hangt het ook van je AVP af. Vaak zijn ze behoorlijk coulant als jij niet vaak wat claimt.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

secricible
Berichten: 25681
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:34

Ik zou voortaan een halsterhoofdstel gebruiken geloof ik. Nooit meer dit gezeik :D

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers