Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

huricane
Berichten: 787
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:19

_Wen_ schreef:
Ik lees echt met grote verbazing alle heftige reacties m.b.t. 'goed fatsoen' en 'niet meer welkom bij mijn paard'. Er vanuit gaande dat dit gewoon een eenmalig ongelukje is en niet door toedoen van bijrijder is gebeurd zou ik als eigenaar mijn eigen hoofdstel vergoeden en de schade aan de kleding van mijn bijrijder. Mijn paard, mijn verantwoordelijkheid. Zo is dat nu eenmaal voor de wet.

Mocht een verzekering nog iets kunnen betekenen, dan is dat mooi meegenomen.


Ik ben het hier helemaal mee eens, mijn paard, mijn verantwoordelijkheid.
Eigenaar vraagt toch om een bijrijder, haar paard gaat er vandoor, ik zou blij zijn dat er geen lichamelijk letsel is bij de bijrijder.
Als je bang bent dat je spullen kapot gaan, dan moet je er niet iemand anders aan laten zitten, kan er ook niks gebeuren ;)


huricane
Berichten: 787
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:07

De helft vind dat de verantwoordelijkheid ligt bij de eigenaar, de ander bij de verzorgster.
Ik denk dat hier niemand het eens zal worden.
Ik zie het paard van iemand verzorgen niet als het paard “lenen”, als eigenaar zoek je vaak een verzorger omdat je zelf minder tijd hebt of wat voor een rede dan ook.
Een verzorger helpt een eigenaar hier dus mee en moet vaak ook nog een bijdrage betalen.
Ik heb zelf nooit verzorgers voor mijn paard gehad, wel iemand die haar 5 jaar uitgebracht heeft in de springsport.
Hier betaalde ik voor, er is nooit iets kapot gegaan, maar als dat wel het geval was geweest, was het nooit in me opgekomen om dat op de ruiter te verhalen......(mijn paard, ik vraag aan ruiter om te rijden, mijn verantwoording.....zo zie ik het)
Maar zoals ik al schreef, daar zijn de meningen verdeeld over.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers