Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 10:11

Tancreda4 schreef:
Oh wat een lastige! Maar mijn eerste gevoel zegt, als het mijn paard en mijn verzorgster zou zijn en ze er weinig aan kon doen (paard blijkt al dagen nerveus), dan is het oliebol happens en zou ik dr niks aanrekenen of verwachten dat er wordt betaald. Het zijn gebruiksvoorwerpen en door een verzorgster te nemen, en te laten rijden, neem ik zelf dat risico. Is het nalatigheid vind ik het wat anders en zou het misschien wat discutabeler zijn. Maar m'n verzorgster zou nooit meer iets durven denk ik daarna. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

Je kunt altijd kijken wat je verzekering hierbij kan betekenen. Dat verschilt ook per verzekering.


Dit. Het zou echt niet in mijn hoofd opkomen dat mijn bijrijdster dan het hoofdstel zou moeten vergoeden. Zeker niet als ik zelf voor zo'n duur ding kies en mijn bijrijdster geen alternatief heeft.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!


Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:13

SinneJ schreef:
Dus als ik het goed lees is er geen mogelijkheid om het paard veilig vast te zetten en het dier is dus ook niet echt zo opgevoed dat het perfect stilstaat... dus je zit altijd te sukkelen met 100 dingen tegelijk terwijl je het dier in de gaten moet houden?

Ik zou als eigenaar vooral heel blij zijn dat mijn bijrijder en mijn paard niet meer hebben dan schaafwonden, want dit is gewoon een heel onveilige situatie om mee te beginnen.

Ikzelf zou, als de bijrijder alle regels gevolgd heeft (dus alles doet zoals afgesproken) en er gebeurt nog wat, alles op mij nemen. Jij voorziet de omstandigheden en de opvoeding, niet je bijrijder.

En als het wél door toedoen van de bijrijder was, zou ik het alsnog zelf betalen, maar gewoon niet meer willen dat ze komen.

Het is je eigen paard en je kiest voor het risico. Het idee van het nemen van een verzorgpaard/ bijrijdpaard is net het niet dragen van die risico's. Ik vind dat sommigen het wel heel mooi maken; ze nemen een paard, ze verhalen deel van de kosten en het risico op een derde partij die ook nog eens de verzorging op zich neemt wanneer zij niet kunnen en ze kunnen die persoon buiten gooien zodra ze daar zin in hebben.


SinneJ, wat verwoord je mijn gedachten goed!
Ik zou alleen iemand bij mijn paard willen die ik minimaal 99% vertrouw. Als er dan iets gebeurt, pech voor mij als eigenaar. Ik kies dan immers voor de wijze van huisvesting, de luxe van het tuig etc.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 bezoekers