Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Re: Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:04

Ik zou dit uit fatsoen wel zelf betalen, ondanks dat in principe de eigenaar van het paard aansprakelijk is. Misschien staat er een op marktplaats?


LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:42

tita schreef:
Daphne__ schreef:
Begrijp ik het goed en is het hoofdstel van jou?


Volgens mij niet hoor, maar het lijkt wel uit de post alsof ze wil weten wat haar rechten en plichten zijn en alsof ze de kleding kan verhalen op de eigenaar.

Maar misschien lees ik het verkeerd

Zo vond ik de openingspost ook over komen, maar de rest weer helemaal niet.

Afhankelijk van hoe het hoofdstel kapot is kun je misschien ook nog uit komen met wat losse onderdelen. Kan een hoop in de prijs schelen.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:39

Oliiviia schreef:
Ik vind de reactie van 'ze moet maar geen hoofdstel van 150 euro gebruiken' trouwens echt op z'n zachtst gezegd vreemd. Daar ben je je toch van bewust als bijrijder? Of moet de eigenaar in goedkoper spul voorzien speciaal voor de bijrijder met misschien verminderd comfort voor paard en ruiter?
Je weet toch ook wel dat als je achter het stuur van iemands Porsche kruipt en ergens tegen rijdt, dat de kosten waarschijnlijk een pak hoger zullen liggen dan dat bij een goedkopere wagen?

Inderdaad erg treurige reacties. Daarbij is 150 voor een hoofdstel ook helemaal niet overdreven. €50 wat hier wordt geopperd heb je geen degelijk leer voor. Dat is bizar slechte kwaliteit en gewoon erg sneu dat daar een koe voor gestorven is. Wat voor leven de betreffende koe gehad heeft kun je je daar ook nog bij afvragen. Of wat voor leven de arbeider heeft die het in elkaar genaaid heeft.. Nee hoor, laat mij maar honderden euro's neer tellen voor hoofdstellen die door Europese vakmensen van Europees leer gemaakt zijn en die mede daarom een heel leven comfortabel mee gaan. Tenzij je het sloopt natuurlijk.

Een tijd terug sprak ik iemand die een bijdrage vroeg aan bijrijders enkel en alleen om kapotte spullen mee te vervangen. Ik begrijp nu waarom. Gelukkig ben ik ook opgevoed met het idee dat je betaald voor geleend materiaal dat je sloopt. Of dat nou met opzet of een ongeluk was.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Re: Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:50

Ja, leuk, Anjali, maar ook voor het paard is het een stuk comfort.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers