Aansprakelijkheid verzorgpaard materiaalschade

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

prugelpiet
Berichten: 12523
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:41

duikpaardje schreef:
Ik ga er van uit dat mijn verzorgster goed en zorgvuldig met onze spullen omgaat.
Als er wat kapot dan gewoon melden, meestal gewoon domme pech of even niet opletten (kan mij ook gebeuren) en dan los ik het bij kleine dingen zelf op.
Kom ik de andere dag op stal en vind een kapot hoofdstel waar ik niets van afweet, dan is er wel een probleem en kan ze zorgen voor een nieuw exemplaar.


Dit. Wat zegt de eigenaresse zelf?
Ongelukjes zitten in een klein hoekje en je hebt het niet express gedaan.

I am because you were


prugelpiet
Berichten: 12523
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 05:54

moonfish13 schreef:
Ik zou dus nooit akkoord gaan met reparatie in dit geval.
Het wordt nooit meer zoals het was, als ik daar mee afgescheept werd was het voor mij dus klaar per direct.
Ik stel mijn paard en spullen ter beschikking, zodat jij ook kunt genieten van een paard voor eerlijk is eerlijk relatief weinig.
En zonder financieel risico qua dierenarts etc.
Als mijn dure hoofdstel dan kapot gaat zou ik het echt niet kunnen verkroppen dat de schoenmaker mijn hoofdstel wat in drie stukken lag nog repareert en ik het daar mee mag doen.
Het heeft ook gewoon een klap gehad, en ik ben heel zuinig op mijn spullen.
Ik zou dan echt denken lekker dan, je mag mijn paard lenen, mijn spullen, en nu je mijn hoofdstel per ongeluk sloopt mag ik het hier mee doen?
Dan was het einde verhaal voor mij.
Profiteren van mijn paard voor weinig en als je een keer schade maakt mag ik het doen met een fiks gerepareerd hoofdstel?
Nee, echt niet. :n

Ik vind het onder dezelfde categorie vallen als mijn auto lenen, er een flinke kras op rijden en dan zelf wel effe met een verfstift bijwerken.
De kras zit er nog, en mijn auto is niet meer wat het was, ondanks dat je het minder ziet.
Eens en nooit meer is en einde vriendschap.
Zelf geen auto hebben en mijne lenen, wat ik je dan gun, maar bij schade mij met een lelijke kras laten zitten.
Sta je met je goede bedoelingen.
Met het hoofdstel vind ik het niet anders.


Het zijn maar spullen hoor >;)

Sterker nog, het zijn gebruiksvoorwerpen. Dat kan nou eenmaal stuk gaan/beschadigen.

I am because you were

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers