[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:34

Citroën is niks mis mee. Wat een onzin.

Wij hebben hele dikke, vette pech met onze volvo. Moet ik dat merk dan ook maar gelijk de grond in stampen? Kom nou toch...
Soms heb je geluk, soms niet.


Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 07:10

Dat zijn wel mooie prijzen.
Ik moet ook rondje nieuwe banden op de trailer.

Vorige week mijn tankdop verloren in de wasstraat. Nu is mijn trekhaak droog en verroest.
Kurkdroog zelfs. Wat kan ik er op smeren, zodat de trailer er niet meer krakend achter hangt? Of moet het gewoon weer ‘schoon’ slijten?
En ik moet uiteraard nog terug naar de wasstraat om te vragen of mijn dop daar nog ergens ligt. Anders moet ik maar een nieuwe dop halen. Zal vast wel bij een autozaak te krijgen zijn, neem ik aan.

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:59

Heb intussen nog wat vet in de schuur gevonden +:)+

Hoe vaak vervangen jullie je losbreekkabel? De kabel is 1,5 jaar geleden vervangen. Maar ik vind hem er niet meer zo stevig uit zien. Is intussen helemaal verbleekt door de zon en een beetje verroest. Hij is niet kapot, maar mijn gevoel zegt dat het beter is hem te vervangen.
De prijzen verschillen nog al. Ik zie ze voor nog geen 2 euro, maar ik zie ook kabels van 15 euro. Is in dit geval een hogere prijs betere kwaliteit?
Hoe weet ik of het een stevige kabel is?

Ik heb wel eens van die voorlichting filmpjes gezien dat het haakje van de kabel al knapt en vervolgens de aanhanger niet eens op de rem trekt bij het losraken van de koppeling. De kabel zit er in dat geval dus voor pietsnot aan, die werkt niet zoals het zou moeten.

En dan de bevestiging, wat is nu de juiste? Er zijn verschillende manieren. Ik hoop dat ik de kabel nooit nodig heb natuurlijk, maar als dat wel zo is, moet ie wel zijn werk doen.

Wat is juist?
[ img ]

Hoe maken jullie hem vast?

edit.
In dit filmpje zie je wat ik eigenlijk boven probeerde te beschrijven. :+

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:31

Oh oh! :+ Nou ja, maar goed dat ie bij het wegrijden is blijven staan en niet onderweg ergens los kwam.

In dat filmpje wat ik het gepost zie je dus een kabeltje was helemaal niets doet. Die aanhanger schiet gewoon door. Totdat ie ergens tegenaan tot stilstand komt.

Maar ik vraag me ook wel af wat er gebeurd met een paard in de trailer als de breekkabel wel zijn werk goed doet en de remmen ineens aangetrokken worden. De aanhanger in het filmpje draait om zijn as, als een trailer met paard dat doet, kantelt ie.

Hopelijk hoeft dat kabeltje nooit zijn werk te doen, maar ik maak me er soms wel eens druk over.
Zo druk dat ik 30 x de koppeling check of ie wel goed vast zit voor vertrek.


Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:44

Zoals pb het beschrijft maak ik hem ook vast. Ook over de koppeling, anders sleept ie over de grond.
Niet in een lus. Ik heb een oogje waar je hem zo aan vast kan klikken.
Maar ik hoor ook verhalen dat een lus beter is.
En anderen zeggen weer van niet, dat maakt het dat ik er onzeker over ben.
Gewoon zorgen dat ie nooit nodig is dus, dubbel check ;)

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:25

Ik denk dat ervaring ook nog beïnvloed wordt door de rijkunsten van de bestuurder :P

Wat je zou kunnen doen is gewoon eens een lijstje maken van wat je belangrijk vindt. En dan afstrepen ed. En wat je wensen zijn, dan komt er vanzelf wat uit rollen. Ervaring moet je denk ik toch zelf ondervinden.
Auto's zijn net als paarden of huizen, het is heel persoonlijk! Ook wat je past qua rijgedrag, uiterlijk, stoelen ed. Want de éne stoel is de ander niet. Kan je een mooie trek auto hebben, maar als je er niet fatsoenlijk in kunt zitten is het ook zo wat.

Wij hebben meerdere auto's.
- Volvo V70 D5, automaat (staat op het moment geschorst ivm onderhoud). trekgewicht: 1800kg.
- Citroën C5 Diesel, schakel (Weet de specs ff niet) trekgewicht: 1500kg.
- 406 Coupé 3.0 V6 Benzine, trekgewicht: 1300kg.

2 werk auto's, waaronder VW Caddy, Opel Vivaro. Maar die zijn altijd in gebruik, dus niet bedoeld om met de trailer op pad te gaan. En ik zou ook niet weten of die Caddy dat wel mag. En als ie het mag, zou ik niet niet doen.

Dan nog 3 geschorste auto's in de schuur. Bx Sport, Bx diesel en een circuit Rally AX. (En mijn Kawasaki Ninja, maar die telt niet mee. _O- )

Genoeg ervaring met verschillende auto's voor de trailer. Ik weet niet of je er wat aan gaat hebben, omdat het gros Frans is en Frans hier niet zo gewaardeerd wordt, maar ik ga de ervaring toch delen.

Neem de 3 bovenste. 3 compleet verschillende auto's.
Ze hebben alle 3 hun voor- en nadelen.

406: Qua wegligging is de 406 coupé het best van het rijtje. Lage auto, strak afgeveerd en lang. Doordat het een V6 uitvoering is, is de auto voorzien van Brembo remmerij voor en achter.
Beperkte opberg ruimte. Alle paardenspullen passen in de kofferbak, behalve het zadel. Het zadel moet op de bijrijders stoel. Ergens anders past het niet, want je krijgt hem ook niet op de achterbank.
Met de trailer zuipt ie 1 op 6 gemiddeld. :9k Maar verder super fijne auto. Meer dan genoeg power.
De automaat remt af en toe behoorlijk mee op de motor, dat is ook een nadeel. Want dan denk je rustig af te remmen, bemoeid die auto zich er mee en remt ie ineens een stuk fanatieker. Schijnt zo te horen, las ik in het instructieboekje. Met trailer dus echt wel een minpunt.
Verder kan ik er goed lange afstanden in zitten. Ondanks dat het een coupé is toch vrij overzichtelijk met bijzondere verrichtingen.
Minpunten: Verbruik, opbergruimte.
Pluspunten: Strak op de weg, goede remmerij, comfortabel, krachtige motor.

De C5 heeft hydraulische vering en een hoop opberg ruimte, vergelijkbare ruimte als de v70. Turbo Diesel, dus trekt het spul ook allemaal met gemak. En omdat het een hand geschakelde is, heb je het schakelen 100% zelf in de hand. Haha.
Verder gewoon een saai hok, maar ontzettend praktisch. Goedkoper dan de V70 in vaste lasten, onderhoud en aanschaf.
Ik kan er goed lange afstanden in zitten.
Minpunten: Saai, standaard hok, stink Diesel.
Pluspunten: Opbergruimte, trekgewicht, Hydraulische vering (kan ook een nadeel zijn als het niet goed werkt), doet verder wat ie moet doen. Goede wegligging.

De Volvo v70, ja gewoon goede auto. Is degelijk, verwend met een automaat, zee van ruimte etc. Maar gewoon een stuk duurder in vaste lasten en onderhoud. En lust 'm wel iets meer dan de C5. Maar scheelt niet eens zo heel veel. Is wat dweileriger, maar dat moet ik natuurlijk opnieuw beoordelen zodra dat stuurhuis vervangen is.
Ik kan er niet zo goed in zitten, ik heb het gevoel te verzuipen in die auto. Zit er behoorlijk diep in. _O- En ik ben niet eens klein. Daardoor iets minder overzichtelijk, maar ik red me er prima mee. Kan niet zo lang op de stoel zitten als in de andere auto's, maar dat is persoonlijk. Kussentje doet vaak wonderen.
Minpunten: De hogere kosten. Qua verbruik, onderhoud en wegen belasting. Stink Diesel.
Pluspunten: Opbergruimte, trekgewicht 1800 kg. Degelijk, oog wil ook wat, krachtige motor, goede combi met trailer.

Als ik op pad ga neem ik het liefst mee........ de coupé! :D

Tot zo ver mijn ervaring. :9k

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:54

Ik zet mijn auto ook in de S stand met trailer erachter. Anders schakelt ie echt veel te snel door.
Ik kan niet met + of - handmatig schakelen, maar kan de automaat wel begrenzen.
Als ik hem op de S zet, gaat het goed :) dan trekt ie het fijnst.

Heb sinds 2 dagen last van schommelend toerental :(
Ben wel met m’n middendemper achter een drempel blijven haken. Die is nu zo lek als een mandje.
Krijgt ie nu verkeerde waardes door via de lambdasonder? Er brandt geen motormanagement lampje.
Ik moet deze week met de trailer op pad.
Wat kan ik checken?

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:36

Haha en buiten dat, poten/benen wat is het verschil ;)

We hebben besloten de v70 te verkopen. Niks anders dan ellende, helaas.
Ben er afgelopen week twee keer mee gestrand en de reparatiekosten blijven maar oplopen.
Ik schrok me rot toen Daan alles bij elkaar op telde.
Ding heeft ons in totaal (inclusief aanschaf) 13.000 euro gekost.
En hij is nog (of alweer) niet goed! :(
We zijn er klaar mee. Want hoe lang ga je er mee door?

Ik blijf voorlopig maar met mijn 406 rijden, die heeft intussen weer een jaar apk en kan er weer even tegen.
Ondertussen sparen voor iets anders.
En heb altijd nog de vito als back up die ervoor kan als Daan niet aan het werk is.
Maar balen is het wel. Verder was de v70 wel een fijne auto. Gezin en hond patste er ook mooi in. Paardenspullen paste er prima in. Maar als ie het niet doet, dan heb je er ook zo weinig aan. :')
Laatst bijgewerkt door Chasey op 13-10-20 09:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:21

We weten niet precies wat het probleem is. We zijn er vorige jaar probleemloos mee op vakantie geweest in de franse alpen + caravan. Bere sterk, niks aan de hand. Voor de vakantie is hij nog geflushed en nieuwe olies gekregen. Beurt etc.
Een maand later was de automaat kapot, compleet in de soep gelopen. Die hebben we laten repareren. Kosten waren 4500,-
Compleet gereviseerd en schakelt inderdaad weer als nieuw. Maar ook de intercooler en nog iets waren kapot en vervangen tegelijk met de automaat.
We kregen de auto terug en toen flikkerden de voorruiten ineens naar beneden bij het open doen. Reparatie kosten 500,-. Nou vooruit, dat nog laten fixen...
Maar snel daarna was het stuurhuis lek en moest ook vervangen worden. Geschatte kosten 1500,-. We waren er even compleet klaar mee (en blut) dus hij is een hele tijd geschorst geweest.
Onlangs is hij alsnog gerepareerd, nieuw stuurhuis gekregen, nieuwe distributie set, grote beurt en nog een aantal dingen. Weer een klap geld weg en kregen te horen dat ie nu wel goed was.
Hij heeft het een week of 2 vol gehouden en begon wéér te kloten. Raam flikkerde weer naar beneden en wilde niet meer omhoog. Met moeite weer dicht gekregen. Weer een ergernis te pakken.
Hij begon in bochten ineens ontzettend tegen te sturen, alsof hij zelf keihard terug trok. Dat moest met dat stuurhuis te maken hebben. 'Ja je moet hem maar ff laten uitlijnen'.
Ook dát er nog bij!?
Vorige week was de druppel. Hij startte ineens niet. Terwijl ik die ochtend 2 keer met dat ding op pad was geweest. Hij gaf bij het omdraaien van de sleutel gelijk zo'n alarm toon. Maar hij gaf verder niets aan op het display. Normaal staat er wel iets in het display. Maar nu niet.
Na een half uur kloten kreeg ik hem alsnog aan de praat. Ben naar de manege gereden en weer terug. 120 km over de snelweg. Heenweg niks aan de hand, op de terugweg begon hij in versnellingen te hangen. Hij schakelde niet door.
Die zelfde avond gingen we met de Volvo mijn 406 ophalen van de APK, die was klaar. Dus we rijden erheen... schiet de Volvo ineens in de noodloop. Wilde niet meer harder dan 40km/u. En dat in een stikdonkere landweg ergens in the middle of nowhere... Motormanagement lampje brandde en op het display stond ook wat. Weet niet meer precies wat, maar het was niet goed.
Op het moment dat we de ANWB wilde bellen, deed is het ineens weer...
Maar hij weer rare toerentallen, bleef weer hangen in de versnellingen en dan schiet ie ineens weer vooruit.
Er is zó veel aan gerepareerd de laatste periode. Ontzettend veel onderdelen zijn vervangen!
Gelukkig wel weer thuis gekomen en bij terugkomst de Volvo in de schuur gezet, afgelopen zaterdag nog even een nieuwe wasmachine opgehaald met de volvo, niks aan de hand. Dag later, weer drama. En sindsdien staat hij in de schuur en heb ik de neiging 'm in de fik te steken :')
Dus wat het probleem nu is? Geen idee. Maar hij gaat weg. Wil er geen cent meer aan uitgeven.

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 09:40

Veel plezier met je nieuwe auto granouk!

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 08:29

Wat ook een ‘leuke’ test is, om per ongeluk op vakantie met gezin in auto en volgepakte caravan op een 18% helling in de bergen te komen. Er was geen weg terug, alleen op :’) :’)
Billen knijp momentje, leek geen einde aan te komen, maar het was gelukt :’)
Doe mij maar een auto met power ipv zo’n uitgeknepen motor.
Dan kost het maar wat meer aan brandstof, liever wat power te veel dan te weinig.

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 22:54

Ja dat soort dingen kunnen bloed link zijn.
Was ook echt niet de bedoeling en we knepen hem behoorlijk. Dan ben je toch wel heel blij met een 3.0 v6 met 200pk. Het was wel de ultieme test :') in Nederland hoeven we ons nooit zorgen te maken ;)

De v70 D5 was ook fijn in de Alphen, maar die hebben we helaas niet meer. Nadat we 1,5/2 jaar geleden de complete automaat hebben laten reviseren bij een erkent bedrijf, is de automaat wederom in de soep gelopen. Uiteraard net buiten garantie en werd het een welles nietes spelletje. Bedrijf nam geen verantwoordelijkheid op een foute montage, dus hebben we het er maar bij laten zitten, want nog een keer laten reviseren... nee daar hadden we geen behoefte meer aan. We konden niets meer met die auto en is naar een liefhebber gegaan. Geruild tegen een Lego pakket :Y)
Dus knorren we nog steeds rond met mijn oude, trouwe 406 v6 coupétje.

Zijn intussen wel opzoek naar een auto voor erbij. Ivm gezinsuitbreiding, 2 Duitse Herders en gewoon een hoop zooi wat altijd mee moet, dat past niet in mijn auto. Lang getwijfeld of het weer een grote auto moest worden of een bus. De keuze is uit eindelijk geworden een bus met dubbele cabine. Liefst 6 persoons.
We zitten te denken aan een Vito. Een Vito hebben we al, maar dat is geen dubbele cabine. Maar verder bevalt ie wel goed. Ook de automaat in die Vito doet het netjes.
Zaterdag knopen we de trailer achter de Vito en gaan we naar de Veluwe.

Ons oog is gevallen op zo'n soort Vito
https://link.marktplaats.nl/m1716932329

Heef iemand daar toevallig ervaring mee?

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 07:41

Ik zal het manlief aangeven, maar ik vermoed dat 3500 kilo ook genoeg is.
Huidige vito mag maar 2000, dus we gaan er sowieso flink op vooruit :D

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 10:42

O ja, dat klopt ook. Was nog niet helemaal wakker. Zat weer half te lezen.
Zou wel fijn zijn als het iets meer kan zijn dan 2000kg. We willen in te toekomst nog een paardje erbij en een tweepaards trailer :)
Voor nu redden we ons met 1,5 trailer en 1 Haflinger. Maar als we dan toch iets nieuw kopen, kunnen we daar beter al rekening mee houden.

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:18

Onze haf weegt 480/500 (schommelt) stond in sport conditie (al jaren terug) op 480 kg op de paardenweegschaal.
Denk dat ie nu wel flink over de 500 gaat, staat vet niks te doen ivm zwangerschap.

We hebben eindelijk een gezinsauto gevonden na een lange zoektocht, waar zowel een 2 paardstrailer achter kan én we met zijn allen in passen. Incl kinderspul en hondjes.
Deze week kunnen we hem ophalen :D
Zin in!

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 07:36

Fijn dat de auto zo goed bevalt. En automaat is natuurlijk helemaal lekker! :D

Wat doen jullie met een afneembare trekhaak? Laat je die erop zitten of haal je die eraf als je hem niet nodig hebt?
We hebben onlangs een nieuwe trekauto gekocht. Bij de koop was de trekhaak zoek. Verkoper heeft ons een nieuwe haak beloofd, maar we wachten al wéken!
Heb zelf ook even gekeken en een nieuwe losse haak kost 600,-!
De auto is echt van een liefhebber geweest, heel netjes en verder zat alles erbij. 4 sleutels, alle boekjes etc.
Nu zat ik te denken, zijn afneembare trekhaken diefstal gevoelig?
Er zit een heel mooi opbergvakje in de kofferbak voor de haak, waar je makkelijk bij kan. Maar daar ligt ie dus niet in.
M'n vorige auto had ook een afneembare trekhaak, die zoek was bij de koop. Daar hebben we uiteindelijk een vaste onder gezet.
Maar bij deze auto is dat geen optie. We wachten de nieuwe haak maar af... hopelijk komt ie snel binnen.
En dan gewoon alleen erop zetten als we iets gaan trekken?

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 14:56

Ik heb nog geen ervaring met een afneembare qua monteren.
Maar ik zou ook bang zijn dat ie eraf gejat wordt :’)
Heb geen idee of de sensoren de haak detecteren als ie eraan zit.
Hij komt in ieder geval niet voor het kenteken te zitten.

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:44

Ziet er goed uit :D Mooie combi.

Ik heb onlangs de 1,5 paard trailer verkocht. We gaan (langzaam/rustig) opzoek naar een 2 paards trailer.

De auto die het spul gaat trekken hebben we al. Nu nog de trailer :D (en trekhaak.... want die is er nog steeds niet... :( )

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:58

Ik heb geen idee waarom het zo lang duurt.
Maar ik zou haast denken dat er toch nog wel ergens 1 op voorraad zou moeten liggen.
Paar weken geleden is er een module besteld voor de luchtvering. Die moest uit Engeland komen en duurde dik 3 weken.
Die zit er intussen ook al in. Maar die trekhaak is een dingetje....

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 11:34

Ik heb zelf de trailer jaren achter een sport coupé gehad. Die was niet extreem laag, maar sowieso lager dan een doornsee auto ivm sport onderstel. De combinatie lag als een blok op straat. Ontzettend stabiel.
Nadeel was dat ik me wel een keer bijna heb vast gereden op een zandweg. :+
Was op zoek naar een trailer parkeerplaats voor een buitenrit, de navigatie stuurde me via Aken en Keulen en kwam op een zandweg terecht die nogal diepe banden sporen had. Ja dat wil niet met zo'n auto. Dus in de achteruit, de hele zandweg weer terug. :+

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 17:39

Mooie auto Dees,

Wat voor auto heb jij ook alweer Granoek, want met twee van die reuzen heb je wel een flinke auto nodig.
Ik weet het even niet meer.

Morgen eindelijk een trekhaak! *\o/*

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 22:01

Haha ja dan heb je wel zo’n bak beest nodig. Ik wist ff niet meer wat voor auto het was, maar wel dat het een auto is die ik nog niet zo vaak heb gezien.

Van de week eindelijk de trekhaak voor de range rover op kunnen halen.
Wat heeft dat lang geduurd zeg.
Maar nu hebben we in de tussentijd de trailer verkocht dus dan maar testen met iets anders er achter :’)
En heb ook nog geen behoefte om op stel en sprong een 2 paard trailer aan te schaffen. Dat komt tzt wel.

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 16:20

We komen er zojuist achter bij het aankoppelen van een aanhanger dat de range rover niet eens een stekker aansluiting heeft. :') :')
Blijkbaar heeft ie dan ook nog nooit wat getrokken, wat dan wel positief is voor de automaat ;)
Maar... kan je zoiets zelf monteren? Wat hebben we nodig of zit het gewoon ergens diep verstopt?
Moet het ingelezen worden?
Instructieboeken die erbij zitten zijn in het Frans. En ik kom in het Frans niet verder dan bonjour ;)
Op internet kom ik er ook niet echt uit.
Wie weet hoe dat zit?
En anders de garage maar bellen maandag...
Die verkoper kletst dan ook uit z’n nek. Want de trekhaak ed. Zou er allemaal bij hebben gezeten. Niet dus ;)

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 16:48

Rtfm is read the fiets manual neem ik aan? :p
Waarom is dat rot ding in het Frans.
Dit weekend maar eens rustig bij fatsoenlijk daglicht kijken.

Edit. Manlief had een plaatje gevonden, maar daar zit niks achter.

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:17

Het is een import uit Zwitserland.
Range rover sport supercharged uit 2005. (4.2 benzine V8 automaat)
[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers