Sideswipe schreef:ikke schreef:Van rotte ophangrubbers wordt elke auto een dweil......
Daarnaast heeft grijs kenteken ook voor particulieren zin; je betaalt geen provinciale opcenten op de motorrijtuigenbelasting en die opcenten lopen op tot 50%!
Voorbeeldje van mijn Volvo:
basis 145 euro
opcenten 103 euro
totaal 248 euro
Bij grijs kenteken zou ik dus maar 145 betalen, in plaats van de 248 die ik nu meet geel kenteken betaal. Noem dat maar niks......
Elke auto rijd eigenlijk als een dweil (zeg ik als motorrijder.....) Flauwe grap
Ik weet niet of die opcenten nou veel zijn verandert maar in mijn geheugen scheelde het minder (maar goed ik ben geen computer ;-) )
Als ik die auto nu nog zou hebben dan is het €443 vs €565 per kwartaal (grijs of geel). Dan zou ik me nog afvragen wat het beste is. Nadeel van die auto vond ik ook de dichte achterzij ramen, de rechter achterportier had ook een dicht raam.
Die Freelander had ik wel met trailer (Hotra Elegance ) naar de universele autodealer gebracht om te kijken wat er mis was. Zijn idee was het gewicht van de auto dat die te laag was. De auto had ca 40dkm erop. Ik weet niet of ie versleten rubber had. Zonder trailer reed ie best strak voor zo'n hoog model auto.
Later had ik nog een Trooper (1987) gehad en die was niet veel zwaarder maar daar merkte je zowat niet dat er een trailer achter hing. Dus mijn vermoeden is dat de lengte/wielbasis van de trekkende auto ook een belangrijke rol speelt.
De meeste dealers hebben geen idee hoeveel invloed ophangrubbers op weggedrag hebben. Erger; ze weten geeneens hoe dat te controleren!
Ik merk zowel op de LR- als Volvo- als Saab-fora dat de serieuze bezitter meer te melden heeft dan de gemiddelde garage. Daarbij valt ook op dat er vaak twee of drie garages genoemd worden als goede specialist die echt weten waar ze het over hebben.
Wielbasis speelt wel een rol maar een korte Land Rover op een goed onderstel rijdt vele malen stabieler dat een versleten lange 130......