[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:10

Ander soort vraag, trailer banden.
Zover ik weet moeten er radiaal banden onder (op dit moment zitten er ook zulke banden op). En klopt het dat ze niet hoeven te worden gebalanceerd? Bij de huidige banden is dit niet gedaan en heb er nog nooit nadeligs aan gemerkt.


Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:48

Top, dan zal ik ook aan mijn garage vragen. Ik gelood niet dat het veel meer kost.
En wat zouden jullie voor reserve wiel doen? Ik vindt eigenlijk zonde om hier een dure band op te gooien. Zal ik hier een goedkopere band of een gebruikte band op laten plaatsen?

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:23

Dank voor de tip. Ga ik zeker voor 5 nieuwe banden.
Banden worden vervangen door een bevriende auto garage. We hebben al geschikte A merk banden gevonden en die kosten idd 50 euro per stuk.
Het zijn 4 seizoenbanden, ik weet niet of dat ook bij aanhangers verplicht is in Duitsland maar voor geval van dat is dat wel handig.

De A-merk banden voor mijn midden klasser auto (195/65 15 ) zijn doorgaans net zo duur.


Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:05

Ik gebruik ook zelfde multivet waar ook de rest van de trailer mee wordt gesmeerd.

Toch kreeg ik gisteren te horen dat mijn trekhaak na 9 jaar tijd van 50 naar 49,3mm is gegaan. Ik ben best wel verbaast dat die zo snel verslijt, zoveel rij ik ook weer niet met een aanhanger.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:22

ikke schreef:
Blussem schreef:
Ik gebruik ook zelfde multivet waar ook de rest van de trailer mee wordt gesmeerd.

Toch kreeg ik gisteren te horen dat mijn trekhaak na 9 jaar tijd van 50 naar 49,3mm is gegaan. Ik ben best wel verbaast dat die zo snel verslijt, zoveel rij ik ook weer niet met een aanhanger.

Heb je 'm nagemeten?

Nee, niet gedaan. Ik neem aan dat ik mijn garage hier op wel kan vertrouwen. Maar ik wil het wel na meten. Vind je ongebruikelijk dat die zo snel slijt? Het kan wel kloppen. Het viel mij ook op dat de groene indicator op de koppeling ook al wat kleiner werd.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:25

Ik zal zeggen koop zo eentje.

[ img ]
Werkt veel beter dan zo flut haakje die in praktijk wel eens te zwak wilt zijn om de rem goed aan te trekken.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:46

Die Mazda klinkt leuk voor 1,5 paards combinatie. Voor 2 paarden lijk mij het echt te krap.
Vergeet ook niet dat men door de jaren heen vlotter is gaan rijden.

Is er geen versie met een zwaarder motor?

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:25

Ik weet ook niet beter dat de Mégane max 1.300kg mochten trekken.
Uitvoering die jij auto track hebt gevonden heeft 140pk en 240 Nm koppel. Zou prima moeten gaan met 1,5p trailer.

2p zou ik niet doen, al is wel leuk dat met deze auto het wel mag mocht je keer willen doen voor een kort stukje over alleen maar 50km/h wegen.


Edit, ik zie dat hun 100pk uitvoeringen ook 1.700kg mogen trekken. Hoe heeft Renault dit voor elkaar gekregen bij de type goedkeuringen. Geloof wel maar dat dit niet zo heel snel meer rijdt wanneer je dit doet :D

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:16

Misschien hebben die Fransen auto's wat meer last van maandag ochtend exemplaren? Dat hoeft namelijk niet te zeggen dat al die auto slecht zijn maar dat je wel wat meer gelukt moet hebben.

Maar idd wel goede vraag of die auto wel heel blijft op lange termijn met 1700kg er achter. Al zal ik dit alleen over 50km/h wegen doen.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:45

Precies. Vandaar zat persoonlijk zelf niet zo veel waarde hect aan de verhalen dat bepaalde merken slechte autos maken. Vaak zijn die ervaringen ook van auto van +10 jaar terug terwijl ik het heb over een auto die 5 a 2 jaar geleden uit de fabriek is gekomen.
Waar wel meer waarde aan hect is van wat voor soort motor zit er in, hoe wordt die belast, welke technieken en wat zijn de ervaringen met dit motor blok.
En bij bij voorkeur zo simpel motorblok met min mogelijk toeters en bellen. Wat er niet op zit kan ook niet kapot.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:14

Hier kan ook alles. Ik zie probleem ook niet, zolang je afstand houdt is niks aan de hand.

Sterker nog, ze treden hier pas op wanneer meer dan twee personen zich niet aan de 1,5 meter houden.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:15

Wou ook net zeggen. Maar ook verstandig is een ander verhaal. Zelfs de Mégane met de lichtste moter mag 1700kg trekken. Je zou haast denken dat er iets mis is gegaan met de type goedkeuring.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:51

Ik zou zelf niet onder de 140pk willen zitten.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:11

Als vrachtwagens je gaan inhalen dan is dat eerder een teken dat je te langzaam gaat en dat je niet voldoende met het verkeer mee rijdt.

Voor rest moet iedereen zelf weten wat die doet.
Maar zelf vind ik heel fijn reden wanneer de auto genoeg power heeft om vlot te kunnen rijden.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:11

De turbo moteren zijn ook ondertussen door de jaren heen verbeterd.
Persoonlijk zal zelf houden op minimaal 1.4 4-cilinder met minimaal 140pk.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:13

Automaat met een koppelomvormer heeft mijn voorkeur. Dan heb je ook nooit last van een versleten koppeling wat ook erg duur kan zijn.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:05

Van mazda,s weet ik dat ze ouderwetse automaat hebben. Bij de andere zou je wel moeten informeren wat voor automaat er in zit.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:09

assie,
Vervolgens heb ik vaak genoeg jonnge guppies met een E alsnog te hulp moeten schieten omdat ze het achteruit rijden niet beheersen. In mijn ogen zegt E niet zoveel. Zorg vooral voor dat je bij het afrijden er leuk uitziet. Dat verhoogt aanzienlijk je slaging kans.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:55

Ik kijk altijd wat de trailer doet.
Als de trailer de verkeerde kant op gaat dan moet je de andere kant op sturen.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:38

Wou zeggen zelfs een houten voor 4k nieuw. (Als ze nog gemaakt worden).

Kan je anders niet tweede handse kopen met een aluminium bodem?

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:07

Liever 160k met een nieuwe distributie riem dan een auto waarbij die nog binnen kort nog moet worden vervangen.
Tenzij een ketting in zit. Dan gaat dit niet op.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 23:10

Is een Mazda niet wat voor jou?
3 serie met 2 liter mag 1.300kg trekken
6 1.500kg
CX5 1.800kg

Zelf heb ik een Mazda 3 gereden en ik vind deze vele male fijner rijden dan een Volvo V40. Waar de Volvo aan voelt als een groot lomp slagschip voelt de Mazda 3 als een compacter sportiever auto aan. Terwijl vervolgens de Mazda wel 5 cm langere wielbasis heeft en de auto zelf 10 cm langer is.

Over Volvo leuk weetje. Je heb benzine de 1.6 turbo motor. Maar ook 2 liter uitvoering met turbo en maar 122pk? Klonk mij heel raar in de oren gezien een oude wetse 2 liter blok zonde turbo al 140pk doet.
Echter zit die turbo om een ander reden er op bij de Volvo. Die turbo zorgt er voor dat die auto max koppel al heeft bij 1.000 rpm. Daarnaast is het blok software matig begrenst op 122pk. Dit zorgt er voor dat je met deze auto op een veel lagere toerental kan rijden dan normaal met als gevolg een lager verbruik. Zelf heb ik jammer genoeg niet in deze uitvoering kunnen rijden. Wel in de 1.6 uitvoering met de turbo.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:47

Volgens mij doel je op de afstand tussen de achter as van de auto en de plek van een trekhaak?

Die afstand wil je inderdaad zo kort mogelijk hebben. Maar je kunt niet stellen dat die afstand altijd korter is bij een korte auto. Dat hangt van de bouw af van de auto.
Dan heb je ook nog de afstand bij een auto van tussen de voor en achter as (wielbasis). Hoe groter deze afstand hoe stabieler een auto rijdt. Ook hier in kan het voorkomen dat een kleine auto toch een langere wielbasis heeft dan een grote auto. het hangt maar net wat voor verhoudingen de frabrikant heeft gehanteerd.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:15

Slim idee. Ik moet zeggen dat ik mij nog nooit druk om heb gemaakt in de zin van ik rij dan wel een klein stukje naar voren. Maar opzich wel interessant om uit te zoeken.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:08

Geen ervaring, kan je wat meer vertellen over de auto? Welk jaartal, wat voor motor blok, handgeschakeld of automaat?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 25 bezoekers