beatje schreef:Iris82 schreef:Bovenstaande info is correct.
Vergelijken met een auto die door de garage total loss gereden of verkeerd gerepareerd wordt is niet terecht.
Edit: hoezo de media? Moeten zij over de kop gaan voor voorwaarden waar jij mee akkoord gegaan bent? Ze zullen die brand niet zelf gesticht hebben.
Een firma die zo met klanten omgaat mag van mij failliet gaan. Daar heeft niemand wat aan. Vind het ook zeer vreemd dat ze hier niet voor verzekerd zijn.
Wens de gedupeerde ook veel succes en hoop dat ze nog iets vergoed krijgen.
Tessebes schreef:LindyH schreef:Volgens mij is deze link wel interessant voor jullie. Het gaat onder andere over aansprakelijkheid bij een brand in een stomerij.
https://www.nporadio1.nl/consument/9779 ... antwoorden
Dit is dan ook de enige "uitspraak" die voordelig is. Voor de rest komt het er op neer, dat er geen aansprakelijkheid is, als de brand buiten de schuld van de wasserij is ontstaan. Ik zou dus eerst goed de haalbaarheid van zo'n collectief proces uitzoeken.
Flower033 schreef:Ik neem het niet voor hen op hoor, het zou netjes zijn als alle klanten, desnoods via de aanleveranciers zoals Welkoop en Divoza, persoonlijk geïnformeerd zouden zijn. Op hun website heb ik wel eea gevonden. Laatste bericht is inderdaad dat de verzekeraar zegt dat er geen aansprakelijkheid is (bericht van 19-09). Het hoofdkantoor van Welkoop is inmiddels geïnformeerd. Dan zou je wel verwachten dat die klanten binnen enkele dagen bericht krijgen van Welkoop. Ik kan me wel voorstellen dat de wasserij niet de gegevens heeft van de eigenaren van de dekens.
https://www.dekenwasserij.com/informatie-nav-brand/
Popstra schreef:Ik had onlangs ook via de Welkoop mijn deken laten wassen en repareren bij dat bedrijf. Het duurde 4 weken maar heb wel een schone,geïmpregneerde en keurig gerepareerde deken terug gekregen.
Ik hoofde niet te betalen omdat dit zo lang had geduurd. Dat vond ik erg netjes
Gebruikers op dit forum: Glossy2009 en 71 bezoekers