Gewicht auto voor trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
rivelle2018
Berichten: 9
Geregistreerd: 21-09-18

Gewicht auto voor trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 07:55

Ik heb een dringende vraag aan jullie, heb me zoveel laten informeren dat ik even helemaal de weg kwijt ben ;( Op korte termijn heb ik een auto nodig om een tweepaardstrailer te trekken (ik heb BE). De trailer weegt 710 kg, de paarden samen 800 kg. Binnen mijn budget is het lastig om een auto te vinden, nu ben ik blij met wat ik heb gevonden, een Ford Mondeo 2.0 die 1800 kg mag trekken. Vol beladen zou hij dan ongeveer 1550 kg trekken. Alleen het gewicht van de Mondeo is rijklaar (er gaan twee mensen en spullen mee) 1400 kg. Mijn vraag, vinden jullie dit veilig en hebben jullie hier ervaringen mee? Belangrijk om te weten, het gaat in deze situatie echt alleen om max twee x per week een ritje van 15 min, over een provinciale weg en binnenwegen. Verder zal de trailer incidenteel minder zwaar beladen worden getrokken (max 1400 kg). Ik heb al veel auto's overwogen die wel zwaarder waren maar die zuipen zoveel meer benzine, en ik heb de auto ook nodig voor gewone ritjes. Diesel (grijs kenteken) die ook zoveel kan trekken en zwaarder, is te duur dus geen optie. Graag jullie advies, zouden jullie dit doen? Heel erg bedankt voor de adviezen!


rivelle2018
Berichten: 9
Geregistreerd: 21-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 15:02

Hoi thanks voor je reactie. Dat klinkt ook wel al als een veiliger combi. De auto die ik op het oog had woog net 1300 kaal gewicht. Nu heb ik er een gevonden die kaal 1446 weegt. Lijkt me veiliger!


rivelle2018
Berichten: 9
Geregistreerd: 21-09-18

Re: Gewicht auto voor trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-19 11:40

Fijn dat er zoveel nuttige reacties zijn, sterkt me in mijn afwegingen. Want het blijft toch levende lading die je vervoert. Geen frietkar ;-). Dus wel fijn idee om binnen mijn prijsklasse (ik kan me idd geen Touareg veroorloven helaas) de zwaarste en enigszins zuinige auto te rijden. Zoals jullie al herhaaldelijk stelden is het onder normale omstandig heden veilig genoeg bevonden om met een Ford van 1300 kg een beladen trailer met gewicht van 1500 kg te kunnen trekken. Anders had hij geen max trekvermogen van 1800 kg. Maar gezien de levende lading en het advies wat bv de ANWB geeft om 75% van je autogewicht te trekken (kom ik nu nog niet aan maar iig dichterbij ;-)), vind ik een zwaardere auto toch een veiliger optie. Ik ga morgen naar een Ford Mondeo 2.0 diesel van 1446 kg (leeggewicht) kijken, ben benieuwd. Bedankt voor al jullie tips!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers