Gewicht auto voor trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Gewicht auto voor trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 08:56

Ach, mensen hier maken een probleem van mijn Golf voor mijn 1,5-trailer, terwijl de golf leeg zwaarder is dan de beladen trailer.
Aan de andere kant heb ik ook weleens mijn Daihatsu Cuore met trekhaak (toegestaan trekgewicht 600 kg geremd, leeggewicht auto 700 kg) gebruikt om een 2-paards trailer (leeggewicht 930 kg) van zijn plaats te trekken en ik kan je vertellen dat dat niet leuk was. Dat lag echt volledig aan het meer trekken dan dat toegestaan is, de auto trok dat gewicht eigenlijk verrassend makkelijk maar de trekhaak is niet meer wat het moet zijn. Met lichtere aanhangers die wel onder de grens blijven van wat mijn koekblikje mag trekken ook nooit een probleem gehad.
Oftewel, TS, als jouw auto mag trekken wat je aan gewicht hebt, en als jij defensief en anticiperend rijdt (wat natuurlijk sowieso een goed idee is als je met trailer onderweg bent), kan je wat mij betreft prima rijden met je ford. Zoals hierboven al gezegd heeft die niet voor niks deze toegestane aanhangwagenmassa toegekend gekregen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 61 bezoekers