Verlijmen rubber mat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pluisje88
Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Verlijmen rubber mat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 16:28

Onlangs heb ik de rubber mat uit mijn (houten) Trailer gehaald om de bodem te controleren. Nu moet echter de mat weer verlijmd worden in de trailer. Toen ik de mat eruit haalde zaten de randen geniet en de rest verlijmd. Aangezien wij zelf niet zo’n nietpistool heb, vroeg ik mij af; hoe hebben jullie de mat verlijmd in de trailer? Alleen gelijmd of ook nog een andere manier gebruikt om de mat op zijn plek te houden?



pluisje88
Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 07:10

Niemand tips voor mij?

pluisje88
Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-19 10:48

Ik wil de mat perse vastgelijmd hebben. Mijn trailer staat buiten dus ik wil gewoon zeker dat alles goed lek-dicht is om de bodem te beschermen.

De mat moet worden vastgelijmd aan de bodem, daarna wordt uiteraard afgekit met urine bestendige kit. Deze ligt al klaar. In principe hoeft de lijm op zich dan niet urine bestendig te zijn toch? De mat laat niks door en de kit voorkomt inlopen..

Ik ben dus vooral zoekende welke lijm geschikt is om rubber aan hout te lijmen en wat zo sterk is dat het goed vast blijft zitten ondanks de bewegingen van het paard.

Al bedankt voor deze reacties!

pluisje88
Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-19 15:31

Tessebes schreef:
Ik heb de mat met dezelfde kit vastgelijmd. Op internet zijn filmpje te vinden hoe je dat het beste aan kunt brengen. Verder heb ik voor goede hechting beide oppervlakken een beetje opgeschuurd en ontvet.


Heb jij toevallig een linkje voor mij van dat filmpje?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers