Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
meggiemeg
Berichten: 12178
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 15:58

Wellicht doet de verzekering ook moeilijk omdat het niet de eerste keer is dat er brand is daar? De ruimte waar over wordt gesproken waar de dekens lagen was een zeer bouwvallig schuurtje, dus iets met elektra zou dan maar zo kunnen denk ik dan. De boel is al verkocht (woonhuis en opstallen) dus als de nieuwe bewoners de boel slopen is er weinig meer aan te tonen dat het een bouwval was.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


meggiemeg
Berichten: 12178
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 15:59

Als Balans zich beroept op de algemene voorwaarden is het dan niet zo dat ze ze moeten verstrekken bij het aangaan van de opdracht? Dat moeten wij als bedrijf wel als wij met nieuwe klanten in zee gaan, dan moeten wij als wij ons daar op willen beroepen ze wel verstrekken en er voor laten tekenen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12178
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 06:46

_Lucifertje schreef:
meggiemeg schreef:
Wellicht doet de verzekering ook moeilijk omdat het niet de eerste keer is dat er brand is daar? De ruimte waar over wordt gesproken waar de dekens lagen was een zeer bouwvallig schuurtje, dus iets met elektra zou dan maar zo kunnen denk ik dan. De boel is al verkocht (woonhuis en opstallen) dus als de nieuwe bewoners de boel slopen is er weinig meer aan te tonen dat het een bouwval was.



Wij hebben het huis (en de opstallen en dekenwasserij) toevallig ook gezien tijdens de bezichtiging toen het te koop stond. De wasserij zelf was ook in niet al te beste toestand en staat van onderhoud eerlijk gezegd....
Op het moment wij daar waren was het schuurtje al afgebroken.

Ja het spul aan de overkant van de weg van het huis is er niet al te best aan toe, klopt. Dak van de paardenstallen is al jaren lek, was al zo toen zij het kochten 8 jaar geleden. Waar de wasserij in zit is niets aan gedaan behalve de wasserij er in gemaakt. Schuurtje buiten waar de brand was verbaasde me dat deze nog overeind stond na een storm.https://www.omroepgelderland.nl/media/3 ... ijkerbroek

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12178
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 10:11

belle_boef schreef:
Maar als hier bij bokkers bekend is dat het schuurtje niet in top staat was, kan dat dan niet aangedragen worden?

Het is niet de eerste keer dat daar brand was, dit jaar dan, in 2017 het woonhuis en ergens nog een 10 jaar daarvoor geloof ik een keer, toen woonden zij er nog niet, alleen wel bij de brand in 2017 en 2019.
Kan me wel voorstellend dat er in 2017 toen verscherpte voorwaarden in de polis zijn gekomen na de brand. Dat hebben wij ook gehad met de stormschade een aantal jaren terug, wij hadden het dak van de paardenstal er af liggen, deze is toen vergoed geweest maar in de polis het jaar erna was deze wel uitgesloten van vergoedingen vanaf toen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12178
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:14

Is het geen idee om iedereen met schade samen een zaak aan te gaan spannen als diegene het af laat weten waar zij de dekens hebben gebracht? Samen kan je sterker staan dan alleen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


meggiemeg
Berichten: 12178
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:07

Maar hoe wil Balans dat nu nog aantonen als de oude verbrande schuur al is afgebroken en de boel is ook al verkocht?
Ik vind het wel frappant dat ze nu ineens onder een andere naam verder gaan.
Was nog even aan het zoeken, maar zoals in de tekst te lezen is gaan ze al snel er tegen in en moet je aardig vasthoudend zijn om toch uiteindelijk je gelijk te halen.
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/p ... cf51f042ce

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12178
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 06:22

LindyH schreef:
Ik krijg het vermoeden dat Balans en haar verzekering er gewoon op gokken dat niet veel mensen er werk van zullen maken.

Dat kan maar zo ja, plus dat veel mensen waarschijnlijk een eigen risico hebben die wellicht net zo hoog is als de aanschaf van een nieuwe deken.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12178
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:13

Er zijn ook vast mensen die ze wel zelf rechtstreeks hebben gebracht. Op het moment dat ze bij 1 persoon wel gaan vergoeden heeft de rest daar vast ook wat aan. Plus dat de brief voor het aansprakelijk stellen gebruikt kan worden voor de winkel die er tussen in zit.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12178
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 15:01

Ik denk dat dit ook per vestiging van de Welkoop zal verschillen omdat het per winkel een andere eigenaar/manager heeft. In Barneveld hangt ook een ander bordje als in Wekerom.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12178
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:12

Een bedrijf heeft toch wel een Bedrijfsaansprakelijkheids verzekering? Wij zijn verplicht om deze te hebben. Dat zij geen inboedelverzekering hebben voor dit soort zaken kan ik me voorstellen want niet elke deken heeft dezelfde waarde en elke dag zal de voorraad wel verschillen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12178
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 15:03

MissStynk schreef:
risseeuw01 schreef:
Ik heb vandaag gebeld mret de klsntenservice van Welkoop. Er is inderdaad een regeling met Bucas dekens. Als je kunt laten zien dat je een Bucas deken bent verloren (met aankoopbewijs of foto) dan mag een soortgelijke deken opniewe laten bestellen via je eigen Welkoop waar je de deken had ingeleverd. Voorwaarde is dat de tegoedbon van 65 euro weer terug ingeleverd wordt bij diezelfde winkel. Ik kreeg de manager die bijna een dagtaak heeft aan deze ellende zelf aan de telefoon. Als je geregistreerd bent bij Welkoop als gedupeerde dan mag je bellen. Ik neem aan dat iedereen dezelfde regeling krijgt aangeboden. Ik vindt het super van Welkoop Nederland. Hopenlijk hebben anderen die de dekens via een ander inleverpunt bij Balans terecht zijn gekomen een soortgelijke behandeling. Wie niet wasgt, wie niet wint.


Leuk maar de mensen met Rambo en Amigo dekens dan?

Ik denk dat iedereen blij mag zijn met dit merk, dat het niet een ander merk is wat vele malen minder is.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12178
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:16

Bij de KvK is er nog niets bekend van een faillissement, faillissementen.com ook niet. Denk dat het alleen maar een poging is om af te schrikken of tijd rekken dat het er wel aan zit te komen als ze het zelf hebben aangevraagd.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12178
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:19

Dan is het zorg dat iedereen er haast achter zet om dat wat toegezegd is ook gedaan te krijgen, als eenmaal wel een faillissement is uitgesproken is er niets meer mogelijk. Maar voor is er nog altijd niets bekent, ook geen surseance van betaling is er aangevraagd.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12178
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 05:46

Het kan zijn dat ze uitgeschreven zijn op het adres in Kootwijkerbroek want dat is inmiddels verkocht, ze zijn zelf al bezig met klussen in hun nieuwe huis in Amersfoort. De informatie van de KvK vind ik net als manzano wat betrouwbaarder als het op een vermelding aankomt voor een faillissement, adressen aanpassen zijn ze daar niet zo snel in.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12178
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 05:47

yvonnnek schreef:
Wij hebben vandaag kontact gehad met de welkoop. Het is de vraag of mijn deken terug komt. Dit ivm dat balans failliet is. Er is sprake van een door start en enkele dekens zijn door balans via dhl opgestuurd welke is de vraag.... Dit was het antwoord wat wij kregen van de welkhoop vandaag

Wat zegt de Welkoop als je ze er mee confronteert dat er geen faillissement is tot nu toe?

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12178
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 16:13

Alja schreef:
meggiemeg schreef:
Het kan zijn dat ze uitgeschreven zijn op het adres in Kootwijkerbroek want dat is inmiddels verkocht, ze zijn zelf al bezig met klussen in hun nieuwe huis in Amersfoort. De informatie van de KvK vind ik net als manzano wat betrouwbaarder als het op een vermelding aankomt voor een faillissement, adressen aanpassen zijn ze daar niet zo snel in.

Maar het is toch een bokker ?
Valt het niet via pb met haar op te lossen?

Ik weet niet of ze ook op Bokt zit, zelf zijn ze al een tijdje niet meer zo aktief met paarden, toen ze net naar Kootwijkerbroek verhuisde hadden ze zelf nog paarden maar die waren al snel weg en werden de stallen gebruikt als opslag.
Deze informatie heb ik van Facebook dat ze naar Amersfoort zijn vertrokken.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12178
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 07:35

Waar ik het vandaan haal? Ben er bijna dagelijks om de hoek te vinden en heb dan vol zicht op het huis met de stallen e.d. Ken het huis ook goed toen de vorige bewoonster er nog woonde.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12178
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 16:41

Ben je dan ook goedkoper uit met je maandelijkse betaling daarvoor MyChoice? Persoonlijk zou ik er geen vertrouwen meer in hebben als ze zelfs jou als klant zo behandelen die er maandelijks geld voor betaald. In eerdere berichten in dit topic heeft Balans al een keer geroepen dat ze failliet zijn. Mocht dit zo zijn zette ik direct mijn maandelijkse betaling stop.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12178
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 09:23

Je moet wat als er geen reactie komt op eerdere berichten, soms moet je wat harder zijn om dan uiteindelijk wel een reactie te krijgen, zoals nu storneren, je kunt het heel snel weer overmaken als er wel weer contact is en zekerheid als de gemaakte afspraken weer worden nagekomen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12178
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:33

Ze zijn nog altijd niet failliet, in elk geval niet volgens de KvK en die is vrij secuur als het daar op aan komt om het te vermelden. Het kan maar zo dat ze het zo over willen laten komen in de hoop dat mensen dan afhaken om er verder wel een zaak van te maken.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12178
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 06:33

Je kunt de automatische incasso er toch zelf helemaal uithalen? Wel vreemd dat ze weer incasseren, denk dat niemand nog wat zal horen, ze hopen vast dat het dan vergeten wordt ofzo

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers