Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 16:33

Weet je zeker dat die bon van de Welkoop niet je schadevergoeding was? Ik vind 65 euro best een fors bedrag "voor het lange wachten".


Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:15

Hoezo geen aansprakelijkheid? Staat dat ergens in de voorwaarden?

Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:58

Inderdaad,dat ze er niet voor verzekerd zijn, wil niet zeggen dat ze niet aansprakelijk zijn. Zelfs als het wel in de voorwaarden staat is het, denk ik, nog discutabel.


Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:56

Dat is hartstikke leuk dat de verzekeraar dat besloten heeft, maar sinds wanneer bepalen zij, of een bedrijf aansprakelijk is of niet?

Ik zou sowieso willen voorstellen om per direct dit bedrijf te boycotten.

Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 07:52

Lijkt mij ook als je de dienst afneemt bij Divoza of Welkoop, je bij hen moet zijn. Hetzelfde als bijvoorbeeld een halster kapot gaat, dan hoef je ook niet zelf contact op te nemen met de fabrikant.

Aansprakelijkheid is hierbij toch wel een dingetje, als de oorzaak van de brand niet kan worden vastgesteld. Bijvoorbeeld bij brand bij een bewaarnemingsovereenkomst (zoals bij een jas afgeven bij een garderobe) is er ook geen aansprakelijkheid, als de brand niet door toedoen van de bewaarnemer is ontstaan.

Toch vind ik de houding van Balans hierin totaal niet klantvriendelijk, gedupeerden bijvoorbeeld een wastegoed aanbieden, is toch wel het minste wat ze kunnen doen. Als blijk van goede wil. De gunfactor werkt in ieder geval niet in hun voordeel. Als ik een deken moet laten wassen, gaat ie zeker niet naar Balans.

Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:19

LindyH schreef:
Volgens mij is deze link wel interessant voor jullie. Het gaat onder andere over aansprakelijkheid bij een brand in een stomerij.
https://www.nporadio1.nl/consument/9779 ... antwoorden


Dit is dan ook de enige "uitspraak" die voordelig is. Voor de rest komt het er op neer, dat er geen aansprakelijkheid is, als de brand buiten de schuld van de wasserij is ontstaan. Ik zou dus eerst goed de haalbaarheid van zo'n collectief proces uitzoeken.

Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 06:33

candalisa schreef:
Tessebes schreef:

Dit is dan ook de enige "uitspraak" die voordelig is. Voor de rest komt het er op neer, dat er geen aansprakelijkheid is, als de brand buiten de schuld van de wasserij is ontstaan. Ik zou dus eerst goed de haalbaarheid van zo'n collectief proces uitzoeken.


Staat anders letterlijk in het artikel of een brand nu wel of niet onder hun schuld valt zijn


Dat is de mening van een jurist.

Bij een bewaarnemingsovereenkomst is er ook geen aansprakelijkheid, als de brand niet aantoonbaar door (nalatigheid van) de bewaarnemer is ontstaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers