Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:36

Hoe staat het er bij jullie voor qua communicatie met Balans omtrent de schade?


MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:42

Pantykous schreef:
Ik meld mij ook. Ik had mijn deken bij de Welkoop afgegeven, ik heb van de Welkoop een bon van 65 euro gehad voor het lange wachten.

Ik snap niet waarom het zo lang moet duren bij Balans.


Ik ook bij Welkoop. Zijn communiceren wel maar verwijzen toch weer naar Balans en Balans verwijst weer terug naar Welkoop. Gevalletje van het kastje naar de muur. Wellicht is het een idee om iets gezamenlijks te gaan ondernemen met alle gedupeerden? Ik denk dat er vast wel medestanders te vinden zijn via de social media kanalen..

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 07:38

Ik heb ze gisteren nogmaals aansprakelijk gesteld en ook gelijk reactie gekregen. Zelfde verhaal als hierboven, doorverwezen naar de site. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg.. en vooral hoe ze de dagwaarde van de dekens denken te gaan bepalen? want daar gaat het vast op uitdraaien.

Mijn verzekering dekt overigens niets. Bij jullie wel?

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 18:29

shirleyp schreef:
Mijn verzekering wel, maar zit dan met €150.- eigen risico...
dat schiet ook niet op dan

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:09

loulou schreef:
Heeft niemand van de gedupeerde rechtsbijstand? Ik zou daar informeren hoe het allemaal zit. Of je balans of divoza aansprakelijk moet stellen, wat je rechten zijn enz


Dat moet je formeel sowieso en in het geval van Welkoop vooral niet de tegoedbon accepteren, want daarmee hebben ze juridisch aan hun verplichting (passende compensatie) voldaan.

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:07

Pantykous schreef:
Dat betwijfel ik, want in de brief staat specifiek dat het GEEN vergoeding voor deken betreft maar alleen een tegemoetkoming voor het lange wachten.


Mij werd het afgeraden dus zo lang ik nog niets van Balans en/of de verzekering heb vernomen accepteer ik helemaal niets..

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:49

LindyH schreef:
Het lijkt mij het handigst als jullie collectief een jurist in de arm nemen die weet wie er aansprakelijk gesteld moet worden, dat op de juiste manier kan doen, en ook weet wat hij/zij moet doen als aansprakelijkheid wordt ontkend.


Wie wil hieraan meedoen? ik ben namelijk van plan dit collectief aan te gaan pakken, zodat we een vergoeding kunnen gaan afdwingen. Samen sta je nou eenmaal toch sterker!

dat Balans geen verzekering heeft is dan heel jammer, maar dat betekent niet dat ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden.

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:52

MissStynk schreef:
LindyH schreef:
Het lijkt mij het handigst als jullie collectief een jurist in de arm nemen die weet wie er aansprakelijk gesteld moet worden, dat op de juiste manier kan doen, en ook weet wat hij/zij moet doen als aansprakelijkheid wordt ontkend.


Wie wil hieraan meedoen? ik ben namelijk van plan dit collectief aan te gaan pakken, zodat we een vergoeding kunnen gaan afdwingen. Samen sta je nou eenmaal toch sterker!

dat Balans geen verzekering heeft is dan heel jammer, maar dat betekent niet dat ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden.



Om ook nog even terug te komen op het geval van Welkoop (waar ik dus ook mee te maken heb), zij hebben hun verantwoordelijkheid genomen en de gedupeerden een tegoedbon aangeboden, dus zij zijn hierdoor juridisch gezien geen partij meer. Dat is ook de reden waarom ik de bon nog niet heb geaccepteerd.

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:58

Anoeska schreef:
Maar er is toch een mail van een tussenpersoon (voogd?), dus dan is er ook een verzekering.


Ze hebben geen onrechtmatige daad gepleegd dus de aansprakelijkheidsverzekering keert gewoon niet uit. Dit is wat een vriendin tegen me zei, die zelf schadebehandelaar is bij een verzekeraar is. Dus ja... :(

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:18

Anoeska schreef:
Ik reageerde op de opmerking dat er geen verzekering was. Dat kan natuurlijk niet als je reactie hebt van een tussenpersoon. Dat ‘ie wel/niet uitbetaald hangt inderdaad van veel meer dingen af.


Dat bedoelde ik eigenlijk ook.. de verzekering dekt het alleen niet wegens bovenstaande :)
maar dat ze geen verzekering hebben lijkt me stug eerlijk gezegd.


MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:10

Dit bericht ontving ik van Balans:

Goedendag,

Namens de verzekeraar kunnen wij u het volgende melden. Dit bericht is zojuist pas binnen gekomen en komt vandaag of morgen op onze website.

De brandschade is behandeld en zij hebben op basis van de voorhanden zijnde stukken moeten vaststellen dat er geen aansprakelijkheid bestaat bij Firma Balans.
Helaas heeft de behandeling van dit dossier bij de verzekeraar langer in beslag genomen dan gebruikelijk, daarvoor hebben zij hun excuses aangeboden.
Nu er geen aansprakelijkheid is aan de zijde van de firma Balans zal uw vordering daarom uit hoofde van de aansprakelijkheidsverzekering ook niet vergoed worden.
De verzekeraar gaat over tot sluiting van dit dossier.

De verzekeraar heeft het hoofdkantoor van de Welkoop van deze uitkomst op de hoogte gesteld.
Wij veronderstellen dat de Welkoop u hier een dezer dagen over zal informeren.

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 17:51

Cookies schreef:
Wow. Je kunt dus gewoon fluiten naar je centen. Fijn bedrijf.


Ronduit belachelijk dat ze zelf geen enkele moeite lijken te willen doen voor hun klanten. Ik denk dat divoza en Welkoop hier ook zacht gezegd niet heel blij mee zullen zijn.

Ik ga morgen nog een keer een telefoontje plegen naar Balans om te horen hoe ze het vinden als we met een grote groep een jurist inschakelen en ook alvast de media gaan inzetten, zodat we als gedupeerden gehoord worden.

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 19:06

Iris82 schreef:
Edit: hoezo de media? Moeten zij over de kop gaan voor voorwaarden waar jij mee akkoord gegaan bent? Ze zullen die brand niet zelf gesticht hebben.


Dit hebben ze zelf in de hand toch? Ze nemen op geen enkele wijze hun verantwoordelijkheid en wijzen in hun communicatie steeds naar andere partijen, zoals Divoza en Welkoop, hun ‘juridische’ klanten. Dat is lekker makkelijk. Ze zouden zelf toch ook met enige compensatie kunnen komen? Al zou het in de vorm van het in de toekomst gratis laten reinigen van je deken zijn? Niet dat ik daar persoonlijk nog gebruik van zou willen maken, maar dat ter zijde

Ik vind het gewoon een kwalijke zaak dat je zoveel gedupeerden maar laat zitten en zelf vervolgens je toko weer op volle toeren hebt draaien.

Maar blijkbaar zie jij het anders.. ik mag nu even €350,- neertellen voor een stel dekens. Wellicht kun je je voorstellen dat ik daar op z’n zachts gezegd niet heel
blij mee ben.

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:32

meggiemeg schreef:
Is het geen idee om iedereen met schade samen een zaak aan te gaan spannen als diegene het af laat weten waar zij de dekens hebben gebracht? Samen kan je sterker staan dan alleen.



Ik ben hier nog steeds voorstander van maar dan moeten 'we' wel in actie gaan komen. Dus wie doet mee?

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:15


MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:09

shirleyp schreef:
Hieronder nog een uiteenzetting van mijn ervaringen aan Divoza. Ik had oprecht de hoop dat ze iets met mijn feedback zouden kunnen...

[ [url=m/cFFkvq.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0sh7vd.png]Afbeelding[/url] ]

Maar kreeg deze tekst terug:
‘Fijn dat het is opgelost.
Bedankt voor de feedback’

Nou... als je zo reageert na die lange mail van mij, denk ik dat er geen bal met mijn feedback gebeurt daar... :roll: :evaw:


Dat is toch verschrikkelijk!! Wat een niveau

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:45

risseeuw01 schreef:
Ik heb vandaag gebeld mret de klsntenservice van Welkoop. Er is inderdaad een regeling met Bucas dekens. Als je kunt laten zien dat je een Bucas deken bent verloren (met aankoopbewijs of foto) dan mag een soortgelijke deken opniewe laten bestellen via je eigen Welkoop waar je de deken had ingeleverd. Voorwaarde is dat de tegoedbon van 65 euro weer terug ingeleverd wordt bij diezelfde winkel. Ik kreeg de manager die bijna een dagtaak heeft aan deze ellende zelf aan de telefoon. Als je geregistreerd bent bij Welkoop als gedupeerde dan mag je bellen. Ik neem aan dat iedereen dezelfde regeling krijgt aangeboden. Ik vindt het super van Welkoop Nederland. Hopenlijk hebben anderen die de dekens via een ander inleverpunt bij Balans terecht zijn gekomen een soortgelijke behandeling. Wie niet wasgt, wie niet wint.


Leuk maar de mensen met Rambo en Amigo dekens dan?

MissStynk
Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:46

Ik neem mijn woorden terug want heb net mail van Welkoop ontvangen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Varekaj en 24 bezoekers