Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-19 12:10

Ergens in mei heb ik mijn dekens naar Divoza Enschede gebracht om deze te laten wassen. Zij hebben dit uitbesteed aan Balans Dekenwasserij. Nu bedacht ik me ineens dat ik nog niets had gehoord van de dekens, dus had ik Divoza gemaild. Zij gaven aan dat de dekens niet meer in Enschede waren, maar dat ze wel wisten dat de dekenwasserij een brand in een loods had gehad... Dus ik de dekenwasserij gebeld en ja hoor... Mijn dekens zijn dus verwoest bij de brand... :(

Flink balen (voor alle partijen) natuurlijk, persoonlijk ook omdat het bij mij gaat om twee Bucas Smartex dekens... Je kunt de hoogte van mijn schadepost wel uitrekenen dus... :$

Nu gaf de dame van de dekenwasserij aan dat het bij de verzekering ligt, maar dat dit erg lang op zich laat wachten. Zodra ze meer zouden weten nemen ze contact op. Nu gaf zij aan dat Divoza mij hierover had moeten informeren, dus dat heb ik weer teruggekoppeld naar Divoza. Wel jammer dat ik hier zelf achteraan moest bellen...

Nou begrijp ik dat het voor alle partijen een vervelende situatie is en wil ik absoluut geen schandpaaltopic maken, maar ik ben wel benieuwd of er nog meer gedupeerden zijn? Misschien zijn er zelfs mensen die nog niet eens weten dat hun dekens zijn verbrand? En als er meer mensen zijn in dit schuitje, misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden. Samen staan we misschien iets sterker :(:)

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23


shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-19 17:56

Bedankt voor de reacties! Ik vrees ook dat ik zelf flink moet gaan bijlappen om weer aan twee vergelijkbare dekens te komen... Maar misschien verrast de verzekering ons... Als Divoza dan een leuke korting biedt en Balans een voucher voor gratis wassen aanbiedt komen we er misschien wel uit :)

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23


shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-19 18:48

frankiej schreef:
Naar mijn idee moet je divoza aansprakelijk stellen. Dat zij het uitbesteden is niet jouw pakkie-an. Je hebt een overeenkomst gesloten met divoza en niet met balans.


Dat is inderdaad wel een goeie... Ga morgen toch Divoza eens even bellen! Heb idd van hun wasservice gebruik gemaakt, laat ze het onderling maar uitzoeken.

Denk overigens dat het best logisch is dat alle Bucasdekens bij elkaar lagen, die worden op een speciale manier gewassen.

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-19 17:57

Divoza heeft ook een kopie van de afgiftebon, net als Balans. Alle partijen hadden mijn gegevens, maar hebben geen contact opgenomen.

Ik heb vrijdagochtend Divoza gebelden ze aansprakelijk gesteld, ze zijn er intern mee bezig. Er is toegezegd dat ik binnen enkele dagen geïnformeerd word over de verdere schadeafhandeling. Wel per mail, ik ga op vakantie O:) We gaan het zien...

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-19 20:24

Nou... the story continues... Onthoud even dat ik heel medelevend en begripvol was in mijn eerste post O:)

Vorige week vrijdag Divoza gebeld, zou iemand van Enschede mij terugbellen. Niet gebeurd voor het afgesproken tijdstip, dus moest weer zelf bellen. Ze wisten nog niks, ik zou binnen enkele dagen bericht krijgen. Wel per mail, want ik ging een paar dagen op stedentrip. Mijn mailadres nogmaals doorgegeven voor de zekerheid.

Verschijnt er dinsdag een brief op de mat, eigenlijk meer een uitgeprinte email ‘want ze hadden mijn mailadres niet’ _-:( Dat is dus een doorgestuurde mail van Balans. Verzekering van Balans laat op zich wachten en keert wellicht alleen dagwaarde uit, ik kan het beter zelf melden bij mijn inboedelverzekering geeft Balans aan. Dat vond ik wat vreemd, dan ben ik er nl weer druk mee... Dus ik Divoza aansprakelijk gesteld met een zeer correcte en uitgebreide mail, zij bieden de wasservice immers aan. Krijg ik één zin terug: ‘we hebben bij onze verzekering geïnformeerd en zij geven aan dat u het beste contact op kunt nemen met uw eigen inboedelverzekering’ |o

Tot slot: Uit de brief/mail blijkt dat de brand al op 21 mei was!! En ik heb half juli ZELF moeten bellen om te vragen waar mijn dekens bleven? In geen enkel contactmoment met Divoza hebben zij daar excuses voor aangeboden, dat steekt best een beetje... Ik heb het gevoel dat ik van het kastje naar de muur word gestuurd... Nu ben ik druk met het oplossen van hun puinhoop en er kan nog geen sorry vanaf...

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-19 21:50

Bedankt voor de reacties! Voor stampij is het me nu nog wat te warm ;)

Het zal inderdaad vast logisch zijn vanuit alle verzekeringen, dus ik heb het bij mijn inboedelverzekering ingediend. Maar wat steekt is het feit dat ze zich zo opstellen in de communicatie. Er wordt niet meegedacht en ik leur overal zelf achteraan, er kan zelfs geen ‘sorry, we hadden u eerder moeten informeren’ vanaf... Wint geen schoonheidsprijs voor klantgerichtheid dit...

Het steekt me trouwens ook dat ik en anderen straks natuurlijk nieuwe dekens ga aanschaffen (bij Divoza?) en ze er ondanks deze waardeloze service nog op gaan verdienen ook :\

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-19 17:03

Heb bericht van mijn inboedelverzekering, moest nog wat opsturen, ze nemen het in behandeling en krijg binnen 5 dagen bericht. Heb in ieder geval wel €150 eigen risico, dus dat is best zuur...

Nieuwsberichtje over de brand op 21 mei:
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... ijkerbroek

Zodra ik uitsluitsel van mijn verzekering ga ik nog even een hartig woordje met Divoza over de gang van zaken (vnl het niet informeren). :(

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-19 17:51

LoveBodin schreef:
Maar waarom valt het onder je inboedel verzekering?

Ik zou toch inderdaad denken dat divoza het op zou moeten lossen.. Zij maken een fout. Nu draai jij daar voor op, met je 150 euro aan eigen risico.


Helemaal mee eens... Divoza wijst naar Balans en bij Balans ligt het bij de verzekering. Die verzekering van Balans keert op z’n hoogst een dagwaarde uit, mijn inboedelverzekering wellicht volledig. M.u.v. het eigen risico dan.

Je inboedel is in specifieke gevallen ook buitenshuis verzekerd, vandaar dat ik (op advies) deze route neem.

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-19 17:55

Annem84 schreef:
Misschien je rechtsbijstand even informeren? Die kunnen vaak veek betekenen in de bemiddeling bij zulke zaken..


Dat is idd ook een goede optie. Ik wacht nog even af wat ik nu in gang heb gezet.

En trust me, met Divoza heb ik nog een appeltje te schillen én een varkentje te wassen >;)

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-19 17:59

Ladygiroc schreef:
Dat varkentje zou ik daar niet meer brengen TS :D


:D Goede tip! :')

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 11:31

Pantykous schreef:
Ik meld mij ook. Ik had mijn deken bij de Welkoop afgegeven, ik heb van de Welkoop een bon van 65 euro gehad voor het lange wachten.

Ik snap niet waarom het zo lang moet duren bij Balans.


Hé, fijn dat je je meldt! En de bon is wel netjes van Welkoop! Van Divoza krijg ik nog niet eens een excuus, laat staan een vergoeding. Verzekeraars laten soms lang op zich wachten, maar dit is eind mei al gebeurd. Mag toch hopen dat ze inmiddels een beetje vaart gaan maken? Heb jij recentelijk nog gebeld met Balans?

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-19 17:27

Ik heb een week of twee terug gemaild, naar Divoza en Balans. Kreeg van Balans een reactie en van Divoza niet direct op mijn mail. Wel daags daarna een brief met een uitgeprinte mail van Balans... >;)

Werd door Balans verwezen naar deze site: https://www.dekenwasserij.com/informatie-nav-brand/
Zie nu dat daar de 27e is geüpdate:
Goedendag,

Inmiddels hebben wij telefonisch uitsluitsel ontvangen vanuit de verzekeraar. Op dit moment wachten wij nog op een schriftelijke bevestiging waarna wij u van een terugkoppeling zullen voorzien.

Wij gaan er vanuit dat u binnen enkele dagen meer zult horen en vragen u dan ook vriendelijk om de terugkoppeling af te wachten.

Met vriendelijke groet,

Dekenwasserij Balans


We zijn inmiddels 5 werkdagen verder... Ook weer bizar dat ik deze update zelf moet opzoeken en NIKS van Divoza of Balans hoor...

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-19 11:13

Mijn verzekering wel, maar zit dan met €150.- eigen risico...

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 17:56

Hoe gaat het bij jullie?

Ik heb vandaag Divoza gebeld en het lijkt een soort van ‘opgelost’ te gaan worden... Mijn eigen inboedelverzekering + de huidige kortingsactie bij Divoza + een tegoedbon van Divoza = twee nieuwe dekens. Dan lever ik er zelf geen geld op in, alleen een hoop tijd en energie! Althans... Dat is het plan... Ik juich pas als ze daadwerkelijk in huis liggen...

Nog steeds niets vanuit balans, ondanks de eerdere berichtgeving vanaf de site...

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-19 19:28

Wat een gezeik blijft het zeg... Mijn gedoe is bijna opgelost, hoop binnen enkele dagen mijn tweede deken te krijgen. Ben verre van tevreden over de afhandeling van Divoza en vind het bizar dat Balans nog niet eens met een wastegoed ofzo komt... Zie nu ook overal reclame van dekenwasserij.com, Balans dus. Walg er van, blegh! Zo klaar met beide bedrijven...

Maar ik kan me helaas niet bij jullie collectief aansluiten, omdat mijn eigen verzekering heeft uitgekeerd. Wil alle gedupeerden veel succes wensen en iedereen adviseren goed na te denken over in het vervolg dekens laten wassen via deze bedrijven...

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-19 17:21

ikheetesmee schreef:
betreffende een paar opmerkingen dat mensen een overeenkomst aan zijn gegaan met divoza/welkoop en niet met balans zelf. Toen ik laatst bij de Divoza was zag ik een bord staan over de deken was service. dit staat er echter niet als service van de divoza maar echt heel duidelijk met de tekst dat balans deze dekens wast.

Ik weet niet of dit wat veranderd aan de zaak of van toegevoegde waarde is maar toen ik dit topic net tegen kwam dacht ik dat het toch wellicht handig was om te vermelden



Dit staat niet op de website van Divoza, daar spreken ze over hun eigen wasservice. In Enschede hangt er een sticker op de deur met ‘inleverpunt’ en staat ‘Balans’ bovenaan het retourbriefje. Ik heb Divoza gewezen op de onvolledige info op hun website, maar krijg geen inhoudelijke respons op mijn feedback...

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-19 17:38


Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-19 17:45

Hieronder nog een uiteenzetting van mijn ervaringen aan Divoza. Ik had oprecht de hoop dat ze iets met mijn feedback zouden kunnen...

[ img ]

[ img ]

Maar kreeg deze tekst terug:
‘Fijn dat het is opgelost.
Bedankt voor de feedback’

Nou... als je zo reageert na die lange mail van mij, denk ik dat er geen bal met mijn feedback gebeurt daar... :roll: :evaw:

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-19 18:29

Of niet... En vooral een gemiste kans om het beter te doen... Fouten maken gebeurt, maar probeer er in ieder geval van te leren. :n

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-19 18:41

hagelslag schreef:
Ik denk dat het eerst een standaard antwoord van hun is,
Maar ik kan er naast liggen natuurlijk


Nope, helaas... Was rechtstreeks een reactie van Geert P., volgens mij is dat zelfs de grote baas...
Hij had daarvoor op een oude mail van mij gereageerd nadat ik telefonisch bij een medewerker had aangegeven dat ik graag zag dat ze dit intern zouden bespreken.

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-19 19:38

Dat is echt super van Bucas zeg! En fijn dat Welkoop het ook op probeert te lossen!

Ben ik hier de enige gedupeerde via Divoza? Was erg benieuwd naar het contact met de klantenservice bij andere gedupeerden...

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-19 19:00

Fijn!! Welkoop en Dier All-in Vollenhoven zijn toppers!!

Toch bijzonder dat zij het gewoon goed afhandelen en een groot bedrijf als Divoza zo matig... Te groot en succesvol? Tikkeltje arrogant, want de klanten blijven toch wel komen? Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij...

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-19 19:10

risseeuw01 schreef:
Je zou met divoza kontakt op kunnen nemen en hen erop kunnen wijzen dat het ook op een nette wijze opgelost kan worden. Soms moet je voor jezelf opkomen.


Misschien moet je even al mijn berichten lezen en dan vooral de printscreens van mijn laatste mail en reactie van Divoza. Denk dat ik mijn best wel heb gedaan om ze te wijzen op hun fouten...

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 08:31

Waikiki schreef:
shirleyp schreef:
Misschien moet je even al mijn berichten lezen en dan vooral de printscreens van mijn laatste mail en reactie van Divoza. Denk dat ik mijn best wel heb gedaan om ze te wijzen op hun fouten...

Ik vind dat je ook wel heel erg poeslief bent geweest!



Heel erg poeslief? Beschaafd denk ik zeker en dat is een waarde die bij mij hoog in het vaandel staat, maar volgens mij heb ik wel duidelijk mijn eisen en negatieve ervaringen aangegeven. Bedankt voor je weinig toevoegende oneliner over mijn persoonlijkheid... Die overigens nogal laat komt, aangezien ik mijn probleem ’heel erg poeslief’ heb opgelost :')

Alja, ik ben wel erg benieuwd welke bokker dit dan is... Die moet dit topic dan toch ook hebben gezien en dan wil je het toch goed oplossen voor iedereen die nog niets heeft?

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers